شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در ساختمان سازی مصالح و قطعات فلزی و غیر فلزی زیادی دست به دست هم می دهند و روند کار ساختمان را پیش می برند. یکی از مصالح فلزی میلگرد ساده یا میلگرد A1 است که امروز قصد داریم شما را با ویژگی ها و مشخصات آن آشنا کنیم. در حالت کلی میلگرد ساده به جبران مقاومت کششی پایین بتن کمک می کند که در ادامه به بررسی جزئی تری از ویژگی های این مقطع فلزی خواهیم پرداخت. همواره ویژگی ها و کاربرد های این محصول در بین آهن آلات ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است و در کشورمان نیز تولید کنندگان و فروشندگان زیادی به معلمله بر روی این محصول پرداخته اند. با ما همراه باشید تا سوالات شما را در رابطه با مشخصات فنی و ویژگی های میلگرد ساده رفع کنیم.

مشخصات فنی میلگرد ساده A1

به طورکلی میلگردها به دو دسته آج دار و ساده ( بدون آج ) تقسیم می شوند و شامل خصوصیات متفاوتی هستند. مشخصات فنی و ویژگی های هر یک از انواع میلگرد ها، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که طراحان برای انتخاب محصول مناسب آن را مد نطر قرار می دهند.

میلگرد ساده (A1) با تنش جاری 240 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی 360 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) 25 درصد به عنوان "میلگرد نرم" یا "میلگرد خام" شناخته شده است.  

میلگرد ساده به میلگردی اطلاق می شود که آج نداشته باشد. کاربرد میلگرد ساده به وفور در پروژه های ساختمانی قابل رویت است، و از مصالح مهمی به شمار می آید. میلگرد های ساده دارای شناسنامه بوده که در آن ویژگی های این محصول یادداشت شده است. بارز ترین ویژگی میلگرد ساده جبران مقاومت کششی پایین بتن است. در شناسنامه آن از قطری یادشده که همان قطر اسمی است.

رعایت شرایط پیش گرم بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3131 برای عمل جوشکاری در میلگرد ساده الزامی است. میلگرد های ساده از قطر 6 تا 200 میلی متر قابل تولید هستند.

 

مشخصات فنی میلگرد ساده

 

ویژگی های میلگرد ساده A1

هر قطعه ای ویژگی های مخصوص به خود را دارد. میلگرد ساده نیز از این قاعده پیروی می کند. در ادامه به بررسی چند ویژگی آن می پردازیم :

·        استاندارد

استاندارد های میلگرد ساده مطابق با استانداردهای گذشته میلگرد A1  و همچنین براساس استاندارد جدید میلگرد ساده 240 تعیین می شود.

·        ویژگی های مکانیکی

میلگردهای ساده یا بدون آج دارای مقاومت کششی حدودا 360 نیوتن بر میلی متر مربع و مقاومت تسلیم 240 نیوتن بر متر مربع هستند. همچنین از لحاظ سختی، این میلگرد در رده نرم قرار گرفته است.

به حداکثر نیرو بر واحد سطح که می توان به میلگرد وارد کرد بدون آنکه تغییر شکلی در میلگرد مشاهده بشود، تنش تسلیم میلگرد گفته می‌شود. نکته قابل توجه این موضوع است که اگر میزان تنش وارده بر میلگرد را افزایش دهند، میلگرد به حالت اولیه برنخواهد گشت، یعنی اینکه میلگرد برای همیشه تغییر شکل یافته است. به همین دلیل توجه به میزان تنش تسلیم میلگرد در انتخاب میلگرد مناسب از عوامل مهم و تاثیرگذار به شمار می‌آید.

·        مشخصات وزنی

به طور کلی در میلگردهای ساده وزن بر اساس کیلوگرم و به ازای یک متر طول محاسبه می گردد. لذا وزن شاخه ای از میلگرد های نرمال از ضرب عدد ذکرشده در12 متر برای شاخه های استاندارد، و عدد9 برای میلگرد نرمال به دست می آید.

پارامتر های دیگری از جمله پارامتر Flache، پارامتر G و پارامتر W در محاسبه وزن میلگرد ها استفاده می شوند. پارامتر Flache نمایانگر سطح میلگرد در طول یک متر بر حسب سانتی متر مربع است. پارامتر G بیانگر وزن میلگرد در طول یک متر است و پارامتر W بیانگر گشتاور مقاومت بوده و جهت تخمین مقاومت میلگرد به کار گرفته می شود.

 

ویژیگ های میلگرد ساده A1

 

·        قابلیت فرم پذیری

جنس فولاد استفاده شده در تولید میلگرد ساده، اندازه فرم پذیری این محصول را مشخص می کند. خواص فرم پذیری میلگرد ساده را می توان باتوجه به مقاومت کششی و تسلیم آن تخمین و حدس زد. به بیشترین تنش کششی که جسم مورد نظر قبل از شکستن می‌تواند تحمل کند مقاومت کششی می‌گویند. با انجام برخی از عملیات می‌توانیم میزان این مقاومت را در میلگرد افزایش دهیم که از جمله می‌توان به آلیاژکاری، عملیات حرارتی و سردکاری اشاره کرد. به جای اصطلاح مقاومت کششی از مفاهیم مشابهی مانند استحکام کششی و تاو کششی نیز استفاده می‌کنند.

همچنین مقدار کربنی که در میلگرد ساده به کار رفته، امکان محاسبه قابلیت فرم پذیری آن را فراهم می سازد. بدین صورت که هرچه مقدار کربن استفاده شده در میلگرد ساده کمتر باشد، قابلیت فرم پذیری آن بیشتر می شود. به دلیل اینکه عمل خم کاری در میلگرد های ساده بخاطر خاصیت فرم پذیری بالای آن، به آسانی صورت می پذیرد، در صنعت بسیار پرکاربرد هستند.

·        خواص جوش پذیری

میلگرد ساده در ساختار خود فولادی دارد که قابلیت جوش پذیری آن بالاست. لذا یکی از مهم ترین مزایا و ویژگی میلگرد ساده به حساب می آید. جوشکاری در میلگرد های ساده با فرآیندهایی مانند برق، Co2 و ... انجام می پذیرد.

کلام آخر

در مقاله فوق به بررسی و شرح کامل مشخصات فنی میلگرد ساده و ویژگی های آن از هر لحاظ پرداختیم. حال که با مفهوم این قطعه آشنا شدید به راحتی می توانید موارد استفاده از آن را تشخیص دهید. از آن جایی که میلگرد ها نقش مهم و اساسی را در ساختمان سازی ایفا می کنند، لذا باید حتما قبل از تهیه با آن آشنایی کامل داشته باشید و در انتخاب خود دقت کنید تا  پروژه های ساختمانی را با اطمینان خاطر و خیالی آسوده پیش برده و به سرانجام رسانید.

 

شهر مفتول با معرفی بهترین برند ها و با سابقه ای درخشان برای راهنمایی و معرفی محصولات مورد نیاز شما با بهترین کیفیت در خدمت رسانی و فروش محصولاتی همچون تیرچه کرومیت ، تیرچه بتنی ، اسپیسر ، میلگرد و... به شما آماده است. برای سفارش محصصولات مورد نظر خود با ما با شماره 54483_021 تماس بگیرید و از هر نظر خیال خود را آسوده کنید.

  • شهر مفتول