شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

همانطور که پیشتر راجع به مفتول سیاه صبت کردیم، با توجه به مطالبی که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم متوجه شدید که این نوع مفتول درواقع انواع مختلفی دارد که پرمصرف ترین نوع آن سیم آرماتوربندی و سیم نجاری یا همان سیم قالب بندی می باشد. با توجه به شباهت سیم آرماتوربندی و قالب بندی سوالی که شاید برای شما مطرح شود تفاوت این دو نوع سیم است. اگر در این مقاله همراه شهر مفتول باشید اطلاعاتی در خصوص مقایسه ی سیم آرماتوربندی و سیم نجاری کسب خواهید کرد. برای شناخت بهتر شباهت ها و تفاوت های سیم آرماتوربندی و سیم نجاری، لازم است که ابتدا به طور مجزا و مختصر با این دو نوع سیم آشنا شوید. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

سیم نجاری ( سیم قالب بندی ) چیست؟

سیم نجاری میلگردی نازک است که معمولا از جنس مفتول سیاه است. این سیم دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد که به همین دلیل در اجرای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد یکپارچگی و ثبات میلگرد ها در بتن ریزی، در فنداسیون و توری مش بندی آن، در ساخت تیر و ستون های ساختمان و... کاربرد دارد. این سیم علاوه بر سازه های ساختمانی در صنایع چوبی و نجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم قالب بندی با حداقل ضخامت 3 الی 4 میلی متر به صورت حلقه ای تولید می شود و از این رو برای مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. لازم به ذکر است، در صورتی که میلگردها دارای ضخامت بالایی باشند، نیازمند سیم نجاری با ضخامت بالاتری برای اتصال و مقاومت آن هاست.

سیم نجاری همانند سیم آرماتوربندی با توجه به نوع یاخت و متریال اولیه دارای دو گونه زیر می باشد:

  • سیم نجاری تسمه ای
  • سیم نجاری فابریک

شباهت سیم آرماتوربندی سیم قالب بندی

سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم آرماتوربندی همانند سیم نجاری از مفتول سیاه ساخته می شود، که با نام تجاری مفتول پخته شده شناخته شده است. دلیل این ام گذاری این می باشد که سیم آرماتوربندی از حرارت مفتول های سخت صنعتی تا دمای 900 درجه سانتی گراد در شرایط خلا در کوره آنیل تولید می شود.

سیم آرماتوربندی نیز مانند سیم قالب بندی به صورت حلقه ای در ضخامت های مختلف مانند 1.5 میلی متر برای میلگرد های آرماتوربندی می باشد، تولید می شود. همچنین علاوه بر صنعت ساختمان، این مفتول در هنر و مجسمه سازی نیز برای ساخت چارچوب مجسمه مورد استفاده قرار میگرد. همچنین سیم آرماتور بندی دیگر مواد نظیر موم و گچ را به راحتی روی خود نگه می دارد. در نتیجه مجسمه ساز ها به راحتی می توانند اسکلت مجسمه خود را با این مفتول پرداخته و آماده کنند.

"سیم آرماتوربندی فابریک" و "سیم آرماتوربندی تسمه" دو نوع سیم آرماتوربندی موجود در در بازار بر اساس نوع ساخت هستند. هر کدام از این سیم ها کیفیت و مرغوبیت ویژه و منحصر به فرد و در عین حال کاربردهای متفاوتی دارند.

تفاوت سیم آرماتوربندی و سیم نجاری

 

شباهت ها ی سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی

با توجه به مطالبی که در بالا در خصوص هر کدام از سیم ها گفته شد، تا حدودی می توان فهمید که سیم آرماتوبندی و سیم قالب بندی چه شباهت هایی با یکدیگر دارند.

سیم آرماتوربندی و سیم نجاری از نظر جنس هردو از یک جنس مشابه در واقع مفتول سیاه می باشند. این دو سیم هردو به صورت حلقه اما در ضخامت های متفاوت که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد در بازار عرضه می شوند. هردوی این سیم ها در صنعت ساختمان سازی و سازه های بتنی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته بندی این دو نوع سیم از نظر نوع ساخت و مواد اولیه به یک صورت می باشد و هر دوی آن ها به صورت تسمه ای و فابریک در بازار موجود می باشند.

سیم نجاری و سیم آرماتوربندی به لحاظ قیمتی یکسان هستند، و قیمت روز این دو کالا مانند دیگر محصولات آهنی متأثر از قیمت روز آهن و فولاد است بستگی به ضخامت قطر آن ها دارد. در سایت شهر مفتول قیمت سیم قالب بندی و سیم آرماتوربندی در ضخامت های مورد نظر به روز اعلام می شود. لذا می توانید قیمت این نوع سیم ها و همچنین کلیه محصولات مفتولی را از طریق شماره 54483_021 در شهر مفتول پیگیری نمایید.

تفاوت های سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی

در خصوص تفاوت سیم آرماتوربندی و سیم قالب بندی باید گفت که این دو سیم تنها در مقدار ضخامت با یکدیگر اختلاف دارند. یعنی سیم آرماتوربندی در ضخامت 1.5 میلی متر و سیم نجاری در ضخامت 2.5، 3، و4 در بازار موجود می باشد. از این رو این تفاوت سبب شده که در کاربردشان نیز تفاوت هایی به وجود آید که آن ها را به دو نوع سیم مجزا تبدیل کرده است.

راهنمای خرید سیم آرماتوربندی و سیم نجاری

با توجه به مقایسه سیم آرماتوربندی و سیم قالب ببندی فروش سیم نجاری و سیم آرماتوربندی توسط بسیاری از فروشندگان و سایت ها اتفاق می افتد، زمان خرید این سیم ها آگاه باشید که ضخامت سیم، استحکام مورد نیاز شما برای میلگرد ها را داشته باشد. در صورتی که نمی دانید سیم مناسب با ضخامت میلگرد شما کدام است، قبل از اقدام به خرید آن با کارشناسان شهرمفتول تماس بگیرید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان آن ها نیز بهره مند شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی