شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در ساختمان سازی مصالح بسیاری مورد نیاز است که هریک مربوط به ساخت قسمتی از ساختمان هستند. در واقع عدم وجود هریک از این مصالح باعث ناقص شدن روند ساخت می شود. یکی از مصالح مهم و کاربردی در ساختمان سازی، تیرچه ها هستند که در انواع تیرچه فلزی کرومیت و تیرچه بتنی موجودند. اگر نمی دانید تیرچه فلزی کرومیت چیست ؟ در این مقاله همراه شهر مفتول باشید ما امروز قصد داریم شما را با اجزای تیرچه فلزی با جان باز یا کرومیت آشنا کنیم. این نوع تیرچه از کاربرد مهمی برخوردار است. با ما همراه باشید تا در مورد تیرچه فلزی یا کرومیت و کاربرد آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تیرچه فلزی با جان باز ( کرومیت ) چیست ؟

تیرچه فلزی یا کرومیت نوعی تیرچه پیش ساخته همانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی است، البته با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه آن به اینکه از دو میلگرد و بتن، از ورق فولادی 3 یا 4 میل ، و در بال فوقانی تیرچه فلزی به جای 1 عدد میلگرد از نبشی استفاده می شود.

در این تیرچه بال فوقانی از یک تسمه یا دو میلگرد ، و بال تحتانی از یک تسمه تشکیل می شود. دو بال به کمک میلگردی خم شده که در نقش جان باز عمل می کند، به یکدیگر وصل می شوند. در فاصله تیرچه ها از بلوک های پیش ساخته بتنی، طاق ضربی و یا بلوک پیش ساخته سفالی استفاده می گردد.

این تیرچه به نوعی خود ایستا است و در حین انجام عملیات اجرایی به شمع نیازی ندارد و می تواند متحمل مستقیم بارهای اجرایی باشد. از این حیث در سازه هایی که طبقات ارتفاع زیادی دارند و شمع بندی سخت و هزینه های زیادی در بر دارد، گزینه مناسبی است.

اجزای تیرچه فلزی کرومیت

اجزای تشکیل دهنده تیرچه فلزی کرومیت چیست ؟

·        بال تحتانی

بال تحتانی اولین جز تشکیل دهنده تیرچه فلزی است که از ورق برش خورده ساخته می شود. این جز به عنوان عضو کششی خرپا عمل کرده و بارهای اعمال شده را در سه مرحله بارگذاری سازه متحمل می گردد. در مرحله اول باید بال تحتانی قابلیت تحمل نیروی کششی حاصل از لنگر خمشی ناشی از وزن خود تیرچه در زمان حمل و نقل را داشته باشد.بال تحتانی در مرحله دوم بارگذاری تیرچه باید بتواند نیروی کششی که حاصل از وزن مرده سقف در فواصل محور تا محور تیرچه های فلزی است را متحمل شود. در مرحله بهره برداری از تیرچه فلزی کرومیت که مرحله سوم است، باید بال تحتانی بتواند به عنوان عضو کششی تحت لنگر ناشی از بارهای وارده عمل کند.

·        اعضای قطری

اعضای قطری دومین دسته از اجزای سازنده تیرچه کرومیت هستند که از میلگرد برای آن استفاده می گردد. آن ها به عنوان جز مورب خرپا فعالیت نموده و توسط اعضای کششی، فشاری ایستایی مورد نیاز را برای تحمل بارهای وارده بر تیرچه فلزی در سه مرحله بارگذاری تامین می کنند. در اولین مرحله از بارگذاری، اعضای قطری تیرچهه فلزی با اعضای کششی زیرین و اعضای بالایی، ایستایی مورد نیاز را برای تحمل وزن خود تیرچه فلزی در حین حمل ونقل تامین می کنند. در مرحله دوم بارگذاری تیرچه کرومیت فلزی هم، این عضو تامین کننده ایستایی لازم برای تحمل بار مرده سقف بین تکیه گاه های موقت است. در مرحله سوم از بارگذاری تیرچه فلزی نیز ، عضو قطری بخشی از نیروی برشی وارد شده را متحمل می شود.

·        بال فوقانی

بال فوقانی در تیرچه فلزی کرومیت، متشکل از نبشی، تسمه یا ناودانی است که درون بتن پوششی مستقر می شود. بال فوقانی در اولین و دومین مرحله بارگذاری تیرچه فلزی، متحمل وزن تیرچه در زمان حمل و نقل و نیز وزن مرده سقف در زمان بتن ریزی و قبل از حاصل شدن مقاومت بتن پوششی است. همچنین در سومین مرحله از بارگذاری تیرچه نیز، با دیگر اعضای تیرچه، بار حاصل از بارهای مرده و زنده را درحین استفاده از سازه متحمل می شود.

کاربرد تیرچه فلزی کرومیت جان باز

کاربرد تیرچه فلزی ( کرومیت ) چیست ؟

در ساختمان سازی از تیرچه فلزی در سقف های سبک و با دهانه بلند استفاده می شود.کاربرد تیرچه فلزی کرومیت فقط در اسکلت های فلزی است. سقف هایی که در آن از تیرچه فلزی استفاده می شود، جز سقف های شبکه ای و حفره دار هستند. استفاده از تیرچه فلزی دارای مزایای خوبی ازجمله اجرای آسان ، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن ، عایق حرارت و صدا بودن، هموار بودن سطح بعد از نازک کاری و سرعت اجرا بسیار می باشد.

به علت سبکی تیرچه های فلزی و امکان تیرریزی تمام طبقات در یک نوبت در صورت استفاده از بلوک یونولیت سقفی ( پلاستوفوم یا پلی استایرن ) به جای بلوک سیمانی یا سفالی سرعت اجرای کار افزایش می یابد.

کلام آخر

همانطور که در مقاله فوق مطالعه کردید تیرچه های فلزی که به کرومیت هم شناخته می شوند در ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارند. بهتر است قبل از شروع هر کاری تحقیق و بررسی های لازم را در رابطه با مصالح و قطعات مورد نیاز به عمل آورید. ما در سایت شهر مفتول آماده پاسخگویی به سوالات شما و معرفی بهترین محصولات با کیفیت مرغوب هستیم. پس همین حالا با مشاوران با شماره 54483_021 ما تماس بگیرید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

روش تولید توری پرسی

توری پرسی از انواع توری های صنعتی می باشد که از نظر ظاهری شباهت های بسیاری با توری سرندی دارد. تولید توری پرسی به وسیله مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه انجام می گیرد.

در فرآیند تولید توری پرسی، ابتدا فولاد را در یک کوره‌ای با دمای 450 درجه حرارت می‌دهند. سپس بعد از زمان مشخصی آن را خارج کرده و با لایه‌ای از جنس کربن و اکسیژن می‌پوشانند. بعد از آن، این ماده را تحت فشار قرار داده و به شکل مفتول، با اندازه‌های مشخص و به صورت دنده ای و مواج در می‌آورند و پس از ان به وسیله دستگاه های مختلفی آن از طریق این مفتول های مواج چشمه های به صورت مربع و یا مستطیل شکل در می آورند.

این روش تولید توری به دلیل داشتن مفتول های موجی شکل که درون هم بافته شده و پرس می شوند دارای مقاومت و داوم بالا و البته زیبایی خاصی هم هست و هیچگونه جوشی در محل تقاطع این میله‌های عمودی و افقی داده ایجاد نمی شود.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

در ساختمان سازی مصالح بسیاری مورد نیاز است که هریک مربوط به ساخت قسمتی از ساختمان هستند. در واقع عدم وجود هریک از این مصالح باعث ناقص شدن روند ساخت می شود. یکی از مصالح مهم و کاربردی در ساختمان سازی، تیرچه ها هستند که در انواع تیرچه فلزی کرومیت و تیرچه بتنی موجودند

تیرچه کرومیت یا فلزی نوعی تیرچه پیش ساخته همانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی است، البته با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه آن به اینکه از دو میلگرد و بتن، از ورق فولادی 3 یا 4 میل ، و در بال فوقانی تیرچه فلزی به جای 1 عدد میلگرد از نبشی استفاده می شود.

به دلیل وابستگی قیمت تیرچه فلزی به قیمت انواع میلگرد از جمله میلگرد ساده و میلگرد آجدار و همچنین سایر آهن آلات و قیمت سیمان و بتن دسترسی به قیمت آن برای مهندسان و سازندگان ساختمان کمی دشوار است به همین دلیل برای خرید آن می توانید به سایت شهر مفتول مراجعه نمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

واتراستاپ ، یک نوار لاستیکی که جهت جلوگیری از حرکت آب داخل شکاف های بتن استفاده می شود. این قطعه، عنصری مهم و تاثیر گذار در ضد آب بودن کل سازه و نگهداری از آن در برابر آب است. واتراستاپ ، محصولی از جنس پی وی سی می باشد که به دلیل خاصیت ذاتی pvc قابلیت انعطاف بالایی داشته و این خاصیت آن را تبدیل به محصولی کاملا انعطاف پذیر با الاستیسیته بالا نموده است.

 واتر استاپ ها برای آب بندی درزهای اجرایی و درزهای انبساط در سازه های بتنی آبی استفاده می شود. اهمیت واتر استاپ ها را در سازه های آبی می توان به مانند بادبند ها در سازه ها عنوان نمود. واتراستاپ طول مسیر جریان و حرکت آب را طولانی می کند تا آب نتواند نشت کند.

یکی از کاربرد های واتراستاپ، استفاده از آن در استخر می باشد؛ در هنگام به کار بردن واتراستاپ در استخر، بعد از بستن میلگرد ساده و میلگرد آجدار توسط سیم آرماتوربندی نوار واتراستاپ را بین دو ردیف میلگرد قرار می دهند .

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

پشم شیشه و کاربرد آن

پشم شیشه ، محصولی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشد که از الیاف معدنی ساخته می شود. این محصول ساختمانی همانند یونولیت نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود که متشکل از مواد بازیافت شده از شیشه ذوب شده همراه با مقداری ماسه معمولی و رزین است.  پشم شیشه به صورت رشته  های پشم شیشه یا شیشه ای تولید می شود و شامل الیاف استوانه ای نسبتا کوتاه طولی است.

پشم شیشه برای دما های مختلف و کاربرد های گوناگونی مناسب می باشد. به گونه ای که در برخی از کاربرد های خاص، این ماده قادر است تا دمای 450 درجه سانتی گراد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از کاربرد های متنوع پشم شیشه می توان به استفاده از آن در ساخت مخازن، ساندویچ پانل، عایق کاری های حجیم، مانند عایق کاری های ساختمانی و صنعتی و همچنین استفاده از آن در سقف های شیروانی به عنوان عایق دما می توان نام برد. استفاده از پشم شیشه در سقف های شیروانی به گونه ای است که آن را به وسیله سیم آرماتوربندی به قوطی های زیر شیروانی متصل می کنند.

  • شهر مفتول