شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

رابیتس که از محبوب ترین سقف‌های کاذب موجود در بازار است فرآیند تولید آن شامل مجموعه ای از عملیات‌های مختلف بر روی ورق‌های گالونیزه است. تا با توجه به کاربردش ساختاری شبیه به شبکه و توری به خود بگیرد. با استفاده از ورق گالوانیزه به عنوان ماده اولیه در تولید رابیتس می‌توان از زنگ زدگی آن در محیط‌های مرطوب جلوگیری کرد. و همچنین مقاومت و طول عمر سازه را نیز بالا برد. در ادامه با ما همراه باشید تا از فرآیند رابیتس کاری اطلاعاتی کسب کرده و با فرآیند تولید رابیس و هزینه اجرای آن آشنا شوید.

فرآیند تولید رابیتس چگونه است؟

همانطور که ذکر شد، رابیتس از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود، از این رو قیمت رابیتس وابسته به قیمت ورق گالوانیزه است. رابیتس از عملیات سرد بر روی ورق‌های گالوانیزه گرم تولید می‌شود.

به طور کلی فرآیند تولید رابیتس شامل دو مرحله، پرسکاری و کشش عرضی و یک مرحله‌ی برش است. به این صورت که ابتدا ورق گالوانیزه که به صورت رول می‌باشد و ضخامت آن حدود 25/0 میلی متر و عرض آن 26 یا 5/29 سانتی متر است را تهیه می‌نمایند.

در مرحله‌ی اول ورق را توسط دستگاه رول باز کن (کویل) باز کرده و در دستگاه برش قرار می‌دهند. در این مرحله رول ورق را در فواصل تقریبی 10 سانتی متر در جهت طولی برش می‌زنند.

فرآیند تولید رابیتس

لازم به ذکر است که، انتخاب ضخامت ورق گالوانیزه براساس نوع رابیتس تولیدی متفاوت است، و با افزایش ضخامت ورق رابیتس معمولا تعداد ستون، وزن و قیمت رابیتس افزایش خواهد یافت.

در مرحله بعدی فرآیند تولید رابیتس، قطعاتی که در مرحله‌ی اول برش خورده بودند، وارد دستگاه شده و عملیات نورد سرد و پرس کاری بر روی آن انجام می‌شود. این عملیات موجب به وجود آمدن ستون‌ها و چشمه‌ها و ایجاد ساختار رابیتس می‌شود. در این مرحله برگه‌های رابیتس بر اساس وزن شان در طول‌های حدود 4/2 متری توسط دستگاه گیوتین برش می‌خورند.

در مرحله‌ی سوم، دستگاه کشش ورق پرس کاری شده را آنقدر می‌کشد تا به عرض 60 سانتی متر برسد. به این ورق پرس کاری شده‌ی کشیده، در واقع همان ورق رابیتس گفته می‌شود. این ورق‌های رابیتس در بسته‌های 10 یا 20 تایی بسته بندی می‌شوند. که تعداد هر بسته، به وزن، تعداد ستون‌ها و چشمه‌ها و سهولت در جابجایی  بستگی دارد.

اکنون فرآیند تولید رابیتس به پایان رسیده و بسته‌های رابیتس آماده‌ی عرضه در بازار هستند.

دستگاه‌های مورد استفاده در خط تولید رابیتس

در خط تولید رابیتس، دستگاه‌های موجود می‌توانند، در فناوری‌های گیر بکسی، پنومتیک و هیدرولیک موجود باشند. از جمله دستگاه‌های تولید کننده‌ی رابیتس، دستگاه‌های اتوماتیک سیستم PLC، سیستم‌های تمام اتوماتیک و نمیه اتوماتیک می‌باشد. تمامی دستگاه‌های نام برده شده می‌توانند در مدل‌های یک و ده تایی تولید و عرضه شوند. اگر سیستم تک برگی باشد، در ساعت قادر به تولید 150 برگ رابیتس و اگر سیستم ده برگی باشد، در ساعت قادر به تولید 220 برگ رابیتس خواهد بود.

خط تولید رابیتس

هزینه رابیتس بندی و رابیتس کاری چگونه محاسبه می شود؟

هزینه اجرای رابیتس کاری به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. قیمت رابیتس کاری بر اساس متر مربع تعیین می‌شود. معمولا متخصص اجرای رابیتس کاری ابتدا از محل پروژه بازدید کرده و قیمت حدودی کار را برایتان مشخص می کند. عوامل متعددی مثل متراژ کار، پیچیدگی طرح اجرای رابیتس کاری، مدت زمان لازم برای اجرای کار، تعداد نیروی کار لازم برای اجرای رابیتس کاری، نوع و قیمت متریال مورد استفاده شامل گچ، میلگرد و نبشی و همچنین هزینه های جانبی مثل جوشکاری که (معمولا از طریق الکترود جوشکاری انجام می شود ) و گچ کاری بر روی هزینه رابیتس کاری تاثیر دارند.

مدت زمان اجرای پروژه رابیتس کاری و رابیتس بندی نیز به طور میانگین ۱۰ روز کاری است. اما، با توجه به طراحی و اندازه فضا (برای مثال رابیتس کاری سقف ساده، رابیتس کاری ستون، رابیتس کاری سقف آشپزخانه یا رابیتس کاری سقف پذیرایی ) زمان اجرای پروژه می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. بخشی از این زمان صرف خشک شدن متریال می‌شود.

برای بررسی قیمت رابیتس بندی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

مطالبی که باید در خصوص قیمت گیری اجرای رابیتس باید در نظر بگیریم شامل موارد زیر می باشد:

1. انتخاب نوع رابیتس 

برای قیمت گیری رابیتس، در اولین گام باید شما نوع آن را مشخص کنید. این کار را می توانید با مشورت، تحقیق و بر اساس نیاز خود انجام دهید.

2. یافتن تیم تخصصی حرفه ای

پس از انتخاب نوع رابیتس، یافتن تیم حرفه ای و متخصص در دستور کار شما قرار می‎گیرد. تیمی حرفه ای است که تجهیزات به روز تری دارد و عمدتا با متریال بهتری نیز کار می‌کند.

3. تعیین کیفیت متریال

در مرحله بعد شما باید نوع مصالح و کیفیت آن را با مشورت پیمانکار مشخص کنید. متریال سقف کاذب شما  می تواند برندهای مختلفی داشته باشه و قیمت گذاری هم بر اساس کیفیت متریال انجام می شود.

پایه اصلی قیمت یک رابیتس، مصالح آن است و در مرحله بعدی، دستمزد، اگر از پیمانکارها نیز سوال کنید عمدتا قیمت مصالح را چند برابر دستمزد اعلام میکنند.

4. دریافت قیمت تمام شده به جای قیمت متری

نکته ای که وجود دارد این است که، تعداد معدودی از پیمانکارها برای گرفتن کار، اول یک قیمت پایین پیشنهاد می دهند اما در آخر کار بابت مسائلی از جمله پیشانی های کار، طرح های هندسی خاص، دوبله کاری، مالیات و مباحث دیگر، از شما مطالبه وجه اضافی دارند.

راه حل پیشنهادی ما برای اینکه شما گرفتار این مسأله نشوید و هزینه اضافی نپردازید، این است که از آن ها درخواست کنید تا قیمت تمام شده را به شما بدهند.

در خصوص اینکه به چه صورت از پیمانکار قیمت نهایی را بخواهید، باید از آن ها بخواهید تا از محل مورد نظر شما بازدید کنند. در هنگام بازدید، طرح و نوع رابیتسی که انتخاب کردید را به پیمانکار نشان دهید. پیمانکار بر اساس طرح و مصالح شما و اندازه گیری هایی که انجام می دهد، قیمت نهایی و تمام شده را برای شما محاسبه کرده و اعلام می کند.

یک مزیتی که گرفتن قیمت تمام شده دارد این است که شما می توانید براساس قیمت تمام شده، مجریان مختلف رو باهم مقایسه کرده و در نهایت با بهترین مجری قرارداد امضا کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، تلاش ما براین بود که شما را از فرآیند تولید رابیتس تا فرآیند رابیتس کاری و هزینه آن آگاه کنیم تا شما با در دست داشتن اطلاعاتی جامع بتوانید برای محیط کار و منزل خود از رابیتس و رابیتس کاری استفاده کنید.

اگر به دنبال رابیتس با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید شهر مفتول می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شهر مفتول با ارائه بهترین محصولات مفتولی در جلب رضایت مشتریان تلاش می کند. بنابراین برای خرید با شماره ی 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به مقالات موجود در سایت شهر مفتول که در مورد پشم شیشه صحبت کردیم، و اطلاعات کافی در رابطه با کاربرد و انواع پشم شیشه در اختیار شما قرار دادیم، در این مقاله می خواهیم شما را با فرآیند تولید پشم شیشه و مواد تشکیل دهنده آن آشنا کنیم.

مواد تشکیل دهنده‌ی پشم شیشه

پشم شیشه، ماده ای است که از طبیعت به دست می‌آید. در واقع مواد اصلی تشکیل دهنده پشم شیشه، سیلیس و شیشه می‌باشد که پس از ذوب شدن وارد ماشین‌های الیاف ساز شده و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز، به شکل الیاف پشم مانند در می‌آید. میزان خلوص مواد اولیه نقش بسیار مهمی در کیفیت الیاف پشم شیشه دارد.

مواد اولیه تشکیل دهنده‌ی عایق پشم شیشه و درصد ترکیب آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

_ سیسلیس 14 درصد

_ کربنات سدیم 18 درصد

_ دولومیت 11 درصد

_ فلدسپات 12 درصد

_ براکس 7 درصد

_ سنگ آهک 4 درصد

_ کربنات باریم 3 درصد

_ سولفات سدیم 1 درصد

فرآیند تولید پشم شیشه

فرآیند تولید پشم شیشه

روش مدرن تولید پشم شیشه در سال 1933 توسط جیمز اسلیتر در شرکت پشم شیشه اویون-ایلینوی (تولدو، اوهایو) اختراع شد. که فرآیند تولید آن شامل مراحل زیر می‌باشد:

1. ترکیب و مخلوط

در این مرحله همه‌ی مواد تشکیل دهنده‌ی پشم شیشه از جمله خاکستر سودا، سنگ آهک و شیشه‌های بازیافت شده باهم ترکیب می‌شوند. سپس نوبت به غربالگری و فیلتر شدن مواد اولیه که در سیلو‌ها ذخیره شده است، می‌رسد. با این کار مواد اضافی و زاید دفع می‌شود. و در انتهای این مرحله مواد غربال شده به اسکات فرستاده می‌شوند.

حدفاصل خروجی کوره تا محل خروج شیشه مذاب برای تولید اسکات نامیده می‌شود که به ۲ قسمت فیبراژ عایق لوله و فیبراژ لاین منتقل می‌شود جنس آجرهای به کار رفته در اسکات از نوع ZAC ۱۶۸۱ است که شیشه در داخل آن مانند یک جوی روان حرکت می‌کند در محل خروجی کوره به اسکات یک نوع آجر نسوز از جنس پلاتین نصب شده که شیشه در پشت آن انباشته و از زیر آن به اسکات ریخته می‌شود این آجر خاصیت فیلتری دارد یعنی ناخالصی روی آن باقی مانده و شیشه صاف از زیر آن عبور می‌کند در اسکات حدود ۳۲۰ مشعل برای نگهداری شیشه نصب شده است که با گاز کار می‌کند که مقدار فشار گاز ۵/۰ بار می‌باشد و فاصله مشعل ها از ۵/۳ تا ۵/۴ میلی متر می‌باشد.

قسمت اسکات دارای ۲۰ عدد دودکش می‌باشد که به وسیله آجر روی دودکش فشار داخل اسکات را کنترل می‌کنند. کلید اسکات به ۱۲ قسمت تقسیم شده که هر کدام دارای ترموکوپل می‌باشند و به وسیله آن حرارت اسکات کنترل می‌شود. یک ترموکوپل در محل خروجی اسکات (از کف) در داخل شیشه نصب شده که حرارت خروجی شیشه از کوره را در اطاق کنترل نشان می‌دهد تا اگر حرارت در کوره تنظیم نباشد آن را تنظیم کند. مواد مذاب به سمت خروجی مذاب به نام اسکات منتقل می‌شود. شکل ظاهری اسکات مکعب مستطیل سربسته که جنس آن از جنس آجرنسوز CAZ می‌باشد.

2. ذوب مخلوط

بعد از آن که مواد مخلوط به کوره الکتریکی فرستاده شد، تحت دمای 1400 درجه سانتی گراد ذوب می‌شود.

3. تشکیل الیاف به هم پیوسته

بعد از ذوب شدن مواد مخلوط، این مواد مذاب توسط دستگاه انتقال به محیط الیاف سازی منتقل می‌شوند. در این محیط الیاف از مخلوط ذوب شده جدا می‌شود که دلیل آن تغییرات دمایی است. در نهایت، الیاف، پیوسته از مخلوط حاصل می‌شود. در واقع این الیاف هنوز خام است و نیاز مند عمل آوری و تغییرات دیگر است.

 4. شکل گیری و عمل آوری

در این مرحله رزین‌ها که ترکیبات مصنوعی بسیار چسبنده هستند، به الیاف اضافه می‌شوند. و سپس به کوره که دمای آن 250 درجه سانتی گراد است منتقل می‌شوند. به دلیل گرم شدن هوا، الیاف عمل آوری می‌شود و مقاومت و سختی مناسبی می‌گیرد، ودر نهایت رشته‌های الیاف به رنگ زرد در می‌آیند.

5. برش

در خروج از کوره‌ی عمل آوری، الیاف از طریق اره‌های چرخان با آب فشار بالا برش داده می‌شود. سپس محصول نهایی از رول به ورقه تغییر می‌یابد. و در ادامه خورده الیاف‌ها که در زمان برش ایجاد شده اند به فرآیند تولید بازیافت می‌شوند.

6. بسته بندی و سورتینگ

در مرحله‌ی نهایی که مرحله‌ی بسته بندی است، الیاف شیشه وارد ماشین پرس می‌شود تا به صورت لوله ای و پتویی در بیاید. به دلیل قابلیت فشرده شدن زیاد حجم پشم شیشه، هزینه حمل و نقل و انبار این ماده کاهش پیدا می‌کند. در ادامه نوار‌های پشم شیشه روی پالت‌ها جمع آوری می‌شوند و در نهایت کارایی عملیات انبار داری افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از پشم شیشه در سطح جهانی بیش از 70 سال سابقه دارد و در ایران در حدود 50 سال است که صنعتگران در بخش های خصوصی و دولتی این الیاف را تولید میکنند. هرچند در بازه گسترده تری می توان گفت که به طور کلی استفاده و تولید الیاف معدنی به سال 1800 میلادی در بخش بین المللی می رسد. لازم به ذکر است که در 10 سال گذشته با رایج شدن فوم‌های الاستومری، استفاده از پشم شیشه بسیار کاهش یافته.

بسته بندی پشم شیشه

کلام آخر

در بالا فرآیند تولید پشم شیشه را شرح دادیم و به شما درباره این عایق حرارتی و صوتی مطالبی را بیان کردیم، آنچه که باید به درستی برداشت شود، تطابق این اطلاعات و رفع هر گونه نیاز افراد است.

در این مقاله سعی ما براین بود اطلاعات شما را در رابطه با پشم شیشه کامل کنیم، تا شما بتوانید با در دست داشتن هر موضوعی مرتبط با پشم شیشه، به راحتی از شهر مفتول این محصول را تهیه نمایید. بنابراین می‌توانید برای خرید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهره مند شوید.

 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که پیشتر راجع به مفتول سیاه صبت کردیم، با توجه به مطالبی که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم متوجه شدید که این نوع مفتول درواقع انواع مختلفی دارد که پرمصرف ترین نوع آن سیم آرماتوربندی و سیم نجاری یا همان سیم قالب بندی می باشد. با توجه به شباهت سیم آرماتوربندی و قالب بندی سوالی که شاید برای شما مطرح شود تفاوت این دو نوع سیم است. اگر در این مقاله همراه شهر مفتول باشید اطلاعاتی در خصوص مقایسه ی سیم آرماتوربندی و سیم نجاری کسب خواهید کرد. برای شناخت بهتر شباهت ها و تفاوت های سیم آرماتوربندی و سیم نجاری، لازم است که ابتدا به طور مجزا و مختصر با این دو نوع سیم آشنا شوید. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

سیم نجاری ( سیم قالب بندی ) چیست؟

سیم نجاری میلگردی نازک است که معمولا از جنس مفتول سیاه است. این سیم دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد که به همین دلیل در اجرای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد یکپارچگی و ثبات میلگرد ها در بتن ریزی، در فنداسیون و توری مش بندی آن، در ساخت تیر و ستون های ساختمان و... کاربرد دارد. این سیم علاوه بر سازه های ساختمانی در صنایع چوبی و نجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم قالب بندی با حداقل ضخامت 3 الی 4 میلی متر به صورت حلقه ای تولید می شود و از این رو برای مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. لازم به ذکر است، در صورتی که میلگردها دارای ضخامت بالایی باشند، نیازمند سیم نجاری با ضخامت بالاتری برای اتصال و مقاومت آن هاست.

سیم نجاری همانند سیم آرماتوربندی با توجه به نوع یاخت و متریال اولیه دارای دو گونه زیر می باشد:

  • سیم نجاری تسمه ای
  • سیم نجاری فابریک

شباهت سیم آرماتوربندی سیم قالب بندی

سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم آرماتوربندی همانند سیم نجاری از مفتول سیاه ساخته می شود، که با نام تجاری مفتول پخته شده شناخته شده است. دلیل این ام گذاری این می باشد که سیم آرماتوربندی از حرارت مفتول های سخت صنعتی تا دمای 900 درجه سانتی گراد در شرایط خلا در کوره آنیل تولید می شود.

سیم آرماتوربندی نیز مانند سیم قالب بندی به صورت حلقه ای در ضخامت های مختلف مانند 1.5 میلی متر برای میلگرد های آرماتوربندی می باشد، تولید می شود. همچنین علاوه بر صنعت ساختمان، این مفتول در هنر و مجسمه سازی نیز برای ساخت چارچوب مجسمه مورد استفاده قرار میگرد. همچنین سیم آرماتور بندی دیگر مواد نظیر موم و گچ را به راحتی روی خود نگه می دارد. در نتیجه مجسمه ساز ها به راحتی می توانند اسکلت مجسمه خود را با این مفتول پرداخته و آماده کنند.

"سیم آرماتوربندی فابریک" و "سیم آرماتوربندی تسمه" دو نوع سیم آرماتوربندی موجود در در بازار بر اساس نوع ساخت هستند. هر کدام از این سیم ها کیفیت و مرغوبیت ویژه و منحصر به فرد و در عین حال کاربردهای متفاوتی دارند.

تفاوت سیم آرماتوربندی و سیم نجاری

 

شباهت ها ی سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی

با توجه به مطالبی که در بالا در خصوص هر کدام از سیم ها گفته شد، تا حدودی می توان فهمید که سیم آرماتوبندی و سیم قالب بندی چه شباهت هایی با یکدیگر دارند.

سیم آرماتوربندی و سیم نجاری از نظر جنس هردو از یک جنس مشابه در واقع مفتول سیاه می باشند. این دو سیم هردو به صورت حلقه اما در ضخامت های متفاوت که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد در بازار عرضه می شوند. هردوی این سیم ها در صنعت ساختمان سازی و سازه های بتنی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته بندی این دو نوع سیم از نظر نوع ساخت و مواد اولیه به یک صورت می باشد و هر دوی آن ها به صورت تسمه ای و فابریک در بازار موجود می باشند.

سیم نجاری و سیم آرماتوربندی به لحاظ قیمتی یکسان هستند، و قیمت روز این دو کالا مانند دیگر محصولات آهنی متأثر از قیمت روز آهن و فولاد است بستگی به ضخامت قطر آن ها دارد. در سایت شهر مفتول قیمت سیم قالب بندی و سیم آرماتوربندی در ضخامت های مورد نظر به روز اعلام می شود. لذا می توانید قیمت این نوع سیم ها و همچنین کلیه محصولات مفتولی را از طریق شماره 54483_021 در شهر مفتول پیگیری نمایید.

تفاوت های سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی

در خصوص تفاوت سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی باید گفت که این دو سیم تنها در مقدار ضخامت با یکدیگر اختلاف دارند. یعنی سیم آرماتوربندی در ضخامت 1.5 میلی متر و سیم نجاری در ضخامت 2.5، 3، و4 در بازار موجود می باشد. از این رو این تفاوت سبب شده که در کاربردشان نیز تفاوت هایی به وجود آید که آن ها را به دو نوع سیم مجزا تبدیل کرده است.

راهنمای خرید سیم آرماتوربندی و سیم نجاری

با توجه به مقایسه سیم آرماتوربندی و سیم قالب ببندی فروش سیم نجاری و سیم آرماتوربندی توسط بسیاری از فروشندگان و سایت ها اتفاق می افتد، زمان خرید این سیم ها آگاه باشید که ضخامت سیم، استحکام مورد نیاز شما برای میلگرد ها را داشته باشد. در صورتی که نمی دانید سیم مناسب با ضخامت میلگرد شما کدام است، قبل از اقدام به خرید آن با کارشناسان شهرمفتول تماس بگیرید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان آن ها نیز بهره مند شوید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که می دانید مفتول گالوانیزه یک محصول پر کاربرد می باشد که از گالوانیزه کردن مفتول سیاه تولید می شود، در موارد مختلفی خواه به عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر و خواه به صورت مصرف مستقیم به کار گرفته می شود. مفتول گالوانیزه از جمله محصولاتی به شمار می رود که مراحل تولید آن بسیار زیاد بوده و این محصول باید مراحل مختلفی را طی کند تا به عنوان یک محصول آماده و کاربردی بتوان از آن بهره مند شد. از این رو در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مفتول گالوانیزه و روش تولید آن آشنا کنیم تا شما بتوانید با شناختی بیشتر از این نوع مفتول، خرید خود را انجام دهید.

انواع مفتول گالوانیزه 

مفتول گالوانیزه با توجه به روش تولید آن به دو دسته ی مفتول گالوانیزه گرم و مفتول گالوانیزه سرد تقسیم بندی می شود:

مفتول گالوانیزه گرم

این نوع مفتول گالوانیزه به مفتول سفید معروف می باشد و که در انگلیسی به آن Hot Dipped Golvanized Wire می گویند. مفتول گالوانیزه از طریق از طریق گالوانیزاسیون داغ، مفتول سیاه ( فولاد st37 ) حرارت داده شده و روکش دهی می شود.

مفتول گالوانیزه گرم در واقع مفتول سیاه حرارت داده شده ( آنیل شده ) ای است که در اثر حرارت کربن آن به حداقل ممکن رسیده، بسیار نرم و نفوذ پذیر شده است. آنگاه به واسطه غوطه ور در وان مذاب روی به صورت کاملا عمقی و زیبا روکش دهی می شود.

مفتول گالوانیزه گرم در برابر نم ، رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. در شرایط آب و هوایی مختلف و با تمام منطق جغرافیایی سازگاری پیدا می کند به همین دلیل طول عمر بسیار بالایی دارد. اگر در منطق خوش آب و هوا نیز استفاده شود طولی عمری نزدیک به 70 سال را دارا می باشد. این نوع متول دارای سطحی صاف، صیقلی و براق می باشد. قابلیت خم شدن و پیچیده شدن بالای آن سبب می گردد که در محصولات بافتی نظیر انواع توری حصاری ،توری گابیون ، توری مرغی و سیم خاردار و… مورد استفاده قرار بگیرد .در عین حال خرید و استفاده از این مفتول مقرون به صرفه می باشد.

مفتول گالوانیزه گرم

مراحل تولید مفتول گالوانیزه گرم

  1. آماده سازی مفتول سیاه جهت گالوانیزاسیون که هم می توان آن ها را در کوره آنیل حرارت داد و نرم کرد یا به صورت کوره در خط این کار را انجام داد. این عمل در دمای 8000 الی 900 درجه فارنهایت انجام می شود. و به آن باز پخت نیز گفته می شود.
  2. اکسید زدایی به واسطه عبور مفتول سیاه حرارت دهی شده از وان اسید ( اسید شور شدن )
  3. عبور از کوره مذاب روی و پس از آن برداشتن روی اضافی از سطح مفتول
  4. سیستم خنک کننده که به وسیله آب و هوا انجام می شود.
  5. سیستم جمع کن که به یکی از سه حالت عمومی معمولی ، عمومی پروانه ای و بغل ریز افقی انجام می شود.

 

نحوه تولید مفتول گالوانیزه گرم به چه صورت است؟

گالوانیزاسیون داغ یک فرآیند پوشش دهی آهن و فولاد به وسیله ی روی است . در این پروسه آلیاژهای پایه را در دمای حدود 840 درجه فارنهایت ( 450 درجه سانتیگراد ) از وان مذاب روی عبور می دهند . هنگامی که مفتولها از وان مذاب خارج می شوند ، روی خالص ( Zn  ) با اکسیژن هوا ( O2 ) واکنش داده و تشکیل زینک اکساید می دهد که آن نیز در واکنشی که با دی اکسید کربن ( Co2 ) تشکیل ماده خاکستری رنگ کربنات روی ( ZnCo3 ) می دهد که یک ماده قوی که از فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند . این لایه محافظ که سطح فولاد را به طور عمقی و کامل پوشش می دهد و به عنوان یک سیستم محافظ و مانع بین فولاد و هوا قرار می گیرد و از تاثیر عوامل خورنده جوی بر فولاد جلوگیری می کند .

فلز روی در مقایسه با فولاد الکتروپوزیتیو است ، این خاصیت فوق العاده در زمانهایی که پوشش گالوانیزه آسیب می بیند و فولاد در معرض هوا قرار می گیرد ، فلز روی از طریق حفاظت کاتدی همچنان می تواند از فولاد در برابر خوردگی محافظت کند .

مفتول گالوانیزه سرد

در روش تولید گالوانیزه سرد، فلز روی با سیستم آبکاری با برق الکترولیز روی سیم می نشیند. در نتیجه ضخامت روی کم می باشد و چندان در مقابل رطوبت مقاوم نیست. در نوع گرم ضخامت روی بیشتر است و در نتیجه دیرتر زنگ می زند.

در روش تولید گالوانیزه سرد، فلز روی با سیستم آبکاری با برق الکترولیز روی سیم می نشیند. در نتیجه ضخامت روی کم می باشد و چندان در مقابل رطوبت مقاوم نیست. در نوع گرم ضخامت روی بیشتر است و در نتیجه دیرتر زنگ می زند.

مفتول گالوانیزه سرد

نحوه تولید مفتول گالوانیزه سرد به چه صورت است؟

در روش گالوانیزه سرد، بعد از تمیزکاری و اکسید زدایی مفتول سیاه توسط اعمال جریال الکتریکی و با فرآیند الکترولیزر لایه ای بر روی آن قرار می گیرد. این لایه بنا لایه گالوانیزه سرد بوده که در مقایسه با روش گرم بسیار نازک تر می باشد. این فرآیند ضمن مقاوم نمودن مفتول در برابر رطوبت و شکستگی، آن را منعطف نیز می سازد. این عمل با هدف جلوگیری از خوردگی فلز پایه یعنی فولاد و زنگ زدگی آن انجام می شود.

مفتول گالوانیزه به روش سرد معمولاً با قطر ۰.۵ تا ۶ میلی متر و به دو شکل کلاف و شاخه تولید شده و ترکیبات شیمیایی و خواص مکانیکی آن ها تابع میلگردی است که از آن تولید شده است. با توجه به این که در تولید مفتول گالوانیزه از مفتول سیاه استفاده می شود بنابراین بسیار نرم بوده و درصد ازدیاد طولی آن و همچنین مقاومت آن در مقابل خمش و پیچش افزایش می یابد.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در خصوص انواع مفتول گالوانیزه و روش تولید آن گفته شد، اکنون شما می توانید با آگاهی کامل در این زمینه ، و با مشاهده ی لیست قیمت مفتول گالوانیزه در سایت شهر مفتول ، این محصول را خریداری نمایید. برای خرید و بهره مندی از مشاوره رایگان فروش مفتول گالوانیزه گرم و سرد می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

مهم ترین دلایل عایق کاری ساختمان ها، مسلما حفظ دمای داخلی، یعنی سرد نگه داشتن در تابستان و گرم نگه داشتن در زمستان است؛ که برای این عایق کاری از پشم شیشه و گاهی اوقات پشم سنگ استفاده می کنند. سوالی که شاید برای این کار مطرح شود، این است که تفاوت پشم شیشه و پشم سنگ چیست؟ و پشم شیشه بهتر است یا پشم سنگ؟ با توجه به این که هر دوی این محصولات جز عایق‌های حرارتی بوده اما از نظر قیمت باهم تفاوت دارند، در نتیجه این نکته را باید در نظر داشت که کدام یک مقرون به صرفه است و از کدام باید استفاده شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات ابتدا باید اطلاعاتی در خصوص هر کدام از این محصولات در اختیار داشته باشید تا بتوانید تفاوت ها و شباهت های پشم شیشه و پشم سنگ را تشخیص دهید بنابراین در این مقاله که قصد داریم به بررسی مقایسه پشم سنگ و پشم شیشه بپردازیم با ما همراه ما باشید.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه یاGlass wool  نوعی عایق حرارتی قدیمی و بسیار پرمصرف می باشد. این ماده مرکب از الیاف پشم شیشه می باشد که از ذوب شیشه بوجود می آید. این محصول در ضخامتی با روکش های مختلف مانند روکش های آلومینیومی، نخ دار و کاغذدار، بافت پارچه ای و… به بازار عرضه می شوند.

از این محصول در موارد مختلف صنعتی و ساختمانی مانند عایق کاری دیوار حفره ، دیوار پرده، ساندویچ پانل، ساخت مخازن، به عنوان عایق حرارتی  و عایق صوتی مانند یونولیت ، مجرای لوله کشی، استفاده از پشم شیشه در سقف مانند کاشی کاری های سقف، کانال های هوایی و مواردی مانند سقف شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد به این صورت که آن را به وسیله سیم آرماتوربندی به قوطی های زیر شیروانی می بندند.

تفاوت پشم شیشه و پشم سنگ

پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ یا Mineral wool  که یک الیاف معدنی است و جهت عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. پشم سنگ انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربرد آن به شکل مورد نظر تولید می شود. پشم سنگ تحمل دمایی تا 800 درجه سانتی گراد را دارد و تا دمای 900 درجه ی سانتی گراد آتش را تحمل می کند این محصول قابل احتراق نیست و در واکنش های شیمیایی شرکت نمی کند.

پشم سنگ کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. از جمله کاربردهای آن می توان به صنایع پالایشگاهی، ساختمان و تاسیسات، گلخانه ها، نیروگاهی، صنایع غذایی و … اشاره کرد.

شباهت پشم شیشه و پشم سنگ

شباهت های پشم شیشه و پشم سنگ

  • پشم سنگ و پشم شیشه هر دو به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پشم سنگ و پشم شیشه هر دو غیر قابل احتراق و اشتعال هستند و تحمل درجه حرارت های بالا را دارند.
  • پشم سنگ و پشم شیشه هر دو در واکنش های شیمیایی شرکت نمی کنند.
  • پشم سنگ و پشم شیشه هر دو از الیاف های معدنی تولید می شوند و تهدیدی برای محیط زیست ندارند.
  • پشم شیشه و پشم سنگ هر دو در برابر میکروارگانیسم ها و مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • پشم شیشه و پشم سنگ ماندگاری طولانی مدت ( از نظر عمر ساختمان ) دارند.

تفاوت پشم شیشه و پشم سنگ

همانطور که گفته شد هر دو این محصولات عایق حرارتی می‌باشند ولی بسته به نوع ساختمان و میزان نیاز صرفه اقتصادی آن ها با هم متفاوت هستند. تفاوت عمده در ماده اولیه برای تولید پشم شیشه و پشم سنگ سبب شده است که تفاوت‌های زیادی در نحوه استفاده از آن ها وجود داشته باشد.

ازمهم ترین اختلافات عایق پشم سنگ و پشم شیشه در مقاومت حرارتی آن ها می‌باشد. هردو دارای مقاومت بالایی هستند اما عایق پشم سنگ، چون در مواد اولیه آن از سنگ بازالت استفاده شده است مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد. بنابراین می‌توان الیاف پشم سنگ را به تراکم بیشتری رسانید که این امر هزینه کم تری را به دنبال دارد.

تراکم بیشتر الیاف پشم سنگ سبب می‌شود که این ماده برای استفاده به عنوان عایق صوتی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد. اما عایق‌های پشم سنگ و پشم شیشه که هر دو با ساختار الیافی هستند .با توجه به محل نصب انتخاب متفاوتی دارند. به عنوان مثال می‌توان گفت برای عایق کاری سقف سوله‌ها از هر نظر، چه عملکرد و چه اقتصادی، بهترین گزینه پشم شیشه می‌باشد. با این تفاوت که استفاده‌ از پشم سنگ برای عایق کاری دیوار‌ها و کف از لحاظ فنی به صرفه تر و مناسب تر بوده و با جلوگیری از تلف شدن انرژی در دراز مدت صرفه اقتصادی پیدا می‌کند.

هرچند که هم عایق صوتی پشم سنگ و هم پشم شیشه می‌تواند مانع انتقال صوت بشوند اما پشم سنگ به دلیل اینکه دانسیته و وزن بیشتری نسبت به پشم شیشه دارد بهتر از پشم شیشه مانع عبور صدا می‌شود.
طبق گزارش DOE دانسیته پشم شیشه حدود 0.5 تا 1 پوند در هر فوت مکعب است در حالی که دانسیته پشم سنگ 1.7 پوند در فوت مکعب می‌باشد. دانسیته بالاتر پشم سنگ باعث می‌شود که میزان شدت صدای عبوری از دیوار تا 10 دسیبل کاهش یابد، درحالی که پشم شیشه باعث می‌شود شدت صدا تا 4 دسیبل کاهش یابد، البته بسته به مقدار و نحوه‌ی نصب ممکن است تا 10 دسیبل نیز برسد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و مقایسه پشم شیشه و پشم سنگ پرداختیم. لازم به ذکر است که بر حسب نیاز خود دست به انتخاب درست بزنید. هر کدام از این عایق ها در ساختمان سازی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. ضروری است مزایا و معایب هر کدام را به درستی بشناسید و بدانید هر یک دارای چه خصوصیاتی هستند.

برای اینکه بتوانید انتخابی درست بین این دو محصول داشته باشید، توصیه می‌شود که برای عایق کاری ساختمان خود با مهندس مشورت نمایید. همانطور که مطالعه نمودید این دو محصول بسته به نوع کاربری، میزان عایق کاری مورد نیاز و محل عایق کاری ساختمان کاربرد آن ها متفاوت هست و باید به طور تخصصی و بسته به نوع مصرف خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. از این رو برای این کار می توانید از مشاوران فروش و کارشناسان حرفه ای شهر مفتول در این زمینه راهنمایی بگیرید بنابراین با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید تا از این خدمات مهم و مشاوره رایگان شهر مفتول بهره مند شوید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

زمان زیادی است که استفاده از واتراستاپ ( آب بند ) در درز های اجرایی و محل های قطع بتن متداول شده است. همانطور که می دانید واتر استاپ در نوع هیدروفیلیک یا بنتونیتی و pvc موجود می باشد. امروزه کشور های توسعه یافته و پیشرفته از نوع pvc  آن برای آب بندی های درز های اجرایی استفاده نمی کنند بلکه نوع هیدروفیلیکی یا بنتونینی واتراستاپ را به کار می برند. در استفاده از واتراستاپ باید نکاتی مد نظر قرار داد تا بتوان به راحتی کار مورد نظر را به انجام رساند. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد استفاده از واتراستاپ برای شما عزیزان شرح دهیم تا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

نحوه استفاده از واتراستاپ

چرا برای آب بندی درز های اجرایی از واتراستاپ pvc استفاده نمی شود؟

همانطور که گفته شد برای آب بندی درز ها آز واتراستاپ هیدروفیلیکی استاده می شود، زیرا محل ثابت سازی آب بندها در بین آرماتورها می باشد و با گذشت چند سال از عمر سازه و بررسی شرایط آرماتورها و بتن مشاهده می کنیم آرماتورهای طولی و عرضی که در سمت آبگیر سازه قراردارند به واسطه عبور آب از طریق درز سرد موجود بین مقاطع بتن ریزی شده و لوله های موئین ناشی از تبخیر آب بتن، دچار زنگ زدگی شده که در برخی از موارد با انبساط 6 الی 15 درصدی حجم آرماتورها، بتن دچار ترک خوردگی می گردد. این نقصان عاملی جهت تشدید نفوذپذیری و کاهش شدید طول عمر سازه بتنی می باشد. آب بندهای هیدروفیلیک یا بنتونیتی علاوه بر سهولت و سرعت بسیار زیاد در نصب، تمامی نواقص ذکر شده را رفع می کنند.

در هنگام استفاده از واتر استاپ در آب بندی یک سازه بتنی باید دو کار اساسی صورت گیرد:

  • آب بندی خود بتن توسط بتن مناسب که توسط افزودنی های بتن و ژل میکروسیلیس یا استفاده از مواد واترپروف بتن یا مکمل های بتن صورت می گیرد.
  • آب بندی های درز های بتن توسط واتراستاپ که واتراستاپ های pvc یا استفاده از واتراستاپ های آب دوست ( هیدروفیلی یا ترموپلاستیک ) توصیه می شود.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده، برای اصول آب بندی باید از واتراستاپ و درزگیر استفاده کرد، البته لازم به ذکر است که از درزگیر به عنوان مکمل استفاده می شود نه به عنوان جایگزین.

واتراستاپ ها بر چه اساسی انتخاب می شوند؟

واتراستاپ ها بر اساس انواع درز ها که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد انتخاب می شود. بنا به نوع درز ها دو نوع واتراستاپ داریم که شامل واتراستاپ تخت و واتراستاپ حفره دار می باشد.

انواع واتر استاپ ها از لحاظ محل قرار گیری در مقاطع بتنی به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • واتراستاپ میانی
  • واتراستاپ کفی ( کف استخر )
  • واتراستاپ روکار

همه واتر استاپ ها آج دارند که باعث چسبندگی و افزایش طول مسیر آب می باشند و نوع آنها با توجه به نوع درز تعیین می شوند.

عواملی مانند نوع و اندازه درز، محل قرارگیری واتراستاپ ها در مقطع بتنی، ضخامت قطعه بتنی که واتراستاپ ها در آن قرار دارند و همچنین فشار هیدروستاتیک درون سازه در تعیین اشکال و ابعاد واتراستاپ ها نقش به سزایی دارند.

انواع درز ها شامل درز های ثابت و درز های حرکتی می باشد:

  1. درز های ثابت
  • درز های اجرایی
  • درز های ترک
  1. درز های حرکتی
  • انبساط حرارتی
  • انقباض
  • فرعی ترکیبی

در درزهای انبساطی واتر استاپ ها مستقیما با آب در تماس هستند ولی در درزهای اجرائی اینگونه نیست.

روش و میزان مصرف واتراستاپ

قطعات واتراستاپ را توسط گیره های مخصوص و یا سیم در محل خود قرارداده و به طور کامل با کمک میلگردهای اطراف، آن را مهار کنید تا در هنگام ریختن بتن از جای خود حرکت نکند. جهت اتصال دو قطعه واتراستاپ به یکدیگر آن را توسط دستگاه های گرم کن صنعتی و یا هویه، تا حد پلاستیک گرم کرده سپس بلافاصله بر روی هم قرار داده و فشار دهید تا اتصال برقرار گردد.

روش دیگر برای اتصال واتراستاپ استفاده از چسب های مخصوص pu می باشد. در این حالت 30 سانتی متر از هر دو سر واتراستاپ را به چسب آغشته کرده و پس از خشک شدن آنها را کمی گرم کرده و بر روی هم قرار داده و تحت فشار بگذارید تا به خوبی به هم بچسبد.

ایمنی و نگهداری واتراستاپ ها

  • شرایط نگهداری آن ها معمولا به دور از تابش مستقیم و مداوم نور خورشید است.
  • نوع بسته بندی آن ها عموما به صورت حلقه های 20 و 25 متری است.
  • در صورت بلعیده شدن فورا به پزشک مراجعه شود.
  • این ماده آتش زا نیست.

کلام آخر

مطالبی که در این مقاله ذکر شد، در خصوص استاده از واتراستاپ و نکات نگهداری و ایمنی از آن بود که باعث می شود شما در هنگام استفاده از این محصول دچار خطا و اشتباه نشوید و هنگام خرید واتراستاپ نیز با آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهید. شهر مفتول به عنوان فروشگاهی معتبر در زمینه خرید و فروش محصولات و مفتولی از جمله مفتول گالوانیزه، مفتول مسوار، انواع توری ها و...  و همچنین مصالح ساختمانی مانند اسپیسر، پشم شیشه، یونولیت و... می تواند به شما کمک شایانی کرده و با همچنین شما می تونید از طریق کارشناسان این مجموعه از مشاوره رایگان آن ها در زمینه خرید نیز بهره مند شوید و بدون واسطه و ار تباط از شهر مفتول خرید کنید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که می دانید امروزه مصالح ساختمانی جدید به بازار عرضه می شود، که از طریق آن ها بتوان نقص های گذشته در صنعت ساختمان سازی را بر طرف کرد. اما همچنان استفاده از یونولیت کاربرد های فراوانی در صنعت ساختمان و همچنین صنایع دیگر دارد. اگر در زمینه یونولیت و معایب و مزایای آن اطلاعات کافی در اختیار ندارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی یونولیت بپردازیم و مطالبی را خصوص اینکه یونولیت چیست و چه کسی آن را اختراع کرده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با آگاهی کامل در مورد یکی از مصالح ساختمانی به نام یونولیت خریدی با اطلاعات بالا داشته باشید و در آینده و هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

یونولیت چیست؟

همانطور که در مقالات قبل به طور مختصر برای شما توضیح دادیم،در پاسخ به ینولیت چیست می توان گفت، یونولیت (Ionulite) ماده ای سبک و متخلخل است که در ایران با نام های پلاستوفوم و آکاسیف نیز شناخته می شود. این ماده که یک نوع عایق ساختمانی سفید رنگ محسوب می شود از فرایند های شیمیایی به دست می آید و در واقع نوعی پلیمر است. از آن جایی که ماده اولیه این پلیمر در پتروشیمی مونومر استایرن می باشد و و دارای ساختار مولکول بنزنی است، به آن پلی استایرن انبساطی نیز گفته می شود.

همانطور که در مقاله کاربرد یونولیت گفتیم و به معرفی استاده های آن در صنایع مختلف پرداختیم، از این ماده ی سبک به عنوان عایق حرارتی و صوتی در دیوار ها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. و همچنین برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود.

یونولیت چیست

تاریخچه کشف یونولیت

تاریخچه اختراع یونولیت که امروزه حوزه های گسترده ای از مواد اولیه عایق سازی در پروژه های ساختمان سازی را تحت پوشش خود قرار داده است، بسیار جذاب و خواندنی است. در سال های گذشته استفاده از یونولیت در پروژه های ساختمانی، کمتر متداول بوده است؛ و اگر هم به کار برده می شد بیشتر در بسته بندی تجهیزات برقی و برخی لوازم آسیب پذیر استفاده می شد. در چند دهه اخیر، استفاده از یونولیت در پروژه های عایق سازی ساختمان مورد اسقبال بیشتری قرار گرفته است.

در سال 1839 یک دانشمند آلمانی به نام Eduard Simon پلی استایرن را کشف کرد. در تحقیقاتی که این دانشمند انجام می داد، پلی استایرن، زمانی به دست آمد که برخی مواد از رزین طبیعی، جداسازی شدند.

در ابتدا سیمون نمیدانست که در حقیقت چه ماده ای را کشف کرده است و درواقع یونولیت چیست. برای آشکار شدن کشفیات تازه در تحقیقات، سیمون با یک متخصص شیمی آلی با نام Herman staudinger مشورت کرد. نتیجه ای که این دو دانشمند به دست آوردند، تشکیل زنجیره بلند استایرن به عنوان یک ماده پلیمری پلاستیکی معرفی شد. کشف این دو دانشمند در حقیقت، مرحله ورود به تولید انواع یونولیت و همچنین سایر مواد یونولیتی به شمار می رود.

در سال ۱۹۳۰ کمپانی آلمانی BASF توانست به صورت تجاری پلی استایرن را تولید کند. در حدود سال های ۱۹۳۷ اولین حجم مشخص از پلی استایرن به بازارهای کشورهای دیگر ارسال شد. آنچه امروزه از پلی استایرن در بازار فروش مواد پلیمری می شناسیم در حقیقت، مواد اولیه ای هستند که با استفاده از آن انواع پلی استایرن مخصوص بسته بندی، استایروفوم، فوم سقفی و فوم یونولیت سقفی تولید می شود.

یکی از دانشمندان متخصص علم شیمی در "کمپانی شیمیایی داو" با نام Ray McIntire توانست فوم پلی استایرن را تولید کند. این دانشمند می گوید اختراع یونولیت به صورت کاملا تصادفی بوده است. اختراع او در حالی اتفاق افتاد که او در تلاش بود تا یک عایق الکتریکی انعطاف پذیر را در زمان وقوع جنگ جهانی دوم پیدا کند.

ترکیب پلی استایرن که قبلا توسط دانشمندان آلمانی اختراع شده بود از نظر عایق بودن، خواص خوبی داشت اما بسیار شکننده بود. این دانشمند موفق شد با ترکیبی از استایرن با یک مایع فرار با نام ایزوبوتیلن، تحت شرایط فشار، یک پلیمر سفید رنگ به نام یونولیت را اختراع کند.

معایب و مزایای یونولیت چیست ؟

این ماده با کاربرد های فراوانی که در صنعت های مختلف دارد استاده از ان معایب و مزایایی را دارا می باشد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

·        مزایای یونولیت

  1. از اصلی ترین و مهم ترین مزایای یونولیت می توان به وزن کم آن اشاره کرد.
  2. این نوع عایق ساختمانی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
  3. به دلیل طول عمر و دوام بالا بیشتر از عایق های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. از مزایای بسیار خوب یونولیت برای طبیعت می توان قابل بازیافت بودن آن را نام برد.
  5. یونولیت امکان لمینیت شدن با استفاده از رزین اپوکسی را دارد.
  6. یونولیت را می توان در اشکال مختلف هندسی در اندازه های متفاوت استفاده کرد.
  7. به علت سبک بودن این ماده حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد.
  8. یونولیت در برابر فشار می تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  9. امکان چاپ و برچسب گذاری نیز بر روی این ماده وجود دارد.

معایب و مزایای یونولیت

·        معایب یونولیت

  1. از اولین معایب یونولیت می توان به عدم مقاومت ان دربرابر حلال های آلی اشاره کرد.
  2. اگر در تولید یونولیت از کلروفروکربن استفاده شود می تواند برای لایه ازن آسیب پذیر باشد.
  3. در صورت رنگ آمیزی یونولیت با رنگ های روغنی می تواند قابلیت اشتعال آن بالا رود.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله ما در خصوص مزایا و معایب یونولیت و همچنین اختراع یونولیت توسط یکی از دانشمندان علم شیمی صحبت کردیم. قصد ما در این مقاله آشنایی بیشتر شما با یکی از مصالح ساختمانی به نام یونولیت و معرفی آن بود. بنابراین اکنون شما با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانید با آگاهی کامل به خرید و فروش یونولیت بپرازید.

لازم به ذکر است که اگر قصد خرید انواع عایق ساختمانی یونولیت و یا پشم شیشه و مصالح ساختمانی دیگر مانند اسپیسر، واتراستاپ، رابیتس و ... را دارید می توانید خرید خود را از شهر مفتول انجام دهید. برای خرید از شهر مفتول و مشاوره رایگان فروش می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که در مقالات قبل در مورد انواع یونولیت صحبت کردیم یادآور می شویم که یونولیت سقفی یکی از آن ها بود. با توجه به آشنایی کمی که با یونولیت سقفی دارید، بنابراین در این مقاله می خواهیم به معرفی یونولیت سقفی و کاربرد های آن که در ساختمان سازی می باشد بپردازیم. تا شما نیز با کاربرد های یونولیت سقفی و استفاده آن در سقف های ساختمانی آشنا شوید چرا که در خرید این نوع یونولیت باید اطلاعات کافی در خصوص اینکه یونولیت سقفی چیست و چه کاربرد هایی دارد داشته باشید.

یونولیت سقفی چیست ؟

یونولیت سقفی یکی از مهم ترین مصالح نوین ساختمانی به شمار می رود، که استفاده از آن در ساختمان سازی اهمیت بسیاری دارد. این نوع از یونولیت که از بلور های ریز ساخته می شود با استفاده از ترکیبات شیمیایی پلی استایرن به صورت فوم سقفی و دیواری، جایگزین سفال سقف شده است که دارای مزیت های زیادی نسبت به سفال های سقفی می باشد و برای سبک سازی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل عایق بودن این نوع یونولیت تا حد زیادی می توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری نموده و کاهش چشمگیری در استفاده از بتن در ساخت سقف ها داشته باشد که نتیجه آن کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت. و همچنین به دلیل داشتن وزن کافی تحمل بار برای آن ها بالا می باشد و در نهایت وزن کم آن منجر به پایین آمدن وزن کلی ساختمان می شود. به همین دلیل توانسته محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کند.

اگر نیاز به انتخاب بهترین محصول در چرخه ی ساختمان سازی باشد، یونولیت سقفی و فوم می توانند به دلیل راحتی در نصب و وزن کم، در راستای گزینه های مناسب قرار بگیرند. یونولیت های سقفی و مواد فوم با گذر زمان نیازی به تعویض ندارند، بنابراین می توان برای همیشه آن ها را در ساختمان به کار برد. همچنین قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه ی مصرف، یکی از ویژگی های آن به شمار می رود. از جمله شاخصه هایاین نوع یونولیت و فوم می توان به مقاومت و طول عمر بالا اشاره کرد که به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند. ایجاد تحول در وضعیت آب و هوا، شرایط جوی یعنی بارندگی ها و بلایای طبیعی مثل آتش سوزی، توانایی از بین بردن این مواد را ندارند.

اما نکته ای که در مورد این محصول بسیار مهم می باشد وزن این محصول است که براساس دانسیته آن مشخص می شود. اصولا دانسیته یونولیت سقفی بین ۷ تا ۸ کیلوگرم بر متر مکعب می شود. متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان از نا آگاهی و عدم اطلاع خریداران سو استفاده می کنند و محصولاتی که با مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب تولید شده اند را با دانسیته ۱۰ یا ۱۲ کیلوگرم می فروشند.

یونولیت سقفی چیست

معرفی کاربرد یونولیت سقفی

همانطور که از نام یونولیت سقفی مشخص است کاربرد آن بیشتر در سقف ساختمان ها می باشد زیرا عایق مناسبی در برابر گرما، سرما و صدا محسوب می شود. در واقع از یونولیت سقفی به عنوان یک عایق دائمی در ساختمان سازی جهت قالب بتن ریزی سقف ها استفاده می شود و همچنین به عنوان عایق برودتی در سردخانه ها و همچنین فضاهایی که به عنوان یخچال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند استفاده می شود. باید دانست که این یونولیت ها در صنایع دیگر نیز استفاده می شود.

هدف استفاده از یونولیت سقفی همانطور که گفته شد سبک سازی ساختمان می باشد که یک اصل اساسی در دنیا به شمار می رود و در راستای دستیابی به این هدف، استفاده از مصالح پلیمری و نوین در ساختمان های مدرن رواج پیدا کرده است. به علاوه به علت تشکیل شدن یونولیت ها از مواد ضد آب سریع چسبیده می شود و در هر مکانی استفاده از آن امکان پذیر است. در ضمن در بخش های تحتانی یونولیت سقفی، شیار هایی معکوس تعبیه شده است که امکان گیرایی گچ کاری را بدون رابیتس کاری به سازندگان می دهد.

یونولیت های سقفی در دو اندازه مختلف در سقف های استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند. یک نوع از آن با ابعاد 20*25*200 سانتی متر می باشد که در سقف هایی با تیرچه بتنی مورد استاده قرار می گیرد و نوع دیگر آن با ابعاد 66*25*100 در سقف های با تیرچه فلزی یا به اصطلاح کرومیت، مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که در استفاده از یونولیت سقفی در ساختمان ها باید به آن توجه داشته این می باشد که یونولیتی که در ساختمان سازی استفاده می شود باید از دانسیته بالای 7 کیلوگرم و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر قصد دارید ساختمانی با مقاومت و عایق بندی بالا داشته باشید درحالی که می خواهید هزینه ساخت را کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم حتما از یونولیت سقفی استفاده کنید.

کاربرد یونولیت سقفی

کلام آخر

با توجه به مطالبی که گفتیم و در مورد معرفی یونولیت سقفی و کاربرد های آن صحبت کردیم سعی ما بر این بود شما را با این مصالح ساختمانی تا حدودی آشنا کنیم و سپس در مقالات بعد در مورد نحوه اجرا و نصب آن بتوانیم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که شما نیز با داشتن اطلاعاتی جامع ساختمانی محکم، با عایق حرارتی  بالا و مقرون به صرفه بسازید.

یونولیت سقفی یکی از محصولات شهر مفتول می باشد که همانند دیگر مصالح ساختمانی که خاصیت عایق کاری دارند مثل پشم شیشه، می تواند ساختمانی با مقاومت بالا را برای شما به وجود بیاورد. از این رو شما می توانید جهت خرید این محصول با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان فروش شهر مفتول در این زمینه مشورت نمایید و سپپس اقدام به خرید یونولیت سقفی کنید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

امروزه به امنیت، مقاومت و مصالح استفاده شده در ساختمان ها اهمیت بسیاری می دهند. از این رو مهندسان سعی دارند تا حد امکان مصالحی به روز تر با کیفیتی بالا در سازه استفاده کنند. یکی از راهکار هایی که چند دهه اخیر مهندسان آن را به کار می گیرند. سقف تیرچه یونولیت می باشد که یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوع سقف برای ساکنین ساختمان ها می باشد. جهت آشنایی بیشتر با ساختار این سقف با ما در این مقاله همراه باشید که می خواهیم به معرفی سقف تیرچه یونولیت و ویژگی های آن بپردازیم.

سقف تیرچه یونولیت چیست ؟

سقف تیرچه یونولیت همانطور که از نامش پیداست، سقف هایی هستند که از ترکیب تیرچه و یونولیت تشکیل شده اند. این نوع سقف یکی از رایج ترین و نوین ترین اجرای سقف در ایران می باشد. و قبل از آمدن یونولیت به بازار صنعت ساختمان از بلوک های سفالی استفاده می شد.

استفاده از این نوع سقف ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد و روز به روز به مصرف آن افزوده می شود. یکی از دلایل استفاده از یونولیت در در این نوع سقف ها عایق بودن این پلیمر سفید رنگ در برابر صوت و حرارت می باشد.

سقف تیرچه ینولیت چیست

اجزای سقف تیرچه یونولیت

1. تیر ها

دلیل استفاده از تیر ها در سقف های تیرچه یونولیت، قرار دادن تکیه گاه برای تیرچه ها می باشد. تیر ها که م می توانند فولادی و هم می توانند بتنی باشند، بار سقف را به ستون ها منتقل می کنند و در واقع اسکلت سازه را تشکیل می دهند.

2. تیرچه ها

تیرچه ها همانطور که از نامشان پیداست، کوچکتر از تیر ها می باشند. در نتیجه نقش تیرهای فرعی را در سقف های تیرچه یونولیت ایفا می کنند به این صورت که در فاصله های معین از یکدیگر قرار می گیرند و بین آن ها یونولیت جای می گیرد.

3. یونولیت های سقفی  

یونولیت های سقفی از المان های مهم در این سقف ها می باشد. این مواد در اصله بین تیرچه ها قرار می گیرند به عبارتی نقش پر کننده را در این سقف ها دارند.

4. ژوئن

ژوئن ها، میلگرد هایی عرضی هستند که و به صورت عمود بر تیرچه ها اجرا می شوند. نقش ژوئن ایجاد انسجام بیشتر در سقف ها می باشد. اگر دقت کرده باشید در سقف و کف بعضی از ساختمان ها هنگام راه رفتن لرزشی ایجاد می شود، با به کار بردن ژوئن ها می توان از این لرزش جلوگری کرد.

5. اتکا

اتکا میلگردی می باشد با شکلی هندسی که به دو صورت یک طرفه و دو طرفه ساخته می شود. در حالت یک طرفه یک سر آن به طول حداقل ۶۰ سانتی متر از سر تیرچه وارد آن می شود. و سر دیگر دور تیر کلاف می گردد.

ابتدا و انتهای اتکا قلاب ۱۸۰ درجه ایجاد می شود. در حالت دو طرفه هر دو سر اتکا به طول ۶۰ سانتی متر درون تیرچه قرار می گیرد.

6. خاموت

از خاموت برای تقویت و پیوستگی بیشتر اتصالات تیر به ستون در سازه های بتنی استفاده می شود.

7. آرماتور های حرارتی

آرماتورها نیز در انتهای کار همانند ژوئن ها عمود بر تیرچه ها به صورت موازی قرار داده می شوند.

مشخصات سقف تیرچه یونولیت

باید ها و نباید هایی در هنگام اجرا و استفاده از بعضی مصالح ساختمانی وجود دارد که در صورت رعایت باعث ایمنی ساختمان و عمر مفید مصالح ساختمانی مورد استفاده می گردد. بنابراین ما در این مطلب مشخصات و محدودیت های سقف تیرچه یونولیت را برای شما شرح می دهیم.

  • میزان استاندارد فاصله دو تیر نباید حداکثر از ۷۰ سانتی متر بیشتر باشد. اما قابل توجه است که در ایران مهندسین فاصله دو تیر را ۵۰ سانتی متر محاسبه می کنند و به همین علت تمامی بلوک های موجود در بازار ایران ۴۰ سانتی متر دارد.
  • حداقل ضخامت سقف در صورتی که تکیه گاه تیرچه را ساده محاسبه کنیم ۱ بر ۲۰ دهانه بوده و در صورتی که تکیه گاه را گیردار یا نیمه گیردار محاسبه کنیم، ضخامت سقف را تا ۱بر ۲۶ دهانه می توان اجرا نمود.
  • حداکثر دهانه برای سقف ‌های تیرچه یونولیت ۸ متر است اما بهتر است از سقف ‌های ۵/۶ متر بیشتر برای سقف ‌های تیرچه یونولیت استفاده نشود.
  • حداکثر بار تا میزان۸۰۰ کیلوگرم بر متر مربع را می ‌توان به وسیله سقف تیرچه یونولیت پوشانید. اما برای بارهای بیشتر بهتر است از دو تیرچه کنار هم استفاده گردد.

ویژگی های سقف تیرچه یونولیت

معرفی ویژگی های سقف تیرچه یونولیت

از ویژگی های بارز سقف تیرچه یونولیت می توان به صرفه جویی در مصرف بتن و تیرچه اشاره کرد که به علت فواصل زیاد آن ها از تیرچه های کمتری استفاده می شود. با استفاده از یونولیت در این سقف ها دیگر نیازی بلوک های سفالی نداریم در واقع 10 عدد بلوک سفالی معادل با 1 عدد یونولیت می باشد. که همین موضوع سبب سبک تر شدن ساختمان می شود. در نتیجه ساختمان مقاوم تر خواهد شد. بنابراین با داشتن سقف تیرچه یونولیت ساختمان در برابر زلزله و خطرات سقوط مصالح مقومت بالایی از خود نشان می دهد.

با استفاده از این نوع سقف می توان ساختمان خود را در برابر گرما، سرما و صوت عایق کرد. همچنین هنگام اجرای این سقف ها در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد. به دلیل استفاده از یونولیت نیز در این سقف، نیازی به رابیتس کاری نیست و با کیفیت بالا و قابلیت اجرای خوب به گچ و خاک می چسبد.

کلام آخر

اکنون که بررسی و معرفی سقف تیرچه یونولیت در این مقاله پرداختیم و شما را با ویژگی های این نوع سقف آشنا کردیم. می توانید با استفاده این نوع سقف ها در ساختمان خود مقاومت و امنیت ساختمان را بالا برده تا با خیالی آسوده زندگی کنید. شهر مفتول برای بالا بردن این مقاومت در ساختمان ها یونولیت سقفی را به فروش می رساند و با بالا ترین کیفیت دو مناسب ترین قیمت به خریداران عرضه می کند.

شهر مفتول همچنین مصولات ساختمانی دیگری را نیز به فروش می رساند که می تواند در بالا بردن مقاومت و استحکام ساختمان شما موثر باشد همچنین با عرضه انواع توری ها مانند توری پرسی، توری حصاری، فنس و... زمین های زراعی شما را نیز به فضایی امن تبدیل کند.

برای خرید محصولات شهر مفتول و بهره مندی از مشاوره رایگان این سایت می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

 

در هنگام ساختمان سازی، هنگامی که نوبت به سقف ساختمان می رسد باید عوامل و نکات زیادی را مد نظر قرار داد و آن ها را رعایت کرد. امروزه هر چه که یک ساختمان سبک تر و عایق تر باشد از نظر مهندسی مقاوم تر و مناسب تر می باشد و همچنین خواهان بیشتری دارد. همانطور که می دانید از جمله مواردی که می تواند وزن ساختمان را کم کند استفاده از انواع یونولیت ها در دیوار و سقف می باشد. نکته ای باید در این خصوص به آن توجه کرد، اجرا و نصب یونولیت ها در ساختمان ها و سازه ها می باشد. از این رو ما در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد مراحل نصب یونولیت سقفی  و ساخت آن که سبب کم شدن وزن ساختمان می شود و روش تولید این یونولیت مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی شامل مراحل و فرآیند هایی می باشد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

مواد اولیه فوم های سقفی که یک پلیمر مصنوعی با نام پلی استایرن و شبیه به دانه‌های شکر می‌باشد از پتروشیمی‌ها و بازار تهیه و وارد کارخانه تولید می‌گردد. این مواد دارای تاریخ مصرف محدود می باشند و باید هنگام مصرف وتولید به تاریخ انقضای آن توجه  شود .

سپس با توجه به چگالی و یا دانسیته مورد نیاز این مواد خام در دستگاهی به نام اکسپندر توسط تزریق بخار حجیم شده و به اندازه تقریبا ۵۰ برابر حجم اولیه خود تبدیل می‌گردند. مواد خام به طور مداوم از بالا وارد دیگ بخار شده و بخار نیز توسط دریچه‌هایی وارد دیگ شده و عملیات حجیم سازی مواد اولیه به‌ وسیله پروانه‌های همزن صورت می‌گیرد. دو عامل حجیم کننده و پف دهنده متداولی که به کار می‌روند، شنتان و دی‌اکسید کربن هستند. این فرایند پلیمریزاسیون، پلی استایرن اولیه را با میلیون‌ها منفذ هوا پر می‌کند که باعث می‌شود محصول نهایی دارای ۹۰ درصد هوا و ۱۰ درصد ماده اولیه باشد.

در مرحله بعدی مواد پخته شده، سرد و به سیلوهای ذخیره‌سازی برده شده تا برای مرحله قالب‌گیری نگهداری شوند.

در مرحله بعد این مواد به داخل قالب ریخته شده و مجددا توسط بخار آب به صورت بلوک و یا قالب مادر در می‌آیند. ابعاد این بلوک معمولاً ۱*۲*۲ متر است. بعد از تولید، بلوک‌ها در انبارهایی با دستگاه تهویه مناسب و در دمای یکسان نگهداری می‌گردند.

در مرحله آخر که به آن آرایش بلوک مادر گفته می‌شود، بلوک‌ها به روی میز برش منتقل شده و به‌ وسیله سیم‌های المنت برقی و یا دستگاه CNC به ابعاد و اندازه‌های مورد سفارش مشتری برش خورده و روانه بازار می‌شوند.

 درتمام مراحل ساخت یونولیت سقفی، کنترل کیفیت و آزمایشگاه کارخانه نقش مهمی درکیفیت کالا دارد و نیروی کنترل کیفی به کمک وسایل آزمایشگاه، دقیق و مدرن، کیفیت محصول تولیدی کارخانه را تضمین می کند که این امر سبب رضایت مشتری از محصول می شود.

روش ساخت یونولیت سقفی

مراحل اجرا و نصب یونولیت سقفی

دستورالعمل های متفاوتی برای نصب یونولیت سقفی در موقعیت های مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ویژگی های فیزیکی و ظاهری بنا قابل استفاده هستند. اکثر دستورالعمل ها برای مراحل نصب یونولیت سقفی که در مراجع بیان شده اند به طور کامل برای تمام ساختمان ها کاربرد ندارند؛ به عبارت دیگر، به طور مثال می توان گفت نصب یونولیت سقفی برای یک خانه ویلایی با سقف کوتاه، متفاوت با نصب این یونولیت ها برای یک آپارتمان با سقف بلند است.

نکته بسیار مهم در نصب و اجرای یونولیت سقفی که باید به آن دقت نمود، ضخامت ورق یونولیت است. اغلب بلوک های یونولیتی پلی استایرن که برای سقف به کار می روند معمولا قطر زیادی دارند؛ به همین دلیل، یونولیت سقفی نیز دارای ابعاد و ضخامت های متفاوتی است و به این ترتیب از نظر عایق بودن به گونه ای متفاوت عمل می کند.

مراحل اجرای یونولیت سقفی به صورت به شرح زیر می باشد:

  • بافت شبکه های فلزی با استفاده از مفتول های مقاوم با ضخامت های ۵/۲، ۳و۴ میلی متر در طول ۳ و عرض ۱ متر با چشمه های پنج سانتی متر.
  • تولید و برش یونولیت در ضخامت های مورد نیاز و ابعاد شبکه های فلزی بافته شده.
  • قرار دادن قطعات یونولیت بین شبکه های بافته شده و اتصال آن ها به یکدیگر با استفاده از مفتول های اشاره شده به صورت شبکه های فضایی و با فواصل، ۵/۷،۱۰. قطعات پانل ها با قرار گرفتن در کنارهم مطابق نقشه ها و اندازه های مورد نظر با استفاده از بست های مخصوص که برای این کار طراحی شده یا سیم آرماتوربندی به یکدیگر بسته می شوند.
  • در محل درب ها و پنجره ها به منظور تقویت و حفظ یکپارچگی دیوار، اطراف آن ها با شبکه اتصال ساده به صورت قاب دور پنجره و درب، روی پانل بسته می شود.
  • پس از اتمام مرحله نصب پانل ها، چهار چوب درب ها ، قاب و پنجره ها ، لوله کشی آب و برق انجام کنترل نهایی و اطمینان از صحت وتکمیل کلیه مراحل نصب، عملیات بتن پاشی روی پانل ها با استفاده از پمپ های بتن پاش یا دستگاه شات کریت و در صورت عدم وجودآن به صورت دستی و با روش سنتی در سه مرحله انجام می گردد.

مراحل اجرای یونولیت سقفی

ابزار مورد نیاز برای نصب یونولیت سقفی

  • انواعفوم سقفی به تعداد مورد نیاز
  • ابزار برش فوم
  • دریل و مته
  • اره
  • چکش
  • تفنگ برای اتصال میخ و پرچ ها

اقدامات لازم جهت نصب و اجرای یونولیت سقفی

  • لباس مخصوص با آستین های بلند و استفاده از دستکش مخصوص کار
  • استفاده از عینک ایمنی و استاندارد مخصوص کار
  • استفاده از ماسک دارای تهویه مناسب با محیط کار برای جلوگیری از تنفس گرد و غبار ذرات پلی استایرن منتشر شده.
  • برای نصبفوم سقفی، صرفا به کارگران نصاب، مجوز ورود و خروج به پروژه ساختمانی داده شود.

کلام اخر

اکنون که با روش ساخت یونولیت و مراحل نصب آن آشنا شده اید. می توانید برای ساخت ساختمان و سازه خود از این  محصول استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما برای خرید این محصول سایت شهر مفتول می باشد که به عنوان معتبر ترین و شناخته شده ترین سایت محصولات ساختمانی مانند اسپیسر، واتراستاپ، پشم شیشه و انواع محصولات مفتولی می باشد. از این برای خرید از اینسایت می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

 

  • شهر مفتول