شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

در گذشته به منظور اجرای سقف بناها از روش طاق ضربی استفاده می‌شد. این روش سبب افزایش وزن سقف و در نتیجه کاهش مقاومت آن در برابر زلزله می‌شد. از این رو در حال حاضر به منظور رفع این مشکلات از سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود. در اجرای این سقف از بلوک‌های سیمانی، سفالی و یونولیت استفاده می‌شود. استفاده از این ابزار سبب کاهش وزن سقف و در نتیجه مقاومت بیشتر آن می‌شود. یکی از اصلی‌ترین اقدامات به منظور کاهش وزن سقف، استفاده از یونولیت سقفی است. از یونولیت سقفی به عنوان بلوک در اجرای تیرچه بلوک استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم در مورد این مسئله که یونولیت سقفی چیست و مراحل نصب یونولیت سقفی و اجرای آن چگونه است صحبت کنیم.  

یونولیت سقفی چیست ؟

در پاسخ به سوال یونولیت سقفی چیست باید بگوییم این یونولیت‌ها به عنوان قالب بتن در سقف‌های تیرچه بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل ظاهری این یونولیت‌ها به صورت مکعب مستطیل است. ابعاد یونولیت سقفی استاندارد معمولا 200 سانتی‌متر طول و 50 سانتی‌متر عرض دارد. همچنین ارتفاع یونولیت‌ها 25 سانتی‌متر است. کاربرد استفاده از یونولیت سقفی تنها به اجرای تیرچه بلوک محدود نمی‌شود. از آن‌ها در لایه میانی ساندویچ پانل، زیر لایه‌های پوششی سقف لوله‌ها و شیروانی‌ها نیز استفاده می‌شود. کاربرد اصلی یونولیت، استفاده به عنوان عایق صوتی حرارتی است.

ویژگی سقف تیرچه یونولیت

یونولیت سقفی چیست ؟

اصلی‌ترین ویژگی و در واقع مزیتی که استفاده از یونولیت در سقف‌ها دارد، اجرای آسان آن نسبت به مصالح قدیمی تر است. استفاده از یونولیت سقفی این امکان را فراهم می‌کند تا کار سریع‌تر پیش برود. اما به طور کلی ویژگی استفاده از این یونولیت‌ها ویژگی‌های زیر را به همراه دارد:

  • با استفاده از این یونولیت‌ها، نیازی به بلوک‌های سیمانی و تیرچه‌های پیش ساخته نیست. در واقع یونولیت جایگزین مناسبی برای بلوک‌های سیمانی است.
  • استفاده از یونولیت باعث افزایش عمر سازه شده و همچنین در هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
  • یونولیت در برابر زلزله نیز مقاومت بالایی دارد.
  • با کمک یونولیت، هر نوع ارتعاش و میزان صدا در سقف کاهش پیدا می‌کند. در واقع به عنوان عایق صدا عمل می‌کند.
  • نصب یونولیت سقفی در سقف‌های تیرچه یونولیت سبب ایجاد دهانه‌های بلند در سقف می‌شود.
  • وزن کلی ساختمان نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • با استفاده از یونولیت سقفی، نیازی به تیرهای میانی نیست. همین مسئله سبب افزایش ارتفاع طبقات، کاهش گودبرداری و کاهش هزینه می‌شود.

مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی چگونه است؟

پس از بررسی و پاسخ به سوال یونولیت سقفی چیست، مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. معمولا نحوه نصب و اجرای یونولیت سقفی با توجه به شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری متفاوت است. از این رو برای نصب و اجرای یونولیت سقفی دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد. به طور کلی مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی در خانه ویلایی که دارای سقفی کوتاه است، با مراحل نصب یونولیت در آپارتمانی با سقف بلند متفاوت است. می‌توان نتیجه گرفت ارتفاع سقف نیز در روش اجرا و نصب یونولیت سقفی تاثیرگذار است.

یکی از موارد مهم در مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی ، ضخامت ورق یونولیت است. معمولا بلوک‌های یونولیت پلی استایرن که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای قطر زیادی هستند. از این رو ابعاد و ضخامت یونولیت بسیار مهم است.

مراحل نصب یونولیت سقفی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول بافت شبکه‌های فلزی انجام می‌شود. در این مرحله شبکه‌های فلزی با استفاده از مفتول‌های مقاوم با ضخامت‌های 5.2 و 4 و 3 میلی متر، طول 3 و عرض 1 متر بافته می‌شوند.
  • در مرحله دوم یونولیت‌ها در ضخامت‌های مورد نیاز و با توجه به ابعاد شبکه‌های فلزی بافته شده برش داده می‌شوند.
  • مرحله سوم نوبت به قرارگیری یونولیت‌ها می‌رسد. یونولیت‌ها بین شبکه‌های بافته شده قرار گرفته و توسط مفتول‌های مورد نظر و یا سیم آرماتوربندی به یکدیگر متصل می‌شوند. فاصله آن‌ها از یکدیگر معمولا 5، 7 و 10 سانتی متر باید باشد.
  • در مرحله بعدی، نوبت به قرار دادن قطعات پانل‌ها می‌رسد. این قطعات کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در نهایت با توجه به نقشه و اندازه‌ای که مد نظر است، توسط بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • برای اینکه دیوارها در محل نصب پنجره و درب نیز یکپارچگی خود را حفظ کنند، اطراف آن با شبکه اتصال ساده به صورت قاب دور پنجره و درب، روی پانل بسته می‌شود.
  • در مرحله آخر پس از اینکه نصب تمامی پانل ها، قاب درب و پنجره، کارهای تاسیساتی انجام شد، به منظور اطمینان از تکمیل عملیات، بتن پاشی انجام می‌گیرد. این کار می‌تواند به صورت دستی و یا ماشینی انجام شود.

برای تکمیل مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

ویژگی سقف تیرچه یونولیت

  • استفاده از انواع فوم‌های سقفی به تعداد لازم
  • ابزار برش فوم
  • دریل و مته
  • اره و چکش
  • استفاده از تفنگ هایی به منظور اتصال میخ و پرچ ها

اقدامات لازم جهت نصب و اجرای یونولیت سقفی

برای شروع مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی، لازم است یکسری نکات را در نظر داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید:

  • حتما از لباس‌های مخصوص که آستین‌های بلند داشته باشد و از دستکش استفاده نمایید.
  • استفاده از عینک ایمنی را فراموش نکنید.
  • از ماسک هایی که دارای تهویه مناسب باشد استفاده کنید. استفاده از این ماسک‌ها به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات پلی استایرن به دستگاه تنفسی لازم است.
  • به منظور نصب فوم سقفی، از افراد متخصص بهره‌مند شوید.

کلام آخر

مراحل نصب و اجرای یونولیت سقفی به طور کامل در مطالب فوق بیان شد. چنانچه قصد اجرای یونولیت سقفی را دارید، به منظور تهیه انواع یونولیت با کیفیت، به فروشگاه شهر مفتول مراجعه نمایید. به منظور خرید انواع یونولیت ، انوای توری سرندی، حصاری، فرنگی، انواع سیم آرماتوربندی، تیرچه کرومیت و تیرچه بتنی و... با شماره 02154483 تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی