شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تا چه اندازه با توری حصاری آشنایی دارید؟ آیا از تفاوت توری حصاری و فنس آگاه هستید؟ توری حصاری که با فنس نیز شناخته می‌شود یکی از انواع محصولات پر ‌فروش در صنایع گوناگون است. شاید شما نیز جز کسانی باشید که نمی‌دانید توری حصاری چیست و اطلاعات زیادی راجع‌به مشخصات این نوع توری ندارید. برای آشنایی بیشتر با کاربرد توری حصاری و روش تولید فنس، قبل ازخرید، راهنمای خرید فنس را بخوانید. همچنین با همراه بودن در ادامه این مطلب آگاهی خود را در‌خصوص معایب و مزایای حصارکشی با فنس افزایش دهید.

توری حصاری یا فنس چیست ؟

در‌ابتدا بهتر است عنوان کنیم که فنس (fence) واژه‌ای انگلیسی به معنی "حصار" است. فنس که به آن توری حصاری نیز نامیده می‌شود، یک ابزار محافظتی فلزی است. به عبارتی، توری حصاری شبکه‌ای از انواع مفتول‌های گالوانیزه یا روکش‌دار است. این توری شامل دو بخش ستون و مفتول‌های افقی است که چشمه‌های الماس مانند بزرگ و کوچک را شکل می‌دهند. بنابراین در مدل‌ها، سایزها و قیمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری حصاری دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد. از این‌رو در برابر ضربات، زنگ زدگی، رطوبت و... واکنش زیادی نشان نمی‌دهد. همچنین با استفاده از فنس حصاری می‌توان زیبایی و امنیت زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خود را چندین برابر کنید.

از دلایل محبوبیت فنس، قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به دیوارکشی و امکان استفاده از آن در اماکن مختلف است. به عنوان مثال معمولا از حصارکشی برای زمین‌های کشاورزی، صنعتی و باغ و باغچه استفاده می‌شود. در هر‌کدام از زمین‌های کشاورزی، مکان‌های صنعتی، نظامی، باغ و استخر به فنس‌هایی با سایز و ارتفاع خاصی نیاز است.

توری حصاری چیست

مشخصات توری حصاری چیست ؟

این مدل از فنس که می‌توان آن را به‌همراه سیم خاردار نیز مورد استفاده قرار داد، دارای سایز‌های مختلفی است. معمولا طول رول‌های توری حصاری از 10 و 15 متر و در برخی موارد 20 متر تشکیل شده است. عرض توری حصاری نیز به طور کلی بین 100 الی 400 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

توری حصاری بر اساس نوع مفتول، ضخامت مفتول، سایز چشمه‌های فنس در انواع مختلفی تولید می‌گردد. در‌واقع چشمه، همان خانه‌های لوزی شکل توری گفته می‌‌شود که می‌توانند سایز‌های متفاوتی داشته باشند. سایز متداول چشمه‌های توری فنس 5.5 ، 5.7 و 6.5 ، 6.7 ، 7.5 و 7.7 سانتی متر است. این سایز‌ها بر اساس کاربری و نیاز کارفرما انتخاب می شوند.

بر اساس نوع مفتول در سه نوع مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه و مفتول گالوانیزه با روکش pvc در بازار عرضه می‌گردد. معمولا در تولید توری حصاری از مفتول گالوانیزه استفاده خواهد شد که به آن فنس گالوانیزه گرم نیز گفته می‌شود. مفتول گالوانیزه با ضخامت‌های 2 ، 2.2 ، 2.4 ، 2.8 و 3 میلی‌متر قابل استفاده جهت تولید فنس می‌باشد.

مزایای توری حصاری  

امروزه از انواع توری حصاری جهت حفاظت از حریم شخصی و مراقبت از بخش‌های حساس استفاده می‌کنند. انسان هر روز به دنبال مراقبت و حفاظت و از اماکن شخصی خود است. از این رو استفاده از ابزار‌های حفاظتی می‌تواند کمک شایانی به این مسئله بکند. حصارکشی و استفاده از فنس یکی از راه های ایجاد امنیت و حفاظت است که مزایای بسیاری دارد.

فنس کشی برای محافظت از زمین کشاورزی و دیگر اماکن نسبت به دیوار کشیدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد و آسان‌تر است. همچنین قیمت آن‌ها هم نسبت به دیوارکشی ارزان‌تر تمام خواهد شد. به نوعی استفاده از فنس نیاز و خواسته‌های افراد مختلف را در حد و اندازه مطلوبی برآورده خواهد کرد.

مزایای توری حصاری

مزایای فنس فولاد ضد‌زنگ

توری حصاری یا فنس معمولا از جنس "گالوانیزه" و "فولاد ضد زنگ" ساخته می‌شود. استفاده از آلیاژ فولاد ضد‌زنگ برای ساخت فنس مزایای زیادی دارد. از مهم‌ترین مزایای آن استحکام و دوام بالای این فلز است. فنس هایی با فولاد ضد‌زنگ، در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف دوام و مقاومت بالایی دارند. درواقع از مزایای این نوع توری حصاری در آب‌و‌هوای مرطوب و شرجی، عدم خوردگی و زنگ زدگی است. توری حصاری با فولاد ضد‌زنگ، قادر است کیفیت و مرغوبیت خود را در مدت زمان طولانی حفض کند.

استفاده از فنس‌های از جنس فولاد ضد زنگ، از طرفی هزینه زیادی را در بردارند. از این‌رو این توری‌ها برای زمین‌های کشاورزی و ورزشگاه‌ها که ابعاد و مساحت بیشتری دارند، به صرفه نیست. 

ناگفته نماند، توری حصاری نسبت به توری های دیگر دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد. یکی از این مزایا، نگهداری کمتر از این محصول از زمان شروع استفاده از آن می‌باشد. بنابراین در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه است.

 کلام آخر

برای کسانی که به دنبال خرید توری حصاری هستند، قیمت به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در اولویت قرار می‌گیرد. اما نباید این موضوع باعث شود تا شما کیفیت و مشخصات مورد نیاز را فراموش کنید. مجموعه شهر مفتول این امکان را برای شما فراهم آورده است. این فروشگاه اینترنتی انواع فنس‌های مورد نظرتان را تولید و به شما عرضه می‌کند. هم چنین این محصولات با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای نیز به فروش می‌رسند. برای اینکه شرایط خرید ساده‌تری داشته باشید با شماره 54483_021 با کارشناسان  شهر مفتول تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

شاید اولین چیزی که با شنیدن آرماتوربندی، به ذهن شما خطور کند، ساختمان سازی باشد. مفتول یا سیم آرماتوربندی یکی از مواردی است که در همان مراحل ابتدایی ساخت به آن نیاز پیدا می‌کنید. از این‌رو می‌توان به اهمیت این نوع سیم مفتول در ساخت‌و‌ساز پی برد. هرچند کاربرد و استفاده از این سیم تنها محدود به این صنعت نیست. به عنوان مثال از آن در قالب‌سازی، پانل، ساخت انواع قفسه و صنایع گوناگون دیگر نیز استفاده خواهد شد. ممکن است سیم آرماتوربندی را تحت عنوان مفتول سیاه ، سیم سیاه ، مفتول ارماتوربندی ، سیم نرم و مفتول آنیل شده نیز بشناسید. اما برای اینکه بدانید روش تولید سیم مفتول آرماتوربندی چیست ، چگونه تولید می‌شود در ادامه همراه ما باشید.

سیم آرماتوربندی یا مفتول سیاه چیست ؟

سیم آرماتوربندی بر‌خلاف مفتول گالوانیزه یا مفتول مسوار در‌واقع نوعی مفتول سیاه است. این نوع سیم، مفتولی نرم و انعطاف‌پذیر نسبت به مفتول سخت صنعتی می‌باشد. در‌واقع نوعی مفتول آنیل شده یا پخته شده بوده که خصوصیات شیمیایی خود را حفظ کرده است. بنابراین به سبب رنگی سیاهی که به خود گرفته است به آن "سیم سیاه" نیز گفته می‌شود.

سیم آرماتوربندی با توجه به ضخامت مفتول آن در انواع مختلف دسته‌بندی می‌شود که هر‌کدام کاربردهای گوناگونی دارند. مفتول سیاه با ضخامت 1.5 میلی‌متر از پر کاربرد ترین نوع این محصول است. علاوه بر این در ضخامت‌های مختلف و کاربرد های متنوع می‌توان از سیم آرماتوربندی استفاده نمود. از نمونه‌های آن می‌توان به ضخامت‌های 4 و 5 میلی‌متر اشاره کرد. به طبع هرچه ضخامت مفتول این محصول‌ بالاتر رود قیمت بیشتری هم پیدا می‌کند.

سیم آرماتوربندی از نظر نوع ساخت در دو نوع فابریک و تسمه در بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این مفتول‌ها کیفیت، مرغوبیت و کاربرد منحصر به‌ فرد و متفاوتی دارند. به عنوان مثال نوع فابریک آن از میلگرد کلاف 6.5 ساخته شده است.

ویژگی سیم آرماتوربندی

روش تولید سیم آرماتوربندی چیست ؟

مفتول سیاه تولید شده از فولاد است. در ساختار فولاد نیز از آهن و کربن به کار رفته است. بنابر کاربرد فولاد در آن از آلیاژ‌های مختلفی استفاده می‌شود. این آلیاژ‌ها شامل نیکل، کروم، منگنز و... می‌باشند. در تولید سیم آرماتوربندی از فولاد گالوانیزه نشده استفاده می‌شود. در طی این فرآیند پوششی را برای مفتول در‌نظر می‌گیرند تا در برابر خوردگی و تغییرات آب‌و‌هوا محافظت شود. تیره شدن مفتول در طی فرآیند ساخت سیم آرماتور به دلیل استفاده نکردن از تکیک گالوانیزه می‌باشد.

از نظر تکنیک ساخت می‌توان مفتول سیاه را به دو گروه اصلی فابریک و تسمه طبقه‌بندی کرد. در ساخت سیم‌های آرماتوبندی نوع فابریک، مفتول به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص تحت کشش قرار خواهد گرفت. همانطور که گفته شد در ساخت مفتول سیاه فابریک از میلگرد 6.5 استفاده می‌شود. از این رو این میلگرد تحت فرآیند کشش‌کاری به میلگرد 4.5 تبدیل خواهد شد. پس طی یک مرحله کشش‌کاری‌ مفتول 4.5 تا زمانی که به نوع فابریک 1.5 تبدیل شود، تحت کشش خواهد بود. لازم به‌ذکر است که این فرآیند طی سه مرحله کشش‌کاری انجام خواهد شد.

اما در ساخت و تولید سیم آرماتوربندی تسمه‌ای، از ضایعات و ورق‌های آهنی و فلزی استفاده خواهد شد. در طی فرآیند تولید سیم یا مفتول سیاه تسمه‌ای از روش‌های نورد و کشش بهره گرفته می‌شود. ناگفته نماند که، مفتول آرماتوبندی تسمه‌ای نسبت به نوع فابریک آن از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است. در مقابل نوع تسمه‌ای قیمت کمتری داشته و در دسترس تر است.

مفتول سیاه

کاربرد سیم مفتول آرماتوربندی چیست ؟

در عصر امروز استفاده از سیم آرماتوربندی ، مفتول سیاه و یا سیم نرم افزایش یافته است. از این رو سیم آرماتور به‌صورت یک صنعت اصلی معرفی می‌شود. این امر نشان دهنده کارایی فراوان مفتول سیاه در موارد مختلف می‌باشد.

همانطور که گفته شد سیم آرماتوربندی در سایز‌های مختلف تولید می‌شود که ضخامت مفتول آن، سایز محصول را تعیین می‌کند. بر اساس سایز و ضخامت مفتول، این نوع سیم‌ها کاربرد های متفاوت و گوناگونی دارند.

  • مفتول سیاه با ضخامت مفتول 1.5 میلی‌متری که پر‌مصرف و پر کاربرد تر است. این مفتول در کلاف‌های 30 کیلوگرمی بسته‌بندی شده و برای آرماتوربندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیم سیاه با ضخامت مفتول 2.5 میلی‌متری که در کلاف‌های 30 کیلوگرمی بسته‌بندی شده، برای قالب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیم آرماتور با ضخامت مفتول 3 میلی‌متری که در کلاف‌های 50 کیلوگرمی بسته‌بندی شده، برای نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر 

سیم آرماتوربندی را می‌توان به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کرد. خرید اینترنتی این ابزار و تجهیزات، نسبت به خرید از فروشگاه‌های حضوری بیشتر توصیه می‌شود. زیرا در خرید اینترنتی، خریداران خریدی راحت‌تر، با شرایط بهتر و قیمت‌های مناسب‌تر را تجربه خواهند کرد. یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی شهر مفتول می‌باشد. شهر مفتول انواعی از محصولات مفتولی مانند میلگرد ساده و توری‌ها، مانند توری پرسی، توری جوشی و... دارا می‌باشد. بنابراین برای خرید و استعلام قیمت سیم آرماتوربندی می‌توانید به صفحه محصولات این مجموعه مراجعه نمایید. همچنین برای ثبت سفارش و ارتباط با کارشناسان فروش می‌توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

گالوانیزه کردن یا گالوانیزاسیون (golvanaize) یکی از اقتصادی ترین روش های محافظت فلزات در محیط های خوردنده است. طی این فرآیند که نوعی حفاظت گالوانیکی است، فلز پایه به منظور مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی به طور کامل با لایه ای از فلز روی (zn)  پوشانده می شود که برای این منظور می توان فولاد را در حمام مذاب روی غوطه کرد.
علت استفاده از فلز روی در این فرآیند خاصیت حفاظت کاتدی این فلز است، خاصیتی که در آن کاتد جایگزین آند می شود و با ایجاد یک سطح هم پتانسیل و مثبت (کاتود) در کلیه مناطق سطح فلز، از ورود یون های فولاد به محیط اطراف جلوگیری به عمل می آید و جریان خوردگی متوقف می شود. هر چه ضخامت فلز روی بیشتر باشد، میزان مقاومت پوشش و در نتیجه مقاومت فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی بیشتر می شود. طول عمر فلز گالوانیزه شده، هزینه گالوانیزه کردن و محیطی که فلز در آن قرار خواهد گرفت در انتخاب وزن و ضخامت روی تاثیر گذار است.
ورق ها و مفتول های فولادی با این روش گالوانیزه شده و برای استفاده در محیط های روباز و قرار گرفتن در در معرض آب و هوای مرطوب و در محیط خوردنده مانند دریا مناسب است. مفتول گالوانیزه برای تولید انواع توری، توری حصاری، توری مرغی، توری گابیون و سیم خاردار به کار گرفته می شود تا مانع از خوردگی و افزایش طول عمر آن شود.

روش های گالوانیزه کردن را می توانید در لینک رو به رو مشاهده کنید . انواع گالوانیزاسیون ( گالوانیزه کردن )

فرآیند گالوانیزه کردن

اثرات گالوانیزاسیون بر فولاد

 

مطالعات متعددی برای مشاهده اثرات گالوانیزه گرم بر روی خواص مکانیکی انواع مختلف فولادها انجام شده است که شرح یکی از آن ها و نتیجه آن در این مقاله آورده شده است:
هدف از این مطالعه تعیین این است که آیا فرایند گالوانیزه گرم تاثیری بر مقاومت تسلیم فولاد با مقاومت بالا دارد؟ در این مطالعه فولاد بدون پوشش (سیاه) و ورق فولادی گالوانیزه شده مورد آزمایش قرار گرفتند. ورق از پیش گالوانیزه شده ابتدا برای حذف پوشش روی موجود مورد استفاده قرار گرفت و سپس قبل از اینکه به داخل مخزن غوطه ور شود، از طریق مراحل طبیعی گالوانیزه شد. نتایج آزمایشات برای هر دو فولاد سیاه و ورق فولاد از پیش گالوانیزه شده، نشان داد که تفاوت مقاومت تسلیم بین فولاد غیر گالوانیزه و فولاد ورق گالوانیزه که قبلا گالوانیزه شده بود، کمتر از 1? است. به عبارت دیگر، گالوانیزه کردن بر روی مقاومت تسلیم فولاد سیاه یا ورق فولادی از قبل گالوانیزه شده که مجدد گالوانیزه شده است تاثیر نمی گذارد.

 
  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

گالوانیزاسیون به فرآیند گالوانیزه کردن فولاد سیاه گفته می شود که طی آن فولاد سیاه دارای خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی می شود. این فرآیند به روش های مختلفی انجام می شود و انواع مختلفی دارد. گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد از انواع گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن است که خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی را به شیوه های متفاوت برای فولاد پدید می آورد. گالوانیزه گرم روش متداول تر و قدیمی تری از گالوانیزاسیون سرد است که در ادامه چگونگی و مراحل گالوانیزاسیون گرم و سرد را شرح داده شده است. 

مراحل گالوانیزه کردن به روش گرم ( گالوانیزاسیون گرم )

همان طور که گفته شد گالوانیزه به روش گرم را گالوانیزاسیون گرم می گویند که قدیمی ترین و رایج ترین نوع گالوانیزاسیون می باشد. در این روش ، فرآیند گالوانیزه کردن به صورت غوطه وری فلز پایه (عموما فولاد)، در مخزن روی مذاب با دمای 460 درجه سانتی گراد انجام می شود. به این صورت که ابتدا مخزن روی ( zn ) مذاب که دمایی حدود 460 درجه سانتی گراد دارد آماده می گردد و سپس فولاد سیاه درون این مخزن قرار داده می شود و با غوطه ور شدن آن در این مخزن واکنش های شیمیایی بین فولاد و روی شروع می شود. طی این واکنش ها ، چندین لایه متشکل از ترکیب آهن و روی تشکیل می گردد و پس از خارج کردن آن در اثر واکنش لایه ی روی با اکسیژن و کربن یک پوشش آلیاژی محافظ در برابر خوردگی و زنگ زدگی و سایش را ایجاد می کند. این فرآیند ذاتا ساده است و سادگی آن ، موجب برتری این روش گالوانیزه کردن نسبت به سایر روش های حفاظت از خوردگی می شود.

ویژگی های لایه گالوانیزه در روش گرم

ضخامت لایه گالوانیزه بین 100 تا 130 میکرون

رنگ لایه گالوانیزه توسی مات و کدر 

دارای سطح غیر یکنواخت و ناصاف

مزایای روش گالوانیزه گرم

ضخیم تر بودن لایه ی محافظ : این روش به دلیل غوطه وری در مخزن روی مذاب ، در مقایسه با روش گالوانیزه سرد لایه محافظ ضخیم تری ایجاد می کند.

مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی : به دلیل نفوذ فلز روی (zn) درون فلز پایه (فولاد) و همچنین ضخامت زیاد آن بر روی فولاد، فولاد گالوانیزه شده به این روش دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد و این از مهمترین مزایای گالوانیزاسیون به این روش می باشد.

سادگی و راحتی : عملیات گالوانیزه کردن در این روش تنها با غوطه ور کردن قطعه مورد نظر در مخزن فلز روی مذاب صورت می گیرد که روش ساده ای است. از این رو، گالوانیزاسیون گرم معمولا برای مقاوم کردن فلزات مورد استفاده در فضای باز مانند دکل های مخابراتی و فشار قوی برق و همچنین جهت تولید مفتول گالوانیزه گرم که در ساخت انواع توری مانند توری حصاری ، توری مرغی ، توری گابیون و توری پرسی و همچنین پایه فنس به کار گرفته می شود.

گالوانیزه-گرم

گالوانیزاسیون سرد

روش گالوانیزاسیون سرد یا الکترولیز ، اسپری کردن محلول نمک روی و آب ، یا نمک روی و محلول اسیدی (الکترولیت) بر روی فلز مورد نظر است. لایه گالوانیزه در این روش حدودا 25 میکرون و برخلاف روش گالوانیزه گرم ، ظاهری براق و یکنواخت دارد . ضخامت کم لایه روی در گالوانیزه سرد موجب شده تا این روش برای گالوانیزه کردن فلزات با ضخامت کم مورد استفاده قرار گیرد که عموما در صنایع قطعه سازی ، ساخت خوردو ، پیچ و مهره و تولید مفتول گالوانیزه سرد برای توری مرغی استفاده می گردد.

تفاوت گالوانیزاسیون گرم و سرد

روش تولید : مفتول گالوانیزه گرم از غوطه وری در مذاب فلز روی و نوع سرد از اسپری کردن محلول نمک و روی بر فلز تولید می شود.

ضخامت لایه روی : ضخامت لایه ی روی در روش گالوانیزه گرم بیشتر از ضخامت لایه ی روی در گالوانیزاسیون سرد است. در روش گرم ضخامت لایه ی روی حدود 100 تا 130 میکرون و روش سرد 25 میکرون است.

ظاهر : فلز گالوانیزه شده به روش گرم دارای سطح ناصاف و رنگ کدر است و در حالی که روش سرد دارای سطح صاف و براق و یکنواختی است .

کاربرد : فولاد گالوانیزه شده به روش گرم به دلیل ضخامت لایه ی روی بیشتر در فضاهای باز و یا فضاهایی که بیشتر در معرض خوردگی هستند کاربرد دارند ولی روش سرد برای فولادهایی با ضخامت کم کاربرد دارد.

انواع گالوانیزه

با توجه به این نکات جمع بندی شده می توان فهمید که استفاده از هر کدام از این روش ها برای مواردی که گفته شده مناسب است و اگر به عنوان مثال ، برای استفاده در محیط های اسیدی از فولادی استفاده کرد که با روش سرد گالوانیزه شده است کارآیی لازم را ندارد. 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

به طور کلی شما با میلگرد ها و انواع آن ها اشنایی دارید و در پیرامون خود به دفعات این مصالح را مشاهده کرده اید. اما شاید نتوانید انواع آن را از یکدیگر تشخیص دهید و در خصوص تنوع این محصول و کاربرد های هرکدام از اطلاعاتی در اختیار نداشته باشید. اما اگر در صنعت ساختمان و ساخت و ساز فعالیت دارید باید بدانید میلگرد ساده چیست و از آن چه استفاده هایی می شود. این موضوعی است که باید برای به کاربرد بردن میلگرد ساده آگاهی کاملی از آن داشته باشید. از این رو ما قصد داریم این مقاله را که در خصوص معرفی کاربرد های میلگرد ساده می باشد به شما عزیزان ارائه دهیم تا از اطلاعات مفیدی بهره مند شوید.

میلگرد ساده چیست ؟

به طور کلی میلگرد هایی که دارای آج نباشند را میلگرد ساده گویند. اما در خصوص معرفی گسترده و کامل میلگرد ساده باید گفت: مقاطع فولادی طویلی که توپر هستند و سطحی صاف و صیقلی شبیه بتن دارند. قطر اسمی میلگرد های ساده ، قطری است که در برگ شناسایی آن ذکر می‌شود و معادل قطر دایره‌ای است که مساحت آن برابر مساحت مقطع عرضی میلگرد است.

مبنای استاندارد میلگرد ساده در قدیم با همان استاندارد A1 آجدار منطبق بوده ، ولی جدیدا به میلگرد ساده ، میلگرد 240 گفته می‌شود. میلگرد های ساده با استاندارد A1 با ویژگی نرم و خام نیز شناخته می شوند که کشش زیادی دارند و جز میلگرد های داکتیل محسوب می شوند. زیرا برای آهنگری و تغییر شکل و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن مناسب است.

معرفی میلگرد ساده

بنابراین می توان گفت این میلگرد ها مقوامت بالایی در برابر خوردگی دارند و تحمل بار مکانیکی آن ها بسیار بالا می باشد. با این ویژگی های میلگرد ساده می توان نتیجه گرفت که با توجه به مقاومت بالای آن ها گزینه بسیار مناسبی برای ساخت و ساز می باشند. درواقع از پر کاربرد ترین مصالح ساختمان، می توان به میلگرد های ساده اشاره کرد که با کاربرد های گسترده در صنعت ساختمان به مهندسان عمران کمک های شایانی کرده است. در ادامه با معرفی کاربرد های میلگرد ساده با ما همراه باشید.  

کاربرد میلگرد ساده چیست ؟

تاریخچه استفاده میلگردهای ساده به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، به ابتدای قرن 20 میلادی بر می گردد. میلگردهای ساده دارای شناسنامه هستند و در طیف وسیعی از کاربرد ها در صنعت و در ساختمان استفاده می‌شوند. و به طور کلی می توان گفت میلگرد ساده در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند نتیجه تاثیرگذار و مطلوبی را بگذارد و مقاومت بتن ها را در مقابل نیرو های کششی افزایش دهد. در واقع می توان از این میلگردها به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا در ساختمان های بتن آرمه استفاده نمود.

از طرفی می توان گفت: میلگرد ساده بیشتر مصرف صنعتی داشته و از آن در ساخت پیچ، مهره، میخ و همچنین ساخ برخی اتصالات استفاده می گردد. همچنین میلگرد های ساده سایز پایین در ساخت مفتول، از جمله مفتول گالوانیزه مورد استاده قرار می گیرند. از کاربرد های صنعتی میلگرد های ساده  می توان بعضا به استفاده آن ها در ساخت خاموت نیز اشاره کرد. آرماتور های عرضی هستند که به دور آرماتور های طولی و اصلی در شناژ ها بسته می شوند، خاموت نام دارند.

میلگرد های ساده همانطور که می دانید در سایز های مختلفی تولید می شوند دو نوع از آن ها که در شهر مفتول به فروش میرسد میلگرد ساده 6.5 و 10 می باشد. میلگرد 10 ساده که وزن سبکی دارد، در صنعت رابیتس و رابیتس بندی ساختمان ها استفاده می شود و کاربرد هایی همچون تولید حفاظ دارد. برای اینکه بتوان این نوع حفاظ ها را تولید کرد نیاز به میلگرد هایی است که علاوه بر استحکام مورد نیاز، امکان خمکاری نیز داشته باشند. از این رو معمولا تولید کنندگان حفاظ و نرده استفاده بسیار زیادی از میلگرد ده ساده دارند.

کاربرد میلگرد 10 ساده

لازم به ذکر است که متاسفانه بعضی از مهندسان با دلایل گوناگون سعی می کنند از این میلگرد ها به عنوان میلگرد های حرارتی در سقف ها بهره ببرند. آن ها از این توجیه استفاده می کنند که میلگرد های ساده نقش سازه ای ندارند و لذا استفاده از آن ها به عنوان میلگرد حرارتی هیچ مانعی ندارد. اما به طورکلی استفاده از آن ها به عنوان میلگرد حرارتی نوعی اشتباه طراحی و اجرایی متداول می باشد.

کلام آخر

با توجه به متنوع بودن سایز های میلگرد ساده ، همانطور که ذکر شد استفاده های فراوانی از این محصول می شود. از این رو کاربرد های فراوان آن در صنعت و ساختمان سبب فروش بسیار بالای میلگرد ساده در بازار شده است و می توان آن را از پرکاربرد ترین و پرفروش ترین محصولات شهر مفتول معرفی کرد.

اگر شما نیز برای کار های ساخت و ساز و جوشکاری خود نیاز به میلگرد ساده دارید، می توانید از شهر مفتول این محصول را تهیه نمایید. جهت خرید هر محصولی از شهر مفتول می توانید به سایت ما مراجعه کرده و پس از مشاهده قیمت ها محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. اطمینان خاطر داشته باشید که محصول مورد نیاز شما در کمترین زمان و با بالا ترین کیفیت به شما تحویل داده خواهد شد. جهت خرید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شهر مفتول