شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

توری گابیون که به آن توری سنگی نیز گفته می‌شود نوعی توری فلزی است که از مفتول گالوانیزه تولید می شود. گابیون هم مثل توری حصاری در دونوع فلزی و روکش دار تولید می شود که نوع روکش دار خیلی مرسوم و متداول نیست .

شایع ترین نوع مصرف توری سنگی  استفاده آن ها به صورت سبد یا باکس (box) است به صورتی که آن ها را به شکل مکعب یا در مواردی به شکل استوانه در آورده و در محل های مورد نظر قرار داده، آنگاه درون آن ها را پر از سنگ می کنند. این عمل به صورت خشکه چینی انجام می شود.

به طور کلی توری سنگی در هرجایی که نیاز به حفاظت بالای خاک در مدت زمان بالا و ایجاد یک دیوار نگهدارنده، علی الخصوص در مناطق شیب دار و محیط های رانشی و فرسایشی باشد، به کار می رود.

همچنین برای مقاوم نمودن سازه های قدیمی، مهار دیوارهای سنگی، مووج شکن، پوشش تاسیسات نیز کاربرد زیادی دارد و به عنوان فنس کشی و حصار نیز قابل استفاده است.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

میلگرد ساده از محصولاتی می‌باشد که دارای سایز ها و قطر‌های مختلفی می‌باشد و نام گذاری این محصولات نیز بر همین اساس صورت گرفته است. از این رو در مواردی که از میل گرد ساده استفاده می شود ابتدا باید سایز آن را مد نظر قرار دهند. به عنوان مثال از این نوع میلگرد به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتن آرمه شفت های صنعتی و در نمای ساختمان استفاده می شود.

یکی از مهم‌ترین انواع میلگرد های ساده، میلگرد 10 ساده می‌باشد ، که فروش و مصرف بسیار زیادی نسبت دیگر محصولات دارد، یا برای ساخت سازه‌ها مانند پل‌ها و سایر سازه‌های سنگین، میلگرد ساده به دلیل عدم اتصال زیاد بین بتن و فولاد، لغزش و مقاومت، توصیه نمی‌شود. همچنین میلگرد ۱۰ ساده به دلیل قطر کم، منعطف و مخصوص رابیتس کاری سقف است و میلگرد رابیتس کاری نام دارد.

پس می‌توان در مواردی که نیاز به خم کردن بوده نیز از این نوع بیشترین میزان استفاده را داشت.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

الکترود یا سیم جوش سیمی فلزی است که برای جوشکاری و اتصال دو قطعه ی فلزی از آن استفاده می شود. به عنوان مثال برای جوش دادن میلگرد انتهای پایه فنس و همچنین جوش دادن میلگرد ها به سقف برای بستن رابیتس با استفاده از سیم رابیتس بندی، از الکترود استفاده می شود.

الکترود جوشکاری در انواع روکش دار و بدون روکش تولید و عرضه می شوند.

الکترود نوع بدون روکش، در مدت های طولانی پرکاربرد ترین بوده است. اما به دلیل جوش های ایجاد شده ظاهر مناسبی نداشته است و در برابر ضربه دوام چندانی ندارد.

الکترود نوع روکش دار، پس از روی کار آمدن آن استفاده از الکترود های بدون روکش، که حفظ فلز جوش و قوس الکتریکی از مرحله ذوب تا انجماد، در برابر هوای اطراف بود، حل شد. این نوع الکترود جوشکاری وظیفه حفظ شکل ظاهری نوار جوش در مقابل آلودگی ها و اکسید ها را نیز دارد. همچنین به سرعت، راحتی عملیات جوشکاری را افزایش داده و پاشیدگی جوش را به حداقل می رساند.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

انواع توری پرسی

همانطور که می دانید هر محصول خود دارای انواع و اقسام مختلف می باشد که در صنایع متفاوت کاربردهای خاص خود را دارد و هم اکنون توری پرسی نیز دارای انواع مختلف می باشد که عبارت است از:
بافت موج دار عادی
بافت موج دار حصیری
بافت موج دار هلندی
که هر یک از این محصولات موارد استفاده زیادی دارد و وزن آنها کم است که این خود یک امتیاز برای این نوع توری محسوب می شود. پیرامون شکل و ظاهر این توری باید ذکر کرد این محصول در اشکال مربع و یا مستطیل شکل تولید می شود و گالوانیزه گرم نیز از اصولی ترین مواد در ساخت این محصول است به گونه ای که در تمامی شرکت ها تقریبا به صورت مشترک و یکسان مورد استفاده قرار می گیرد.
نکته قابل توجه این است که مشخصات مفتول، چشمه و بافت توری پرسی باعث تولید انواع مختلف این محصول  شده است. به بیان دیگر مشخصات فنی این محصول با توجه به نوع و جنس مفتول، ضخامت و کیفیت مفتول، شکل چشمه و ابعاد و اندازه های آن و نوع بافت ای نوع توری تعیین می شود. مفتول مورد استفاده برای ساخت و تولید آن می تواند از جنس مفتول سیاه یا مفتول گالوانیزه باشد که از کیفیت و استحکام خاصی برخوردار است.

  • شهر مفتول