شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

سقف تیرچه بلوک چیست ؟

سقف تیرچه بلوک همان‌طور که از نام آن پیداست، از تیرچه و بلوک سیمانی یا بلوک سفالی تشکیل شده است که به سقف تیرچه دال نیز معروف است.

سقف تیرچه بلوک جز دال‌های یک‌طرفه محسوب می‌شود. در این سقف، تیرچه‌ها به عنوان تیر فرعی و بلوک عامل پرکننده بین تیرچه‌ها است. بلوک‌هایی که در این نوع سقف استفاده می‌شوند، بلوک‌هایی توخالی سبک بتنی، سفالی و یا یونولیت است.

سقف تیرچه بلوک در ساخت سازه‌هایی اعم از ساختمان‌های فلزی و بتنی مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کاهش بار مرده بر ساختمان از بلوک‌های توخالی در ساخت سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در اجرای سقف تیرچه بلوک، رعایت فاصله اصولی بین تیرچه‌ها و اتصال صحیح آن‌هاست تا در اثر فشارهای وارده، سازه سقف دچار شکستگی یا ریزش نشود.

در گذشته برای ساختمان‌سازی از سقف طاق ضربی استفاده می‌شد و بسیار رایج بوده و بیش‌تر ساختمان‌های قدیمی با این نوع سقف‌های طاق ضربی ساخته می‌شده‌اند. اما پس از بررسی‌های لازم مهندسان از زلزله‌های مخرب به این نتیجه رسید‌ه‌اند که سقف طاق ضربی در هنگام زلزله فاقد عملکرد و ایمنی مناسب می‌باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی