شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پایه فنس به لوله‌های گالوانیزه‌ای گفته می‌شود که برای محکم نگه داشتن انواع توری‌ها از جمله توری حصاری، توری گابیون و سیم خاردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از کاربردهای استفاده از پایه‌فنس و توری حصاری که امروزه بسیار حائز اهمیت می‌باشد، برقراری امنیت در مکان‌های شخصی و جلوگیری از دسترسی دیگر اشخاص به ملک خصوصی می‌باشد. زمین‌هایی مانند: باغ‌ها، مزارع، کارگاه‌ها و از جمله مواردی هستند که پایه حصار به همراه توری حصاری کاربرد فراوانی در ایجاد امنیت و حفاظت آن‌ها دارند. از دیگر کاربرد های تیرحصار می‌توان به محوطه‌سازی در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پروژه‌های ساختمانی و اشاره کرد.

پایه فنس و لوله‌های گالوانیزه به دلیل استفاده در حصارکشی دارای مقاومت بالایی بوده و در سایزها و اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. جنس لوله‌های گالوانیزه و پایه فنس در اصل از آهن است و با روکش گالوانیزه پوشیده شده است که در شرایط آب‌وهوایی مختلف قابل استفاده می‌باشد.

از آن‌جایی که این محصول از ترکیب آهن، روی و... ساخته شده است؛ مقاومت بسیار بالایی داشته و در عین حال منعطف و تا حدودی شکل پذیر است. از دیگر مزایای این محصول مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی به دلیل عملیات گالوانیزاسیون بر روی آن می‌باشد.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

در اجرای سقف تیرچه بلوک (تیرچه بتنی) همواره یکی از مشکلات مهندسان سازه، جلوگیری از ترک خودردگی است. از این‌رو برای جلوگیری از ترک خوردن بتن، بعد از بتن‌ریزی سقف، از میلگردهای افت و حرارت استفاده می‌کنند. میلگردهای حرارتی به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین، طبق نیاز مشتری، با هر طولی قابل عرضه خواهد بود. اما به صورت کلی این میلگردها در سایزهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قطر میلگردهای حرارتی نیز بین 6 6.5 میلی‌متر بوده در برخی موارد، سایز 8 آن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات با قطر 8 میلی‌متر به صورت شاخه‌ای نیز تولید می‌شوند. در خارج از ایران، آرماتورهای حرارتی در سایز های مختلف تولید می‌شوند (8 تا 36 میلی‌متر) که استفاده‌های مختلفی دارد.

در تعیین و برآورد قیمت میلگرد حرارتی مولفه‌ها و فاکتورهای مختلفی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخیل هستند:

ابعاد، نوع، فرآیند تولید، نحوه کاربری و اندازه قطر، در تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌صورت مستقیم نقش دارند. ناگفته نماند که کارخانه تولیدکننده، از دیگر موارد حائز اهمیت و تعیین‌کننده در بازه تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌شمار می‌رود.

لازم به‌ذکر است عموما به خاطر کاهش هزینه‌ها و نبودن الزام به استفاده از میلگردهای آجدار، از میلگرد ساده به‌عنوان میلگرد حرارتی استفاده می‌گردد.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

سقف تیرچه بلوک چیست ؟

سقف تیرچه بلوک همان‌طور که از نام آن پیداست، از تیرچه و بلوک سیمانی یا بلوک سفالی تشکیل شده است که به سقف تیرچه دال نیز معروف است.

سقف تیرچه بلوک جز دال‌های یک‌طرفه محسوب می‌شود. در این سقف، تیرچه‌ها به عنوان تیر فرعی و بلوک عامل پرکننده بین تیرچه‌ها است. بلوک‌هایی که در این نوع سقف استفاده می‌شوند، بلوک‌هایی توخالی سبک بتنی، سفالی و یا یونولیت است.

سقف تیرچه بلوک در ساخت سازه‌هایی اعم از ساختمان‌های فلزی و بتنی مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کاهش بار مرده بر ساختمان از بلوک‌های توخالی در ساخت سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در اجرای سقف تیرچه بلوک، رعایت فاصله اصولی بین تیرچه‌ها و اتصال صحیح آن‌هاست تا در اثر فشارهای وارده، سازه سقف دچار شکستگی یا ریزش نشود.

در گذشته برای ساختمان‌سازی از سقف طاق ضربی استفاده می‌شد و بسیار رایج بوده و بیش‌تر ساختمان‌های قدیمی با این نوع سقف‌های طاق ضربی ساخته می‌شده‌اند. اما پس از بررسی‌های لازم مهندسان از زلزله‌های مخرب به این نتیجه رسید‌ه‌اند که سقف طاق ضربی در هنگام زلزله فاقد عملکرد و ایمنی مناسب می‌باشد.

  • شهر مفتول