شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

به طور کلی شما با میلگرد ها و انواع آن ها اشنایی دارید و در پیرامون خود به دفعات این مصالح را مشاهده کرده اید. اما شاید نتوانید انواع آن را از یکدیگر تشخیص دهید و در خصوص تنوع این محصول و کاربرد های هرکدام از اطلاعاتی در اختیار نداشته باشید. اما اگر در صنعت ساختمان و ساخت و ساز فعالیت دارید باید بدانید میلگرد ساده چیست و از آن چه استفاده هایی می شود. این موضوعی است که باید برای به کاربرد بردن میلگرد ساده آگاهی کاملی از آن داشته باشید. از این رو ما قصد داریم این مقاله را که در خصوص معرفی کاربرد های میلگرد ساده می باشد به شما عزیزان ارائه دهیم تا از اطلاعات مفیدی بهره مند شوید.

میلگرد ساده چیست ؟

به طور کلی میلگرد هایی که دارای آج نباشند را میلگرد ساده گویند. اما در خصوص معرفی گسترده و کامل میلگرد ساده باید گفت: مقاطع فولادی طویلی که توپر هستند و سطحی صاف و صیقلی شبیه بتن دارند. قطر اسمی میلگرد های ساده ، قطری است که در برگ شناسایی آن ذکر می‌شود و معادل قطر دایره‌ای است که مساحت آن برابر مساحت مقطع عرضی میلگرد است.

مبنای استاندارد میلگرد ساده در قدیم با همان استاندارد A1 آجدار منطبق بوده ، ولی جدیدا به میلگرد ساده ، میلگرد 240 گفته می‌شود. میلگرد های ساده با استاندارد A1 با ویژگی نرم و خام نیز شناخته می شوند که کشش زیادی دارند و جز میلگرد های داکتیل محسوب می شوند. زیرا برای آهنگری و تغییر شکل و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن مناسب است.

معرفی میلگرد ساده

بنابراین می توان گفت این میلگرد ها مقوامت بالایی در برابر خوردگی دارند و تحمل بار مکانیکی آن ها بسیار بالا می باشد. با این ویژگی های میلگرد ساده می توان نتیجه گرفت که با توجه به مقاومت بالای آن ها گزینه بسیار مناسبی برای ساخت و ساز می باشند. درواقع از پر کاربرد ترین مصالح ساختمان، می توان به میلگرد های ساده اشاره کرد که با کاربرد های گسترده در صنعت ساختمان به مهندسان عمران کمک های شایانی کرده است. در ادامه با معرفی کاربرد های میلگرد ساده با ما همراه باشید.  

کاربرد میلگرد ساده چیست ؟

تاریخچه استفاده میلگردهای ساده به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، به ابتدای قرن 20 میلادی بر می گردد. میلگردهای ساده دارای شناسنامه هستند و در طیف وسیعی از کاربرد ها در صنعت و در ساختمان استفاده می‌شوند. و به طور کلی می توان گفت میلگرد ساده در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند نتیجه تاثیرگذار و مطلوبی را بگذارد و مقاومت بتن ها را در مقابل نیرو های کششی افزایش دهد. در واقع می توان از این میلگردها به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا در ساختمان های بتن آرمه استفاده نمود.

از طرفی می توان گفت: میلگرد ساده بیشتر مصرف صنعتی داشته و از آن در ساخت پیچ، مهره، میخ و همچنین ساخ برخی اتصالات استفاده می گردد. همچنین میلگرد های ساده سایز پایین در ساخت مفتول، از جمله مفتول گالوانیزه مورد استاده قرار می گیرند. از کاربرد های صنعتی میلگرد های ساده  می توان بعضا به استفاده آن ها در ساخت خاموت نیز اشاره کرد. آرماتور های عرضی هستند که به دور آرماتور های طولی و اصلی در شناژ ها بسته می شوند، خاموت نام دارند.

میلگرد های ساده همانطور که می دانید در سایز های مختلفی تولید می شوند دو نوع از آن ها که در شهر مفتول به فروش میرسد میلگرد ساده 6.5 و 10 می باشد. میلگرد 10 ساده که وزن سبکی دارد، در صنعت رابیتس و رابیتس بندی ساختمان ها استفاده می شود و کاربرد هایی همچون تولید حفاظ دارد. برای اینکه بتوان این نوع حفاظ ها را تولید کرد نیاز به میلگرد هایی است که علاوه بر استحکام مورد نیاز، امکان خمکاری نیز داشته باشند. از این رو معمولا تولید کنندگان حفاظ و نرده استفاده بسیار زیادی از میلگرد ده ساده دارند.

کاربرد میلگرد 10 ساده

لازم به ذکر است که متاسفانه بعضی از مهندسان با دلایل گوناگون سعی می کنند از این میلگرد ها به عنوان میلگرد های حرارتی در سقف ها بهره ببرند. آن ها از این توجیه استفاده می کنند که میلگرد های ساده نقش سازه ای ندارند و لذا استفاده از آن ها به عنوان میلگرد حرارتی هیچ مانعی ندارد. اما به طورکلی استفاده از آن ها به عنوان میلگرد حرارتی نوعی اشتباه طراحی و اجرایی متداول می باشد.

کلام آخر

با توجه به متنوع بودن سایز های میلگرد ساده ، همانطور که ذکر شد استفاده های فراوانی از این محصول می شود. از این رو کاربرد های فراوان آن در صنعت و ساختمان سبب فروش بسیار بالای میلگرد ساده در بازار شده است و می توان آن را از پرکاربرد ترین و پرفروش ترین محصولات شهر مفتول معرفی کرد.

اگر شما نیز برای کار های ساخت و ساز و جوشکاری خود نیاز به میلگرد ساده دارید، می توانید از شهر مفتول این محصول را تهیه نمایید. جهت خرید هر محصولی از شهر مفتول می توانید به سایت ما مراجعه کرده و پس از مشاهده قیمت ها محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. اطمینان خاطر داشته باشید که محصول مورد نیاز شما در کمترین زمان و با بالا ترین کیفیت به شما تحویل داده خواهد شد. جهت خرید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی