شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که در مقالات قبل در مورد انواع یونولیت صحبت کردیم یادآور می شویم که یونولیت سقفی یکی از آن ها بود. با توجه به آشنایی کمی که با یونولیت سقفی دارید، بنابراین در این مقاله می خواهیم به معرفی یونولیت سقفی و کاربرد های آن که در ساختمان سازی می باشد بپردازیم. تا شما نیز با کاربرد های یونولیت سقفی و استفاده آن در سقف های ساختمانی آشنا شوید چرا که در خرید این نوع یونولیت باید اطلاعات کافی در خصوص اینکه یونولیت سقفی چیست و چه کاربرد هایی دارد داشته باشید.

یونولیت سقفی چیست ؟

یونولیت سقفی یکی از مهم ترین مصالح نوین ساختمانی به شمار می رود، که استفاده از آن در ساختمان سازی اهمیت بسیاری دارد. این نوع از یونولیت که از بلور های ریز ساخته می شود با استفاده از ترکیبات شیمیایی پلی استایرن به صورت فوم سقفی و دیواری، جایگزین سفال سقف شده است که دارای مزیت های زیادی نسبت به سفال های سقفی می باشد و برای سبک سازی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل عایق بودن این نوع یونولیت تا حد زیادی می توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری نموده و کاهش چشمگیری در استفاده از بتن در ساخت سقف ها داشته باشد که نتیجه آن کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت. و همچنین به دلیل داشتن وزن کافی تحمل بار برای آن ها بالا می باشد و در نهایت وزن کم آن منجر به پایین آمدن وزن کلی ساختمان می شود. به همین دلیل توانسته محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کند.

اگر نیاز به انتخاب بهترین محصول در چرخه ی ساختمان سازی باشد، یونولیت سقفی و فوم می توانند به دلیل راحتی در نصب و وزن کم، در راستای گزینه های مناسب قرار بگیرند. یونولیت های سقفی و مواد فوم با گذر زمان نیازی به تعویض ندارند، بنابراین می توان برای همیشه آن ها را در ساختمان به کار برد. همچنین قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه ی مصرف، یکی از ویژگی های آن به شمار می رود. از جمله شاخصه هایاین نوع یونولیت و فوم می توان به مقاومت و طول عمر بالا اشاره کرد که به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند. ایجاد تحول در وضعیت آب و هوا، شرایط جوی یعنی بارندگی ها و بلایای طبیعی مثل آتش سوزی، توانایی از بین بردن این مواد را ندارند.

اما نکته ای که در مورد این محصول بسیار مهم می باشد وزن این محصول است که براساس دانسیته آن مشخص می شود. اصولا دانسیته یونولیت سقفی بین ۷ تا ۸ کیلوگرم بر متر مکعب می شود. متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان از نا آگاهی و عدم اطلاع خریداران سو استفاده می کنند و محصولاتی که با مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب تولید شده اند را با دانسیته ۱۰ یا ۱۲ کیلوگرم می فروشند.

یونولیت سقفی چیست

معرفی کاربرد یونولیت سقفی

همانطور که از نام یونولیت سقفی مشخص است کاربرد آن بیشتر در سقف ساختمان ها می باشد زیرا عایق مناسبی در برابر گرما، سرما و صدا محسوب می شود. در واقع از یونولیت سقفی به عنوان یک عایق دائمی در ساختمان سازی جهت قالب بتن ریزی سقف ها استفاده می شود و همچنین به عنوان عایق برودتی در سردخانه ها و همچنین فضاهایی که به عنوان یخچال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند استفاده می شود. باید دانست که این یونولیت ها در صنایع دیگر نیز استفاده می شود.

هدف استفاده از یونولیت سقفی همانطور که گفته شد سبک سازی ساختمان می باشد که یک اصل اساسی در دنیا به شمار می رود و در راستای دستیابی به این هدف، استفاده از مصالح پلیمری و نوین در ساختمان های مدرن رواج پیدا کرده است. به علاوه به علت تشکیل شدن یونولیت ها از مواد ضد آب سریع چسبیده می شود و در هر مکانی استفاده از آن امکان پذیر است. در ضمن در بخش های تحتانی یونولیت سقفی، شیار هایی معکوس تعبیه شده است که امکان گیرایی گچ کاری را بدون رابیتس کاری به سازندگان می دهد.

یونولیت های سقفی در دو اندازه مختلف در سقف های استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند. یک نوع از آن با ابعاد 20*25*200 سانتی متر می باشد که در سقف هایی با تیرچه بتنی مورد استاده قرار می گیرد و نوع دیگر آن با ابعاد 66*25*100 در سقف های با تیرچه فلزی یا به اصطلاح کرومیت، مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که در استفاده از یونولیت سقفی در ساختمان ها باید به آن توجه داشته این می باشد که یونولیتی که در ساختمان سازی استفاده می شود باید از دانسیته بالای 7 کیلوگرم و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر قصد دارید ساختمانی با مقاومت و عایق بندی بالا داشته باشید درحالی که می خواهید هزینه ساخت را کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم حتما از یونولیت سقفی استفاده کنید.

کاربرد یونولیت سقفی

کلام آخر

با توجه به مطالبی که گفتیم و در مورد معرفی یونولیت سقفی و کاربرد های آن صحبت کردیم سعی ما بر این بود شما را با این مصالح ساختمانی تا حدودی آشنا کنیم و سپس در مقالات بعد در مورد نحوه اجرا و نصب آن بتوانیم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که شما نیز با داشتن اطلاعاتی جامع ساختمانی محکم، با عایق حرارتی  بالا و مقرون به صرفه بسازید.

یونولیت سقفی یکی از محصولات شهر مفتول می باشد که همانند دیگر مصالح ساختمانی که خاصیت عایق کاری دارند مثل پشم شیشه، می تواند ساختمانی با مقاومت بالا را برای شما به وجود بیاورد. از این رو شما می توانید جهت خرید این محصول با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان فروش شهر مفتول در این زمینه مشورت نمایید و سپپس اقدام به خرید یونولیت سقفی کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی