شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به منظور عایق‌کاری ساختمان از پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می‌شود. شاید برخی تصور کنند پشم شیشه و پشم سنگ یکسان هستند. اما در حقیقت این دو محصول با یکدیگر متفاوتند. اگرچه هر دوی آنها به عنوان عایق حرارتی استفاده می‌شوند اما تفاوت‌هایی هم دارند. در ادامه به طور مختصر به مقایسه پشم شیشه و پشم سنگ می پردازیم.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه همانطور که از نامش پیداست از ذوب شیشه تولید شده و یک عایق حرارتی معمولا در ساختمان برای عایق صوتی از یونولیت و برای عایق حرارتی از پشم شیشه استفاده می‌شود. پشم شیشه در ضخامت‌های مختلف و با روکش آلومینیومی، نخ دار، کاغذدار و... به بازار عرضه می‌شود.  در برخی مواقع برای استفاده از پشم شیشه از سیم آرماتوربندی استفاده می‌شود، به طور مثال در سقف‌های شیروانی از پشم شیشه به همراه سیم آرماتوربندی استفاده می‌گردد.

پشم سنگ چیست ؟

از این محصول به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. پشم سنگ در واقع نوعی الیاف معدنی است. این محصول تا دمای 800 درجه سانتی‌گراد تحمل دمایی دارد و تا دمای 900 درجه نیز آتش‌سوزی را تحمل می‌کند.

مقایسه پشم شیشه و پشم سنگ

·        هر دو مقاوم حرارتی هستند اما پشم سنگ مقاومت بیشتری دارد.

·        الیاف پشم سنگ بیشتر بوده و این مسئله سبب می شود به عنوان عایق صوتی از آن استفاده شود.

·        استفاده از پشم سنگ مقرون به صرفه‌تر است.

·        پشم سنگ دارای دانسیته بالاتر بوده و به همین علت عایق صدای بسیار خوبیست.

 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

توری مرغی در مقایسه با سایر توری‌ها از مفتول گالوانیزه نازک و سبک تولید می‌شود. از این توری در ساختمان‌سازی، کشاورزی و ایجاد عایق برودتی و حرارتی با پشم شیشه استفاده می‌شود.

انواع توری مرغی

به طور کلی برای تولید توری مرغی از سه نوع مفتول استفاده می شود :

1 . توری مرغی گالوانیزه گرم

2 . توری مرغی گالوانیزه سرد

3 . توری مرغی پلاستیکی

مشخصات توری مرغی

از توری مرغی اغلب جهت حصارکشی و نگهداری  از حیوانات خانگی استفاده می شود که ظاهری شبیه به توری گابیون دارد و جنس آن از سیم مفتول است . سیم های مفتول با تابیدن دورهم ، به یکدیگر متصل شده و توری را تشکیل می دهند .

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

یونولیت سقفی، از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساخت‌و‌ساز است. ساختار این یونولیت از بلورهای ریز است. این بلورهای ریز با استفاده از ترکیبات شیمیایی پلی استایرن، به شکل فوم سقفی یا دیواری در می‌آید. استفاده از یونولیت سقفی در ساخت‌‎وساز امروزی، جایگزین مناسبی برای سفال سقف است.

مزایای یونولیت سقفی

یونولیت سقفی نسبت به مصالح قدیمی‌تر دارای مزایای زیادی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای آن را بیان کردیم:

· عایق مناسب سرما، گرما و صدا

· سبک‌سازی ساختمان و سازه

· تشکیل شده از مواد ضد آب و چسبندگی سریع

· تعبیه شیارهای معکوس در بخش تحتانی یونولیت و در نتیجه امکان گچ‌کاری بدون استفاده از رابیتس

به طور کلی اصلی‌ترین مزیت استفاده از یونولیت، عایق بودن آن و کمک به سبک کردن سازه است. البته به منظور عایق‌کاری بیشتر در ساختمان از پشم شیشه نیز استفاده می شود. معمولا این یونولیت در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. این یونولیت ها با ابعاد 200*25*20 برای سقف‌هایی با تیرچه کرومیت و با ابعاد 100*25*66 برای سقف‌های تیرچه بتنی استفاده می‌شود.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

توری حصاری یا فنس از پر‌کاربرد‌ترین محصولات مفتولی و فلزی است که بیشترین کاربرد آن در صنایع گوناگون شامل موارد زیر می باشد :

· صنعت کشاورزی به منظور حصار کشی مزارع و باغات

· مراکز عمومی مانند ترمینال فرودگاه، خطوط راه آهن

· ساخت قفس حیوانات

· مراکز صنعتی و نظامی

· زمین های ورزشی و کارگاه های ساختمانی

از دلایل اصلی کاربرد فراوان این محصول جهت حصارکشی، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیوارکشی است. اگر چه فنس کشی بر خلاف دیوار کشی، امکان دید برای افراد بیرون زمین را هم فراهم می‌کند.

  • شهر مفتول