شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر از تیرچه در انواع مختلف استفاده های گوناگونی می شود. از جمله آن می توان به ساختمان سازی اشاره کرد. امروزه یکی از متداول ترین روش ها در سخت و ساز سقف ها استفاده از تیرچه سقفی است. تیرچه سقفی به طور کلی به دو دسته ی تیرچه بتنی و کرومیت تقسیم می شود. کاربرد هر کدام از این تیرچه ها در موارد گوناگون متفاوت است و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب، شهر مفتول قصد دارد انواع تیرچه را به شما عزیزان معرفی کرده تا با موارد استفاده از هر کدام از این محصول آشنا شوید و اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

انواع تیرچه سقفی

تیرچه قطعه ای است پیش ساخته که از فولاد و بتن تولید می شود و با قرار گیری بلوک ها در روی آن به عنوان قالب بتن پوششی ، مقطع T شکل مناسبی را تشکیل می دهند. تیرچه سقفی که بیشترین استفاده و کاربرد را در ایران دارد انواع مختلفی دارند که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

تیرچه سقفی کرومیت فلزی

تیرچه کرومیت از انواع تیرچه های سقفی محسوب می شود و معمولا به تیرچه فولادی یا فلزی نیز معروف است. تیرچه های سقفی فلزی که به کرومیت هم شهرت دارند یکی از متداول ترین مصالح و مواد مورد استفاده در ساخت و ساز سقف ها هستند. این نوع تیرچه از یک تسمه با ورق که در بال تحتانی قرار گرفته است و با کمک یک نبشی در ناحیه بال فوقانی تیرچه، میلگرد ساده 10 یا 12 به شکلی زیگزاگی است که اتصال آن با کمک جوش به نبشی و ورقه صورت گرفته است.

در این نوع تیرچه در بالا از نبشی استفاده می شود در وسط یک ردیف میلگرد زیگزاگ و در پایین از یک ورق به عنوان پاشنه استفاده می شود. این نوع تیرچه سرعت اجرای کار را بالا برده و قدرت ایستایی بسیار بالایی دارد. تیرچه سقفی فلزی به عنوان یکی از اجزای باربر در ساخت و ساز است که از آن برای پوشاندن سقف های ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود و با استفاده از این نوع تیرچه، سقف ها ضخامت کمتر اما استحکام بالاتری دارند. در هنگام استفاده از این نوع تیرچه سقفی مصرف بلوک در حدود 25 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند که علت آن فاصله بیشتر تیرچه های کرومیت است که در حدود 70 سانتی متر می باشد.

تیرچه سقفی کرومیت

تیرچه سقفی بتنی یا بلوک

یکی از پرکاربرد ترین انواع تیرچه های سقفی ، تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک می باشد که می توان آن را برای انواع ساختمان ها استفاده کرد. این نوع تیرچه از دو میلگرد فولادی در بال تحتانی و از یک میلگرد فولادی در بال فوقانی و چند آرماتور فولادی زیگزاگ که به صورت تک یا دوبل به سایر آرماتور در بال تحتانی و فوقانی جوش داده شده تشکیل می گردد.

یکی از مهم ترین دلایلی که در ساخت و سازها از تیرچه بتنی استفاده می کنند این است که قابلیت تحت پوشش قرار دادن مساحت های بیشتر را دارد. سقف هایی که با استفاده از این مصالح ساخته می شوند مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند. تیرچه های بتنی که در سقف های ساختمان های مختلف به کار می روند قابلیت نصب بسیار آسانی دارند.

تیرچه های بتنی بلوک در انواع گوناگون و شکل های مختلفی قابل تولید می باشند که انواع آن شامل دو نوع تیرچه زیر است:

·        تیرچه خرپایی

این نوع تیرچه از خرپای فولادی و پاشنه بتنی تشکیل شده است و در صورتی که دارای قالب سفالی باشد، تیرچه ی کفشکدار نامیده می شود. این نوع تیرچه از عضو کششی، میلگرد های عرضی، میلگرد بالایی بتن پاشنه تشکیل شده است.

·        تیرچه پیش تنیده

این نوع تیرچه سقفی از 3 الی 7 عدد میلگرد پیش تنیدگی تشکیل شده است که تا دهانه 12 متر قابل اجرا می باشد و در حال حاضر ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین تیرچه بازار است . نسبت به سایر تیرچه ها جک کمتری نیاز دارد و بتن ریزی سقف در هنگام استفاده از تیرچه پیش تنیده به صورت یکپارچه انجام شده و استفاده از بتن کاهش می یابد.

تیرچه سقفی بتنی

تیرچه سقفی صنعتی

تیرچه سقفی صنعتی عملکردی شبیه به تیرچه بتنی و سفالی سنتی دارد و از خرپایی فلزی ساخته شده است. نوع دیگری از این تیرچه ها نیازیت نام دارد که ساختمان آن کاملا فلزی است عملکرد این نوع تیرچه سقفی مانند کرومیت است ایستایی بالایی دارد و احتیاج به شمع بندی در زیر سقف ندارد. درواقع در این تیرچه‌ها، به جای اتصال توسط جوش الکتریکی ( در تیرچه های سنتی )  به وسیله جوش مقاومتی یا همان نقطه جوش به آرماتورهای تحتانی و فوقانی متصل می گردند.

تیرچه سقفی نیازیت

تیرچه های نیازیت کاملا فلزی بوده و در بال فوقانی تیرچه یک سپری  و در بال تحتانی تسمه فلری  و به جای استفاده از میلگرد به شکل زیگزاگ از آرماتورهایی به صورت خرپا استفاده می شود.

تفاوت تیرچه نیازیت با تیرچه های دیگر، عدم نیاز به بتن در جان تیرچه می باشد به طوری که بلوک های سقفی کاملا به آرماتورهای خرپای تیرچه چسبیده و بتن فقط روی سقف و اطراف بال فوقانی تیرچه را می پوشاند.

کلام آخر 

با توجه به مطالب فوق در خصوص انواع تیرچه سقفی می توانید از شهر مفتول با آگاهی بیشتری این محصول را خریداری نمایید. برای خرید تیرچه سقفی در انواع مختلف آن می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان پیش از خرید نیز بهره مند شوید. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی