شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

توری گابیون یا توری سنگی، توری است با چشمه هایی شش ضلعی، برخلاف توری پرسی که چشمه‌های آن مربع یا مستطیل است. و این توری از مفتول گالوانیزه گرم تولید شده است . و البته این نوع توری بسیار به توری مرغی شباهت دارد. انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن و مقاومت بالای این توری سبب شده کاربرد‌های فراوانی داشته باشد. که از جمله کاربرد‌های آن می‌توان به عنوان عایق صدا، حفاظت از پل، حفاظت از مخازن و دریاچه‌ها و... اشاره نمود. در واقع این توری فلزی در مصارف عمومی برای حصار کشی، نقش فنس را ایفا می‌کند. و در مصارف تخصصی نیز می‌تواند در پروژه‌های راه سازی و عمرانی نقش به سزایی داشته باشد.

توری گابیون را می‌توانید با توجه به نیاز خود در شهر مفتول تهیه نمایید. علاوه بر این پیش از خرید می‌توانید با کارشناسان شهر مفتول مشاوره رایگان فورش نیز داشته باشید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

پایه فنس یا پایه حصار به منظور نصب توری حصاری و فنس کشی از آن استفاده می‌شود. از انواع پایه فنس می‌توان نبشی، پروفیل، قوطی و لوله را نام برد. جنس پایه فنس از گالوانیزه و فولاد رنگ شده است. از مشخصات فنی پایه فنس می‌توان به ضخامت آن ( 2 الی 4 میلی متر )، ارتفاع پایه ( 5/1 ، 2 ، 5/2 ، 3 متر ) و قطر خارجی آن اشاره کرد که با توجه به نیاز خود می‌توان از آن انواع مختالف آن استفاده نمود. این محصول به صورت تک شاخ یا جفت شاخ قابل تولید است و روی هر شاخک سه عدد سوراخ 6 میلی متری جهت نصب سیم خاردار وجود دارد.

شهر مفتول می‌تواند مرغوب ترین و با کیفیت ترین پایه فنس ها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین پایه فنس در رنگ های متنوع، در شهر مفتول قابل ارائه می‌باشد.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

توری حصاری یا فنس از پر کاربرد ترین محصولات مفتولی است. بنابراین، این محصول در حصار کشی اغلب  زمین‌های کشاورزی و ورزشی، فرودگاه‌‌ها و حصار کشی برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی کاربرد دارد. البته ناگفته نماند که در حصار کشی یا فنس کشی از پایه فنس استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد هایی که به آن‌‌ها اشاره شد، حصار کشی باعث زیبایی و جلوه ای ویژه در محیط شما خواهد شد. مفتول استفاده شده در توری حصاری، مفتول گالوانیزه گرم و مفتول سیاه است. که ضخامت این مفتول با توجه به نوع دستگاه، نوع سفارش مشتری و میزان استحکام آن، متفاوت است. پس نتیجه می‌شود که مشخصات فنی این نوع توری قطعا در قیمت توری حصاری تاثیر گذار است.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توانید این نوع توری را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت از شهر مفتول تهیه نمایید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

توری پرسی که با نام هایی نظیر توری بافتی یا توری مشبک شناخته می‌شود، در واقع یک پارچه سیمی یا پارچه مفتولی است که تارو پود‌های آن در هم بافته شده و چشمه هایی با اندازه‌های مختلف به وجود آورده. این محصول شبیه ترین توری به توری سرندی می‌باشد. از ویژگی‌های این توری می‌توان مقاومت بالای آن در مقابل آب و هوای نامناسب خوردگی، زنگ زدگی و مواد شیمیایی اشاره کرد. این توری با توجه به اینکه ساختاری قوی و پیچ خورده دارد، اما ظاهر آن بسیار زیبا و منظم است که همانند توری حصاری می‌تواند جلوه ی زیبایی به محیط ببخشد. با توجه به کاربرد متنوعی که این توری دارد، در صنایع مختلفی قابل استفاده می‌باشد. از جمله صنایع ماشین سازی، کشاورزی، صنایع غذایی و...

بنابراین، انواع توری پرسی را می‌توانید از شهر مفتول با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید. و علاوه بر این از مشاوره رایگان شهر مفتول نیز بهره مند شوید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

احتمالا بیشترین نوع توری که در اطراف خود دیده اید، توری های موج دار است . توری پرسی و توری سرندی از انواع توری موج دار به حساب می آید که در روش تولید و کاربرد متفاوت هستند. کاربرد زیاد توری های موج دار و همه کاره بودن آن ها سبب شده که این محصول یکی از بهترین نوع توری‌ها شناخته شود. در این مقاله مختصر توضیحی راجع به توری های موج دار پرسی و کاربرد توری پرسی داده خواهد شد.

توری های موج دار از تهیه غذا در خانه تا ایجاد ایمنی کارگران در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سطح آن به گونه ای است که مواد می توانند روی سطح آن حرکت کنند و برای سرند کردن و صفحات ارتعاشی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر این محصول در ساخت قفس حیوانات در باغ وحش است. این توری می توانند در اندازه های متنوع، سایز چشمه های متفاوت، قطر و جنس مفتول متفاوت تولید شوند. برای تولید توری پرسی معمولا از جنس مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه استفاده می شود و از مفتول گالوانیزه ، مفتول سیاه ، استیل ضد زنگ ، برنج و بسته به نوع موادی که می خواهد سرند کنند، تولید می گردند. همانطور که گفته شد توری پرسی از انواع این نوع توری هاست. در ادامه به بررسی روش تولید توری پرسی و کاربردهای آن می پردازیم.
توری پرسی
روش تولید توری پرسی

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله، حال سوال پیش می‌آید که توری پرسی چگونه تولید می‌شود و چه مواد و متریالی در تولید آن نقش دارند. برای تولید توری پرسی معمولا از موادی مانند مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه استفاده می‌شود. و از این مفتول‌ها بسته به نوع موادی که میخواهند تولید کنند و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف، استفاده می‌شود. در فرآیند تولید توری پرسی، ابتدا فولاد را در یک کوره‌ای با دمای 450 درجه حرارت می‌دهند. سپس بعد از زمان مشخصی آن را خارج کرده و با لایه‌ای از جنس کربن و اکسیژن می‌پوشانند .

 بعد از آن، این ماده را تحت فشار قرار داده و به شکل مفتول، با اندازه‌های مشخص و به صورت دنده ای و مواج در می‌آورند. باید به این مفتول‌ها شکل موج سینوسی داد تا در نهایت، به صورت طولی در دستگاه قرار می گیرند تار و پود به هم بافته شوند. بدین صورت که اپراتور یک رشته مفتول مواج را به صورت عرضی لابه لای مفتول های طولی قرار می دهد و سپس دستگاه به صورت پرسی رشته های طولی و عرضی را با فواصل مشخص که به آن چشمه می گویند در هم بافته و قفل می شوند در ابعاد متفاوتی تولید می گردد. شکل چشمه های آن ممکن است مربع و یا مستطیل باشد. این روش تولید توری به دلیل داشتن مفتول های موجی شکل که درون هم بافته شده و پرس می شوند دارای مقاومت و داوم بالا و البته زیبایی خاصی هم هست و هیچگونه جوشی در محل تقاطع این میله‌های عمودی و افقی داده ایجاد نمی شود. همچنین در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی دارای مقاومت بالایی است.

آشنایی با کاربرد توری پرسی

بیشترین توری که شاید در اطراف خود دیده اید، توری ‌های موج دار باشد. کاربرد زیاد توری‌های موج دار و قابل استفاده بودن آن‌ها در بسیاری از صنایع، سبب شده که این محصول یکی از بهترین نوع توری‌ها شناخته شود. بنابراین ما در ادامه شما را با کاربرد‌های توری پرسی آشنا خواهیم کرد.

مهمترین کاربرد توری پرسی ، استفاده ی آن در صنایع مختلف است، صنایعی که به جداسازی و فیلتراسیون وابسته است. همچنین در صنعت ماشین سازی و کشاورزی ، استفاده در کف قفس حیوانات و همانند توری حصاری برای حصارکشی نیز کاربرد دارد . در زمینه ی هنر و معماری نیز از این توری ها برای ساخت غرفه، نرده پیاده رو ، مجسمه سازی و برای نور پردازی هم این نوع توری ها بسیار پر کاربرد است. همانطور که اشاره شد، توری پرسی دارای کاربردهای زیادی است . علاوه بر موارد گفته شده، توری پرسی در پروژهای عمرانی و معماری ، پتروشیمی و معدن ، زه کشی ، صنایع غذایی ، ساخت پانل سه بعدی ، ساخت پالت و مسطح کردن بتن فونداسیون کاربرد دارد.
کاربرد توری پرسی

توری پرسی در کجا کاربرد دارد ؟

توری پرسی  یک محصول فلزی همه کاره است که به طور موثر کاربردهای بی شماری در سراسر جهان دارد. این محصول در مشاغل صنعتی و تجاری دارای کاربرد فراوان است. به دلیل مقاوت آن در برابر خراش، از این محصول در فضاهایی مانند لابی‌ها و فضای داخلی آسانسور اسنفاده می‌شود. صفحات توری پرسی اصطکاک زیادی دارد، از این رو برای ساخت حفاظ‌های زیر پای کارگران در ساختمان سازی، از این صفحات استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند از سقوط کارگران از ارتفاع جلوگیری کند. توری پرسی گالوانیزه، کاربردی که نسبت به توری پرسی آهن دارد، این است که در صنایع غذایی، مثل پودر کردن گوشت و مواد غذایی استفاده می‌شود.
بنابراین به طور کلی از کاربرد‌های دیگر توری پرسی موارد زیر را می‌توان نام برد :

* غربالگری
* کاغذ سازی
* ساخت قفس حیوانات
* حفاظ‌های درب و پنجره
* فیلتراسیون و بسته بندی
* ساخت تخت خواب و مبل
* ساخت پنل های سه بعدی
* نصب سیستم‌های گرمایشی
* ساخت محوطه‌های شمشیر بازی
* صنایع شیمیایی، نفت، متالوژی و پزشکی
* محکم سازی بتن ریزی در ساختمان سازی
* پروژه های معماری و برنامه های کاربردی طراحی صنعتی
* حصار کشی دور مزرعه، باغ، زمین کشاورزی، زمین‌های ورزشی، زندان و
فرودگاه

کلام آخر شهر مفتول
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توری پرسی، و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان فروش، می‌توانید با شهر مفتول در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با جست و جو محصول مورد نظرتان در شهر مفتول، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

برای محکم نگه داشتن سیم خاردار و  توری های محافظتی مثل توری حصاری ، توری مرغی و توری گابیون در محصور کردن باغ و ویلا و یا امکان نظامی و ورزشی و فرودگاه ها ، مراکز نفتی و پتروشیمی از پایه هایی آهنی استفاده می شود که به پایه فنس یا پایه حصار معروفند. پایه فنس ها معمولا از جنس آهن ، چوب و یا بتن هستند که بسته به مکان مورد استفاده جنسشان مشخص می گردد. این پایه ها باید در فاصله های مناسبی نصب شود چون اگر فاصله ی آن ها زیاد باشد باعث دفرمه شدن آنها می گردد و دیگر صاف و محکم نیستند و اگر فاصله کم باشد مشکلی به وجود نمی آید فقط هزینه پروژه بالا می رود. مناسب ترین فاصله پایه فنس ها  بین 3 تا 4 متر می باشد .
پایه فنس
برای نصب انواع پایه فنس ابتدا باید در زمین حفره ای ایجاد کنیم و پایه را درون آن قرار داده و محکم می کنیم به همین دلیل  ارتفاع پایه ها را با توجه به مکان مورد استفاده باید انتخاب نماییم . برای فنس کشی بدون سیم خاردار ارتفاع پایه ها 2.5 متر است که نیم متر آن در زمین قرار می گیرد . و در حصار کشی همراه با سیم خاردار پایه ها 3 متری هستند که نیم متر بالایی آن به صورت تک شاخه و یا جفت شاخه و خم شده هستند.
پایه فنس چوبی از اولین پایه های ساخته شدن در جهان هستند که  بیشتر در کشورهای اروپایی بدلیل دکور زیبایی که دارند ، با وجود ایمنی کمتر و عمر و دوام محدود چوب ، همراه با پوشش گیاهی استفاده می شوند . برای محافظت از محیط و یا در پارک ها برای جدا سازی پوشش گیاهی از یکدیگر  قابل استفاده می باشد. فنس های چوبی از قیمت بالاتری نسبت به فنس های آهنی برخوردارند ولی از نظر طراحی و جذابیت تنوع بیشتری دارند .فنس های چوبی را می توان از درخت هایی مثل سرو ، صنوبر و کاج و چوب قرمز ساخت.
قیمت پایه فنس
پایه حصار فلزی از گالوانیزه و یا لوله های داربستی سیاه ساخته می شوند که می تواند به صورت نبشی و پروفیل و یا قوطی هم باشند . این پایه ها به دو صورت تک شاخ و یا جفتی هستند که با توجه به نیاز مشتری انتخاب می شود .  فنس هایی از جنس مفتول سیاه در برابر دما مقاومت کمتری دارند  ولی فنس های مفتول گالوانیزه هم مقاومت بیشتری دارند و هم ضد زنگ و خوردگی هستند و اگر دارای روکش پی وی سی هم باشند طول عمرشان بیشتر شده می شود
پایه حصار بتنی از بتن ساخته شده و سنگین تر از پایه فنس فلزی است و در پایه بتنی آن از 3 شاخه میلگرد در داخل بتن استفاده می کنند. در مقابل شرایط آب و هوایی متفاوت مقام بوده و به دلیل سنگینی  غیر قابل دزدیده شدن است . از پایه های بتنی در محصور کردن باغ ها به خصوص باغ های انگور و کیوی استفاده می کنند. در باغ انگور می توان با رد کردن سیم مفتول یا میلگرد از سوراخ های پایه های بتنی  که سوراخ های آن مقابل هم هستند ، پایه های محکمی برای سوار کردن انگور ساخت. پایه های بتنی نسبت به پایه های فلزی در مناطق مرطوب مقاومت بیشتری دارند و زنگ نمی زنند اما پایه های فلزی به مرور زمان در آب و هوای مرطوب دچار زنگ زدگی می شوند .

احتمال دزدیده شدن  پایه های آهنی بدلیل قیمت آن زیاد است ، اما پایه بتنی را نمی توان دزدید . در نهایت می توان گفت که پایه های فلزی در برابر پایه های چوبی بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه است و ایمنی و مقاومت بیشتری نسبت به چوب دارد . پایه های بتنی از نظر مقاومت و ایمنی نسبت به پایه های فلزی ارجح تر هستند . 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

فنس یا توری حصاری از پر کاربردترین و متداول ترین نوع توری است. دراین مقاله ابتدا به توضیح مختصری راجع به این نوع حصار و کاربردهای آن می پردازیم و سپس روش تولید فنس و روش بافت فنس را به تفصیل بیان می کنیم .
فنس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

بیشترین کاربرد فنس مربوط به حصار کشی زمین ها و باغات کشاورزی است به همین دلیل در اصطلاح عامیانه به آن فنس باغی نیز گفته می شود. فنس کشی به کمک پایه فنس انجام می گیرد و زمانی توجیه پذیر است که عدم رؤیت محدوده خصوصی در اولیت نیست و هدف ایجاد امنیت برای منطقه است و صرفا جنبه ایمنی دارد. نصب فنس ، ممکن است خاطر جلوگیری از ورود عابرین به زمین های زراعی یا باغی یا برای مشخص کردن مرز بین همسایگی تان با سایرین انجام گیرد. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، برای مرزبندی مکان‌هایی که در آنها امکان دیوارکشی یا قصد دیوارکشی نداریم از توری حصاری استفاده می‌کنیم. همانطور که گفته شد، کاربردهای توری حصاری بسیار گستره است و علاوه بر موارد گفته شده، این محصول پر کابرد در صنایع گوناگونی نیز استفاده می شود .
روش تولید توری حصاری
روش تولید فنس به دو دسته‌ی دستی و صنعتی تقسیم می‌شود. در روش صنعتی ممکن است همه‌ی مراحل به صورت تمام اتوماتیک انجام گیرند. از طرفی امکان دارد برخی مراحل با روش نیمه اتوماتیک، صورت بپذیرد که به آن حصاربافی نیمه اتوماتیک می‌گویند.
روش تولید فنس یا توری حصاری به روش اتوماتیک
در روش تولید فنس به وسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک ، ابتدا برای بافت فنس، مفتول گالوانیزه یا مفتول سیاه خریداری می‌شود. ضخامت مفتول بستگی به نوع دستگاه، نوع سفارش مشتری و میزان استحکامی که برای توری حصاری مدنظر داریم، متفاوت است. بعد از خرید، مفتول در جایگاه مخصوص آن در دستگاه قرار می‌گیرد. مفتول به خاطر نوع بسته‌بندی قرقره‌ای، دارای انحناهای حلقوی است که به وسیله دستگاه، صاف می‌شود. سپس وارد کار شده و در صورت نیاز، روکش‌دهی می‌شود. روکش‌دهی در این مرحله سبب می‌شود که نیازی به رنگ‌آمیزی حصار توری نباشد. در حین مراحل، روکش به وسیله جریان هوا، خشک شده و مفتول روکش‌دار وارد قسمت حصار بافی خواهد شد .
توری حصاری
در این مرحله از روش تولید فنس، ردیف اولیه حصار، برش داده شده و با مفتولی هم اندازه خود، پیچ و تاب می‌خورد. این عملیات به صورت خودکار انجام می‌گیرد و قابل تنظیم است. محل پیچ خوردن دو مفتول با هم، ابعاد چشمه‌ی فنس توری را مشخص می‌کند. منظور از چشمه، قاب‌های لوزی شکل است. عملیات به صورت روتین تا انتهای مفتول تکرار می‌شود. سپس برش خورده و انتها و ابتدای توری ایجاد شده، به وسیله سیم‌پیچی اتوماتیک، محکم می­ گردد تا از باز شدن احتمالی دو مفتول از هم، جلوگیری شود. در انتهای مرحله اول، یک ردیف توری داریم که به سمت بالا هدایت شده و جا را برای مفتول جدید باز کرده. رشته‌ای جدید از مفتول وارد دستگاه شده و شروع به پیچ خوردن در ردیف مفتول آخر می‌نماید.
در انتهای کار، این مفتول نیز برش خورده و به سمت بالا هدایت می‌شود. مفتول‌های وارد شده در دستگاه حصار بافی، کم‌کم، به حصار تبدیل می‌شوند و طول حصار را افزایش می‌دهند. با افزایش طول حصار، این قطعه
 به سمت بخش بسته‌بندی هدایت شده و به صورت رول، بسته‌بندی می­ گردد. مراحل کار، بسته به طولی که قصد داریم، بسته‌بندی کنیم، ممکن است کوتاه یا طولانی باشد. در هر کارگاه متراژ مشخصی برای هر بسته، در نظر گرفته می‌شود که از 20 الی 30 متر متفاوت خواهد بود. اما براساس سفارش مشتری، این متراژ قابل تغییر است.
روش تولید فنس به روش دستی

 در روش تولید فنس به روش دستی، تمام مراحل روش اتوماتیک اجرا می شود، با این تفاوت که این مراحل به جای دستگاه توسط یک الی دو نفر انجام می گیرد . در این روش، یک موتور الکتریکی وظیفه ی پیچیدن توری بر روی قالب چشمه ی توری حصاری را دارد. کار قالب چشمه ی توری حصاری تعیین چشمه ی توری حصاری می باشد . به این صورت که با تعویض قالب می توان سایز چشمه ی توری حصاری را تغییر داد

ساخت توری حصاریفردی که در حال بافتن توری حصاری است، با یک اهرم موتور الکتریکی را روشن می کند و سیم مفتول گالوانیزه به دور قالب می پیچد و پس از فرم گرفتن به حالت سینوسی در میان رج های باخته شده از قبل می رود و به این صورت رج به رج مانند قالی بافته می شود .

دستگاه توری بافی

در پایان وقتی توری بافته شده به طول مورد نظر رسید . فرد آن را به صورت رول درآورده و برای فروش آماده می کند .

قیمت توری حصاریدر این مقاله از ابتدا تا انتهای روش تولید توری حصاری را توضیح دادیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. برای آگاهی از قیمت فنس ، قیمت پایه فنس و خرید فنس ، شهر مفتول را فراموش نفرمایید 

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

خرید رابیتس براساس نیاز شما و هدفتان از رابیتس کاری انجام میگیرد. برای خرید رابیتس کارآمد که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد و از صرف هزینه اضافی اجتناب شود باید بدانید که هر رابیتس دارای چه ویژگی هایی است؟ در واقع رابیتس چیست و چه کاربردی دارد . در این مقاله به بررسی رابیتس و انواع آن و ویژگی های هر کدام می پردازیم و سپس با توضیح کاربرد هر نوع، شما را در انتخاب و خرید رابیتس مناسب راهنمایی می کنیم.
رابیتس از کشش ورق های گالوانیزه و فرآیند پرس کاری و برش کاری روی آن تولید می شود. ورق گالوانیزه دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و این خاصیت در رابیتس نیز دیده می شود. این ویژگی از مزایای رابیتس به حساب می آید. رابیتس ها بر حسب وزن و تعداد ستون متفاوت هستند و همین موجب تفاوت کاربرد آن ها می شود. بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمانی به منظور گچ کاری سقف های کاذب و برای سنگ کاری نما است. رابیتس همچنین برای پوشاندن تیر آهن ها و بتن های سیمانی و ایجاد پوشش برای تاسیسات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوشاندن ترک های دیوار ها و در دکوراسیون نیز رابیتس گزینه مناسبی است .
                                        خرید رابیتس

رابیتس معمولا در ابعاد 60 سانتی متر در 240 سانتی متر تولید می گردد. وزن رابیتس به وزن ورق گالوانیز بستکی دارد چنان که هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد وزن رابیتس هم بیشتر خواهد بود و این عامل مهمی در قیمت رابیتس به شمار می آید. تفاوت دیگر رابیتس ها در تعداد ستون آن هاست . این محصول بنابر وزن و ضخامت ورق گالوانیزه دارای وزن های متفاوتی است و طبعاً بر قیمت ها تاثیر گذار است. دیگر تفاوت رابیتس ها در تعدا ستون آن هاست. این محصول در ایران در انواع 9 و 11 و 13 ستون تولید و به بازار عرضه می گردند که هر کدام در حالت سبک ، نیمه سنگین و سنگین تولید می شوند. رابیتس 17 با کیفیت ترین نوع رابیتس است که در ایران تولید نمی شود. واضح است که هر چه تعداد ستون بیشتر باشد کیفیت و قیمت آن بالاتر می رود اما این به معنای این نیست که استفاده از رابیتس 9 و 11 شما را متضرر می کند و موجب صرف هزینه بدون کارآیی مورد نظر می شود .
خرید انواع رابیتس
با توجه به تنوع این محصول، برای خرید رابیتس باید به وزن و تعداد ستون آن توجه کرد و بر اساس موقعیتی که ما می خواهیم از آن استفاده کنیم وزن و تعداد ستون را تعیین کنیم .
رابیتس های تولیدی و مورد استفاده در ایران، عبارت است از :
رابیتس 9 ستون سبک به وزن 650 گرم
رابیتس 9 ستون نیمه سنگین به وزن 780 گرم
رابیتس 9 ستون سنگین به وزن 870 گرم
رابیتس 9 ستون فوق سنگین به وزن 900 گرم
رابیتس 11 ستون سبک به وزن 830 گرم
رابیتس 11 ستون نیمه سنگین به وزن 860 گرم
رابیتس 13 ستون سبک به وزن 860 گرم
رابیتس 13 ستون نیمه سنگین به وزن 930 گرم
رابیتس 13 ستون سنگین به وزن 1000 گرم
رابیتس 13 ستون فوق سنگین به وزن 1080 گرم

                                        قیمت رابیتس

کلیاتی در مورد خرید رابیتس
همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد رابیتس استفاده از آن در نما و سقف کاذب است. برای رابیتس کاری، رابیتس را با سیم رابیتس بندی به میلگرد 10 می بندند . برای نما بهترین نوع آن رابیتس 13 ستون است . هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد، وزن رابیتس نیز بیشتر می شود و رابیتس سنگین تر بار بیشتری را می تواند تحمل کند. و هر چه وزن سنگ نما بیشتر باشد از رابیتس سنگین تر استفاده می شود. استفاده از رابیتس 13 ستون برای گچ کاری سقف های کاذب اصلا توصیه نمی شود و دلیل این امر سنگینی آن است . برای گچ بری ها و گچ کاری ها و سقف کاذب از رابیتس های 9 ستون و 11 ستون استفاده می شود. رابیتس های 9 و 11 ستون بیشتر از رابیتس 13 ستون به ملات نیاز دارند .
با توجه به اینکه ابعاد رابیتس 60 * 240 سانتی متر است مساحتی حدود 1.4 متر دارد بنابراین هر برگ رابیتس حدود 1.4 متر را پوشش می دهد و برای خرید رابیتس باید مساحت مورد نظر را بر 1.4 تقسیم کنیم تا تعداد برگ رابیتس بدست بیاید . در پایان اگر قصد خرید رابیتس با کیفیت و ارزان دارید با شهر مفتول تماس بگیرید. شهر مفتول در خدمت شماست .

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

سازه های سنگی در کنار جاده ها و سدها ، نیمکت ها و اجسام سنگی در فضای سبز شهری و پارک ها نمونه ای از کاربرد توری گابیون است. در این مقاله شما را با توری گابیون بیشتر آشنا می کنیم، به توضیح اینکه توری گابیون چیست می پردازیم و کاربردها و مزایای آن را بر می شماریم. برای این کار ابتدا از تعریف توری گابیون و گابیون شروع می کنیم .
توری گابیون نوعی توری فلزی شبیه به توری مرغی بافته شده با مفتول گالوانیزه است که دارای چشمه های شش ضلعی است. بیشترین کاربرد این محصول برای ایجاد حفاظ و جلوگیری از افتادن سنگ ها و آواره ها از جاده ها و راه آهن می باشد. زیرا چشمه های شش ضلعی که از تابیدن سیم ها به وجود آمده است مانع از سقوط سنگ می شود حتی اگر بعضی از سیم های پاره شود و اما گابیون به چه معنی است؟
کاربرد توری گابیون
گابیون چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
در مورد اینکه توری گابیون چیست توضیحاتی داده شد، در این قسمت به توضیح اینکه گابیون چیست می پردازیم. گابیون کلمه ای ایتالیایی است به معنی جعبه یا قفس فلزی که با مصالح و موادی نظیر سنگ پر می شود که در گذشته بیشتر کاربرد جان پناه داشته است. گابیون در واقع سبدی است که از توری گابیون بافته شده است و با مصالحی اکثرا سنگ و سنگریزه پر می شوند. از معنی کلمه پیداست که به چه دلیلی این نوع توری، با نام توری گابیون یا توری سنگی شناخته می شود.
توری سنگی بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است و این دو فاکتور سبب شده تا بتوان از این محصول سازه هایی سنگی ایجاد کرد که بهترین و موثرترین روش برای کاهش لغزندگی و سر خوردن سنگ ها وکاهش سرعت فرسایش خاک است. سبدهای گابیون پر شده از مصالح به یکدیگر متصل می گردند و تشکیل یک سازه به هم پیوسته ی انعطاف پذیر، نفوذ پذیر و یکپارچه را می دهند که توانایی لازم برای مقاومت در برابر حرکات قابل توجه زمین به دلیل برداشت یا جاری شدن سیلاب و را دارد.
این سازه های یکپارچه می توانند به عنوان دیوارهای نگه دارنده، دیوارهای دریایی و کانال ها ، پوشش و بند و خاکریز برای حفاظت از زمین و جلوگیری از ریزش خاک و سنگ در زمین های شیب دار کنار جاده ها ساخته شوند. گابیون ها شیب تند زمین را تثبیت می کند. سازه های گابیون به دلیل فضای خالی بین سنگ های پر شده در آن دارای نفوذپذیری بالایی هستند. از این رو آب را به راحتی تخلیه می کنند و برای از بین بردن انرژی جریان سیلاب و موج بسیار مناسب است. استفاده از این عناصر در کانال های طبیعی و رودخانه ها بهترین روش برای ایجاد ناهمواری برای هدایت جریان آب و سیلاب است. این سازه ها علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی کانال ، با ایجاد سطوح ناهموار می توانند سیلاب را هدایت کنند و انرژی حاصل از سیلاب را که می تواند خرابی ایجاد کند از بین ببرند.
همانطور که گفته شد ، سبدهای گابیون به عنوان سیستم های تکیه گاهی انعطاف پذیر و یکپارچه ای می تواند پشت سر هم قرار بگیرد و با سنگ های طبیعی پر شود. این کار علاوه بر کارآیی های آن پس زمینه ای هماهنگ و یکپارچه با محیط اطراف ایجاد می کند و صحنه ای زیبا و دل انگیز خلق می کند. همین موضوع باعث کاربرد توری سنگی برای محوطه سازی نیز می گردد.
توری گابیون
تاریخچه پیدایش گابیون ( سازه های سنگی )

در مورد اینکه توری سنگی چیست و چه کابردی دارد توضیحاتی ارائه شد، همچنین سازه های گابیونی نیز شرح داده شد. بد نیست راجع به اولین سازه ی گابیونی شناخته شده در جهان نیز بدانیم. مشکل فرسایش خاک از گذشته تا کنون وجود داشته و دردسرهای زیادی را همراه داشته است. جالب است بدانید که انسان ها از چند هزار سال پیش در صدد رفع این مشکل بوده اند. همچنین هدایت سیلاب ها که امکان ایجاد خرابی در منطقه را دارد و ایجاد دیوارهای گابیونی محکم برای حفاظت از جمله نیازهای انسان ها در طول تاریخ بوده است. مواجه شدن با این مشکلات مصری ها را بر آن داشت که با استفاده از مصالح سنگی و نی بتوانند سازه های محکمی بسازند.
اولین سازه ی گابیون شناخته شده در طول تاریخ، توسط مصری ها در زمان فرعون ساخته شده است. این سازه ها در کنار رود نیل برای حفاظت در برابر سیلاب و طغیان رودخانه و با نی و سنگ ساخته شده است. از زمان فرعون تا اکنون این سازه ها تکامل یافتند و به جای نی از توری سنگی استفاده می شود. بنابراین گابیون ها ثابت کرده اند که یکی از بهترین راههای مقابله با فرسایش خاک در جهان هستند.

  • شهر مفتول
  • ۰
  • ۰

اگر مقاله های مار را دنبال کرده باشید، پیش تر راجع به اینکه توری حصاری چیست و چه مشخصاتی دارد؟ صحبت کرده ایم . همچنین روش تولید فنس را به تفصیل توضیح داده ایم. اکنون دراین مقاله سعی داریم به بررسی کاربردهای توری حصاری یا فنس بپردازیم. یکی از مهم‌ترین توری های فلزی که کاربرد فراوانی در دنیای امروز دارد توری حصاری است که براساس مواد تشکیل دهنده آن به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. در هنگام خرید توری حصاری در درجه اول باید هدفتان را از خرید آن مشخص کنید و سپس با توجه به نیازتان، یکی از انواع آن را خریداری نمایید. بنابراین ابتدا انواع توری حصاری را شرح می دهیم. هدف از نوشتن این مطلب معرفی کاربردهای توری حصاری و شناخت انواع آن‌ها می‌باشد، پس اگر در این زمینه سوالی دارید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
انواع توری حصاری
مفتول سیاه ، مفتول گالوانیزه گرم و گالوانیزه با روکش پی‌وی‌سی ، سه جنس مفتول به کار رفته در توری حصاری هستند که هر کدام کاربرد ، قیمت و مقاومت متفاوتی دارند . توری حصاری زنجیری نیز یکی از مهم ترین انواع توری‌های حصاری که کاربرد گسترده‌ای دارد. این نوع توری به دلیل فقدان تاروپود، بافت منحصر به فرد و قرار گیری سیم های آن از عرض، به این نام خوانده می‌شود. توری حصاری زنجیری به دلیل امنیت فوق العاده، نصب آسان و دوام بالا جایگاه ویژه ای دارد. حصار کشی مزارع، زمین‌های ورزشی، مناطق نظامی، فرودگاه و محافظت از کارگران در حین کار، از جمله کاربرد توری حصاری زنجیری می باشد .

کاربرد توری حصاری

 

کاربردهای توری حصاری

1 . توری حصاری به دلیل امنیت بالا و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی و نصب آسان، بهترین وسیله جهت تعیین مرز بین دو محدوده می باشد.

2 . استفاده از توری حصاری در حیات خانه جلوی دید شما را نمی گیرد و در عین حال که حیاطتان را امن میکند ، می توانید محیط بیرون از خانه را نیز تماشا کنید.

3 . جدا کردن دو زمین ورزشی از یکدیگر

4 . جدا کردن بازیکنان و تماشاچیان در زمین های ورزشی

5 . جهت برقراری امنیت در یک منطقه مسکونی

6 . جهت غیر قابل دسترسی کردن یک منطقه

7 . درست کردن لانه برای حیوانات مختلف

8 . جلوگیری از ورود افراد به مکان‌های خطرناک

9 . حصارکشی در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها

10 . در ساختمان های در حال ساخت جهت محافظت از کارگران در برابر سقوط

11 . استفاده در مناطق نظامی

12 . کاربرد در مناطق صنعتی

13 . از دیگر کاربردهای توری حصاری این است که می توان از آن ، برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به یک منطقه خاص استفاده کرد .

توری حصاری

همانطور که گفته شد برای خرید فنس باید به نیازها و هدفمان از فنس کشی توجه کنیم. بنابراین با توجه به توضیحاتی که راجع به کاربردهای فنس داده شد شما می توانید در مورد انتخاب فنس به عنوان ابزاری برای حصارکشی زمین خود مطمئن شوید .

  • شهر مفتول