شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

احتمالا بیشترین نوع توری که در اطراف خود دیده اید، توری های موج دار است . توری پرسی و توری سرندی از انواع توری موج دار به حساب می آید که در روش تولید و کاربرد متفاوت هستند. کاربرد زیاد توری های موج دار و همه کاره بودن آن ها سبب شده که این محصول یکی از بهترین نوع توری‌ها شناخته شود. در این مقاله مختصر توضیحی راجع به توری های موج دار پرسی و کاربرد توری پرسی داده خواهد شد.

توری های موج دار از تهیه غذا در خانه تا ایجاد ایمنی کارگران در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سطح آن به گونه ای است که مواد می توانند روی سطح آن حرکت کنند و برای سرند کردن و صفحات ارتعاشی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر این محصول در ساخت قفس حیوانات در باغ وحش است. این توری می توانند در اندازه های متنوع، سایز چشمه های متفاوت، قطر و جنس مفتول متفاوت تولید شوند. برای تولید توری پرسی معمولا از جنس مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه استفاده می شود و از مفتول گالوانیزه ، مفتول سیاه ، استیل ضد زنگ ، برنج و بسته به نوع موادی که می خواهد سرند کنند، تولید می گردند. همانطور که گفته شد توری پرسی از انواع این نوع توری هاست. در ادامه به بررسی روش تولید توری پرسی و کاربردهای آن می پردازیم.
توری پرسی
روش تولید توری پرسی

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله، حال سوال پیش می‌آید که توری پرسی چگونه تولید می‌شود و چه مواد و متریالی در تولید آن نقش دارند. برای تولید توری پرسی معمولا از موادی مانند مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه استفاده می‌شود. و از این مفتول‌ها بسته به نوع موادی که میخواهند تولید کنند و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف، استفاده می‌شود. در فرآیند تولید توری پرسی، ابتدا فولاد را در یک کوره‌ای با دمای 450 درجه حرارت می‌دهند. سپس بعد از زمان مشخصی آن را خارج کرده و با لایه‌ای از جنس کربن و اکسیژن می‌پوشانند .

 بعد از آن، این ماده را تحت فشار قرار داده و به شکل مفتول، با اندازه‌های مشخص و به صورت دنده ای و مواج در می‌آورند. باید به این مفتول‌ها شکل موج سینوسی داد تا در نهایت، به صورت طولی در دستگاه قرار می گیرند تار و پود به هم بافته شوند. بدین صورت که اپراتور یک رشته مفتول مواج را به صورت عرضی لابه لای مفتول های طولی قرار می دهد و سپس دستگاه به صورت پرسی رشته های طولی و عرضی را با فواصل مشخص که به آن چشمه می گویند در هم بافته و قفل می شوند در ابعاد متفاوتی تولید می گردد. شکل چشمه های آن ممکن است مربع و یا مستطیل باشد. این روش تولید توری به دلیل داشتن مفتول های موجی شکل که درون هم بافته شده و پرس می شوند دارای مقاومت و داوم بالا و البته زیبایی خاصی هم هست و هیچگونه جوشی در محل تقاطع این میله‌های عمودی و افقی داده ایجاد نمی شود. همچنین در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی دارای مقاومت بالایی است.

آشنایی با کاربرد توری پرسی

بیشترین توری که شاید در اطراف خود دیده اید، توری ‌های موج دار باشد. کاربرد زیاد توری‌های موج دار و قابل استفاده بودن آن‌ها در بسیاری از صنایع، سبب شده که این محصول یکی از بهترین نوع توری‌ها شناخته شود. بنابراین ما در ادامه شما را با کاربرد‌های توری پرسی آشنا خواهیم کرد.

مهمترین کاربرد توری پرسی ، استفاده ی آن در صنایع مختلف است، صنایعی که به جداسازی و فیلتراسیون وابسته است. همچنین در صنعت ماشین سازی و کشاورزی ، استفاده در کف قفس حیوانات و همانند توری حصاری برای حصارکشی نیز کاربرد دارد . در زمینه ی هنر و معماری نیز از این توری ها برای ساخت غرفه، نرده پیاده رو ، مجسمه سازی و برای نور پردازی هم این نوع توری ها بسیار پر کاربرد است. همانطور که اشاره شد، توری پرسی دارای کاربردهای زیادی است . علاوه بر موارد گفته شده، توری پرسی در پروژهای عمرانی و معماری ، پتروشیمی و معدن ، زه کشی ، صنایع غذایی ، ساخت پانل سه بعدی ، ساخت پالت و مسطح کردن بتن فونداسیون کاربرد دارد.
کاربرد توری پرسی

توری پرسی در کجا کاربرد دارد ؟

توری پرسی  یک محصول فلزی همه کاره است که به طور موثر کاربردهای بی شماری در سراسر جهان دارد. این محصول در مشاغل صنعتی و تجاری دارای کاربرد فراوان است. به دلیل مقاوت آن در برابر خراش، از این محصول در فضاهایی مانند لابی‌ها و فضای داخلی آسانسور اسنفاده می‌شود. صفحات توری پرسی اصطکاک زیادی دارد، از این رو برای ساخت حفاظ‌های زیر پای کارگران در ساختمان سازی، از این صفحات استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند از سقوط کارگران از ارتفاع جلوگیری کند. توری پرسی گالوانیزه، کاربردی که نسبت به توری پرسی آهن دارد، این است که در صنایع غذایی، مثل پودر کردن گوشت و مواد غذایی استفاده می‌شود.
بنابراین به طور کلی از کاربرد‌های دیگر توری پرسی موارد زیر را می‌توان نام برد :

* غربالگری
* کاغذ سازی
* ساخت قفس حیوانات
* حفاظ‌های درب و پنجره
* فیلتراسیون و بسته بندی
* ساخت تخت خواب و مبل
* ساخت پنل های سه بعدی
* نصب سیستم‌های گرمایشی
* ساخت محوطه‌های شمشیر بازی
* صنایع شیمیایی، نفت، متالوژی و پزشکی
* محکم سازی بتن ریزی در ساختمان سازی
* پروژه های معماری و برنامه های کاربردی طراحی صنعتی
* حصار کشی دور مزرعه، باغ، زمین کشاورزی، زمین‌های ورزشی، زندان و
فرودگاه

کلام آخر شهر مفتول
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توری پرسی، و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان فروش، می‌توانید با شهر مفتول در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با جست و جو محصول مورد نظرتان در شهر مفتول، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی