شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید محصولات فولادی در انواع مختلف و شکل های مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربرد های مختص به خود را دارند. یکی از محصولات مهم فولادی که نقش مهمی در ساختمان و ساخت و ساز دارد و در به عبارتی یکی از مصالح حیاتی و مهم در صنعت ساختمان به شمار می رود، میلگرد می باشد. میلگرد همانطور که می دانید در انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار به روش های متفاوتی و طی مراحل خاصی تولید می شود. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در خصوص روش ساخت میلگرد ساده در سایز های گوناگون و مراحلی که در فرآیند تولید آن طی می شود را برای شما عزیزان بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

روش تولید و ساخت میلگرد ساده

روش ساخت و تولید میلگرد ساده بر روی خواص مکانیکی و فیزیکی و ظاهر آن تاثیر به سزایی دارد. این در حالی است که رعایت نکردن روش تولید استاندارد و یا خرید میلگرد نامناسب در سایز های اشتباه ، برای یک منطقه جغرافیایی، ممکن است زیان های جبران ناپذیری را به بار آورد. کارخانه های هر کشور، فرآیند تولید خود را بر اساس شرایط اقلیمی و نیاز بازار همان کشور انتخاب می کنند که به 4 روش متداول است و از آن جایی که احداث و راه اندازی خط تولید میلگرد ساده بسیار پر هزینه و زمان بر است، این فرآیند پس از تاسیس کارخانه تغییری نمی کند.

در مجموع، روش تولید میلگرد های ساده به این صورت است که ابتدا آهن در کوره های عظیمی ذوب شده و پس از کشش های متوالی، شکلی مانند استوانه به خود می گیرد. سپس استوانه مذکور برش خورده و میلگرد ساده تولید می شود که در نهایت میلگرد تولیدی، خنک شده تا برای بسته بندی آماده گردد.

فرآیند تولید میلگرد ساده

مراحل ساخت میلگرد ساده به روش نورد گرم

به طور کلی، فرآیند تولید اکثر مقاطع فولادی همچون میلگرد، تیرآهن، نبشی و... مستلزم تولید شمش فولادی و یا همان بیلت است. از این رو، مراحل اولیه تولید میلگرد ساده و ساخت آن با تولید بیلت آغاز می شود.

پس آن که شمش ها تولید شد، حال باید برای ساخت میلگرد ساده آن ها را آماده کرد که این کار با قرار دادن شمش ها در کوره های با دمای 1100 درجه سانتی گراد ( درجه نرم شوندگی ) انجام می گیرد. لازم به ذکر است که بیلت ها یا همان شمش ها را از طریق یک سری جک های هیدرولیکی در این کوره قرار  می دهند و وقتی داخلی کوره قرار گرفتند به وسیله ی جریانات گردآبی در دمای بالا جهت نورد آماده می شوند.

بعد از رسیدن شمش ها به دمای مورد نظر، جهت ارسال به خط تولید نورد آماده می شوند. طی این فرآیند شمش فولادی نرم شده و از بین غلتک هایی با سایز های متفاوت عبور می کند. با انجام این فرآیند طی مراحلی که انجام می گیرد سطح مقطع آن ها به دایره و قطر مناسب می رسد. در طی این مراحل در تولید میلگرد ساده ، از قطر آن کاسته می شود و طول آن افزایش می یابد. به این مرحله مرحله رافینگ می گویند. به عبارتی فرآیند رافینگ طی سه مرحله از قطر شمش ها می کاهد و به طول آن ها می افزاید. بعد از مرحله رافینگ بدون گذراندن مراحل استندها ( مرحله استند برای آجدار کردن میلگرد استفاده می شود و در میلگرد ساده کارایی ندارد ) به مرحله قیچی متراژ می روند که جهت برش میلگرد های تولید شده در طول های مشخص بکار برده می شود.

سپس میلگرد های ساده تولیدی در زیرگیوتین های بسته بندی، طبق استاندارد ایزیری ایران ( ISIRI ) برش داده شده و در مرحله آخر به صورت بندیل بسته بندی می شوند.

بندیل به مقداری میلگرد که با استفاده از مفتول به هم بسته شده اند گفته می شود. برای این کار باید از افراد متخصص استفاده شود، زیرا در صورتی که محکم به هم بسته نشوند، احتمال به وجود آمدن مشکل در حمل و نقل آن ها وجود دارد.

مراحل ساخت میلگرد ساده به روش نورد سرد

تولید میلگرد ساده در روش نورد سرد ، تا مرحله رافینگ که به صورت سه مرحله ای انجام می گیرد، همانند روش نورد گرم ادامه دارد. اما پس از این مرحله در روش نورد سرد، شمش وارد مرحله خنک کاری شده و سرد می شود.

پس از انجام فرآیند خنک کاری، شمش ها از نو وارد مرحله نورد می شوند اما به دلیل اینکه در این روش نرم شدگی وجود ندارد این بار تعداد غلطک های بیشتری برای تولید میلگرد ساده مورد نیاز است.

تولید میلگرد ساده به روش نورد سرد سبب می شود مقاومت و سختی این محصول افزایش چشمگیری داشته باشد و محصولی با مقوامت بالا تولید شود.

تولید و ساخت میلگرد ساده

مراحل ساخت میلگرد ساده به روش ترمکس

تولید میلگرد ساده به روش ترمکس شاید مقرون به صرفه و اقتصادی به نطر برسد اما طی این روش ، از مقاومت و سختی میلگرد کاسته می شود که شاید برای استفاده در کاربرد های مختلف مناسب نباشد.

در روش ترمکس در ساخت میلگرد ساده ، میلگرد تولیدی در فرآین نورد گرم را با ورود به محفظه خنک سازی که همانند یکی لوله است، به سرعت با آب و روغن خنک می کنند. که سبب شکننده شدن میلگرد خواهد شد. اما به دلیل سرعت بالای این مرحله که سبب داغ ماندن مرکز میلگرد می شود، در مرحله بعدی این گرما به سطح میلگرد آمده و سبب افزایش شکل پذیری این محصول خواهد شد.

مراحل ساخت میلگرد ساده به روش آلیاژسازی ( میکرو آلیاژی )

فرآیند تولید میلگرد ساده به روش میکرو آلیاژی ، بسیار مشابه فرآیند نورد گرم می باشد و تنها تفاوت این دو روش تولید ، در این می باشد که در فرآیند آلیاژسازی می توان عناصر آلیاژی مانند وانادیوم، نیوبیوم، تیتانیوم و... به فولاد افزود و این کار سبب می شود خواص مکانیکی و فیزیکی محصول به طور کامل تغییر کند و برای استفاده در کاربرد های مختلف مناسب شود.

با تولید و ساخت میلگرد های ساده به روش آلیاژسازی ، خواص مکانیکی و فیزی مرکز و سطح میلگرد یکسان خواهد بود؛ زیرا میلگرد در دمای هوا سرد خواهد شد.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در خصوص روش تولید و ساخت میلگرد و شرح مراحل فرآیند این محصول، اکنون با آگاهی کامل تری می توانید این محصول را خریداری و استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید میلگرد ساده در سایز های مختلف از جمله 10 و 6.5 و 5.5 را دارید می توانید با مراجعه به سایت شهر مفتول این محصول را تهیه نمایید.

شهر مفتول با ارائه انواع محصولات مفتولی مانند مفتول گالوانیزه ، مفتول مسوار ، و انواع محصولات فولادی مانند میلگرد و تیرچه کرومیت و بتنی آماده ارائه انواع خدمات به شما عزیزان می باشد. برای خرید می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول