شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به مقالات موجود در سایت شهر مفتول که در مورد پشم شیشه صحبت کردیم، و اطلاعات کافی در رابطه با کاربرد و انواع پشم شیشه در اختیار شما قرار دادیم، در این مقاله می خواهیم شما را با فرآیند تولید پشم شیشه و مواد تشکیل دهنده آن آشنا کنیم.

مواد تشکیل دهنده‌ی پشم شیشه

پشم شیشه، ماده ای است که از طبیعت به دست می‌آید. در واقع مواد اصلی تشکیل دهنده پشم شیشه، سیلیس و شیشه می‌باشد که پس از ذوب شدن وارد ماشین‌های الیاف ساز شده و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز، به شکل الیاف پشم مانند در می‌آید. میزان خلوص مواد اولیه نقش بسیار مهمی در کیفیت الیاف پشم شیشه دارد.

مواد اولیه تشکیل دهنده‌ی عایق پشم شیشه و درصد ترکیب آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

_ سیسلیس 14 درصد

_ کربنات سدیم 18 درصد

_ دولومیت 11 درصد

_ فلدسپات 12 درصد

_ براکس 7 درصد

_ سنگ آهک 4 درصد

_ کربنات باریم 3 درصد

_ سولفات سدیم 1 درصد

فرآیند تولید پشم شیشه

فرآیند تولید پشم شیشه

روش مدرن تولید پشم شیشه در سال 1933 توسط جیمز اسلیتر در شرکت پشم شیشه اویون-ایلینوی (تولدو، اوهایو) اختراع شد. که فرآیند تولید آن شامل مراحل زیر می‌باشد:

1. ترکیب و مخلوط

در این مرحله همه‌ی مواد تشکیل دهنده‌ی پشم شیشه از جمله خاکستر سودا، سنگ آهک و شیشه‌های بازیافت شده باهم ترکیب می‌شوند. سپس نوبت به غربالگری و فیلتر شدن مواد اولیه که در سیلو‌ها ذخیره شده است، می‌رسد. با این کار مواد اضافی و زاید دفع می‌شود. و در انتهای این مرحله مواد غربال شده به اسکات فرستاده می‌شوند.

حدفاصل خروجی کوره تا محل خروج شیشه مذاب برای تولید اسکات نامیده می‌شود که به ۲ قسمت فیبراژ عایق لوله و فیبراژ لاین منتقل می‌شود جنس آجرهای به کار رفته در اسکات از نوع ZAC ۱۶۸۱ است که شیشه در داخل آن مانند یک جوی روان حرکت می‌کند در محل خروجی کوره به اسکات یک نوع آجر نسوز از جنس پلاتین نصب شده که شیشه در پشت آن انباشته و از زیر آن به اسکات ریخته می‌شود این آجر خاصیت فیلتری دارد یعنی ناخالصی روی آن باقی مانده و شیشه صاف از زیر آن عبور می‌کند در اسکات حدود ۳۲۰ مشعل برای نگهداری شیشه نصب شده است که با گاز کار می‌کند که مقدار فشار گاز ۵/۰ بار می‌باشد و فاصله مشعل ها از ۵/۳ تا ۵/۴ میلی متر می‌باشد.

قسمت اسکات دارای ۲۰ عدد دودکش می‌باشد که به وسیله آجر روی دودکش فشار داخل اسکات را کنترل می‌کنند. کلید اسکات به ۱۲ قسمت تقسیم شده که هر کدام دارای ترموکوپل می‌باشند و به وسیله آن حرارت اسکات کنترل می‌شود. یک ترموکوپل در محل خروجی اسکات (از کف) در داخل شیشه نصب شده که حرارت خروجی شیشه از کوره را در اطاق کنترل نشان می‌دهد تا اگر حرارت در کوره تنظیم نباشد آن را تنظیم کند. مواد مذاب به سمت خروجی مذاب به نام اسکات منتقل می‌شود. شکل ظاهری اسکات مکعب مستطیل سربسته که جنس آن از جنس آجرنسوز CAZ می‌باشد.

2. ذوب مخلوط

بعد از آن که مواد مخلوط به کوره الکتریکی فرستاده شد، تحت دمای 1400 درجه سانتی گراد ذوب می‌شود.

3. تشکیل الیاف به هم پیوسته

بعد از ذوب شدن مواد مخلوط، این مواد مذاب توسط دستگاه انتقال به محیط الیاف سازی منتقل می‌شوند. در این محیط الیاف از مخلوط ذوب شده جدا می‌شود که دلیل آن تغییرات دمایی است. در نهایت، الیاف، پیوسته از مخلوط حاصل می‌شود. در واقع این الیاف هنوز خام است و نیاز مند عمل آوری و تغییرات دیگر است.

 4. شکل گیری و عمل آوری

در این مرحله رزین‌ها که ترکیبات مصنوعی بسیار چسبنده هستند، به الیاف اضافه می‌شوند. و سپس به کوره که دمای آن 250 درجه سانتی گراد است منتقل می‌شوند. به دلیل گرم شدن هوا، الیاف عمل آوری می‌شود و مقاومت و سختی مناسبی می‌گیرد، ودر نهایت رشته‌های الیاف به رنگ زرد در می‌آیند.

5. برش

در خروج از کوره‌ی عمل آوری، الیاف از طریق اره‌های چرخان با آب فشار بالا برش داده می‌شود. سپس محصول نهایی از رول به ورقه تغییر می‌یابد. و در ادامه خورده الیاف‌ها که در زمان برش ایجاد شده اند به فرآیند تولید بازیافت می‌شوند.

6. بسته بندی و سورتینگ

در مرحله‌ی نهایی که مرحله‌ی بسته بندی است، الیاف شیشه وارد ماشین پرس می‌شود تا به صورت لوله ای و پتویی در بیاید. به دلیل قابلیت فشرده شدن زیاد حجم پشم شیشه، هزینه حمل و نقل و انبار این ماده کاهش پیدا می‌کند. در ادامه نوار‌های پشم شیشه روی پالت‌ها جمع آوری می‌شوند و در نهایت کارایی عملیات انبار داری افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از پشم شیشه در سطح جهانی بیش از 70 سال سابقه دارد و در ایران در حدود 50 سال است که صنعتگران در بخش های خصوصی و دولتی این الیاف را تولید میکنند. هرچند در بازه گسترده تری می توان گفت که به طور کلی استفاده و تولید الیاف معدنی به سال 1800 میلادی در بخش بین المللی می رسد. لازم به ذکر است که در 10 سال گذشته با رایج شدن فوم‌های الاستومری، استفاده از پشم شیشه بسیار کاهش یافته.

بسته بندی پشم شیشه

کلام آخر

در بالا فرآیند تولید پشم شیشه را شرح دادیم و به شما درباره این عایق حرارتی و صوتی مطالبی را بیان کردیم، آنچه که باید به درستی برداشت شود، تطابق این اطلاعات و رفع هر گونه نیاز افراد است.

در این مقاله سعی ما براین بود اطلاعات شما را در رابطه با پشم شیشه کامل کنیم، تا شما بتوانید با در دست داشتن هر موضوعی مرتبط با پشم شیشه، به راحتی از شهر مفتول این محصول را تهیه نمایید. بنابراین می‌توانید برای خرید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهره مند شوید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی