شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

ساختمان سازی  جز پروژه های پیچیده اما به ظاهر ساده است که برای شروع کار به مصالح زیادی نیاز دارد. این مصالح از جنس های مختلفی تولید شده اند. تیرچه بتنی و تیرچه فلزی از مهم ترین مصالح در ساخت و ساز به شمار می روند که هر یک دارای انواع مختلف و روش تولید خاصی هستند. در این مقاله سعی بر آن است که روش ها و فرآیند تولید انواع تیرچه های بتنی و تیرچه های فلزی یا کرومیت شرح داده شود. بنابراین ما را در ارائه این مقاله همراهی فرمایید.

روش تولید تیرچه

تیرچه بتنی قطعه ای پیش ساخته است که ساختار آن شامل بتن و آرماتور های فلزی بوده که با قرارگرفتن بلوک ها در بین تیرچه ها به عنوان قالب، و با بتن پوششی درجا ریخته شده و سطح مقطعی به شکل T تشکیل می دهد. تیرچه بتنی در دو نوع تیرچه خرپایی و پیش تنیده موجود است.

فرآیند تولید تیرچه خرپایی به این صورت است که این تیرچه از خرپای فولادی و پاشنه بتنی تشکیل می شود. این تیرچه شبکه ای پیش ساخته از آرماتور های کششی و عرضی و میلگرد اتصال بالایی است که به صورت خرپا به یکدیگر جوش داده شده و این امر سبب می شود ایستایی مورد نیاز برای حمل و اجرا تامین گردد.

لازم بذکر است فولادی که برای تولید خرپا استفاده می شود باید هم مدول ارتجایی کافی را داشته باشد و هم قابلیت جوش پذیری و حداقل مجاز تنجش در مرحله گسیختگی را داشته باشد. میزان این تنجش در رابطه با فولاد های نرم 20 درصد و نیز برای فولاد های نیم سخت و سخت گرم نورد شده به 18 درصد و نهایتا در فولادهای اصلاح شده به 8درصد می رسد. عملیات اتصال در هریک از عضو های خرپای تیرچه اغلب به کمک جوشکاری و در دو روش جوش مقاومتی و جوش با قوس الکتریکی انجام می شود.

تولید تیرچه پیش تنیده

روش تولید تیرچه بتنی پیش تنیده

تیرچه های بتنی پیش تنیده به دو روش تولید می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

·        تولید توسط دستگاه اکسترودر

این روش را می توان اصولی ترین روش تولید تیرچه پیش تنیده معرفی کرد که توسط دستگاه های اروپایی انجام می شود. بطوریکه بتن نان اسلامپ روی خط ویبره شده و بطور کامل متراکم می گردد. پس از آن توسط بخار و حرارت فرآوری می شود. اما در دستگاه های چینی فرآوری بدون حرارت انجام می شود که موجب پایین آمدن زمان و کیفیت محصول می گردد. چنانچه در تولید از دستگاه های چینی استفاده شود، در گرفتن گواهی استاندارد مشکل پیش می آید.

·        تولید با استفاده از قالب

به دلیل بروز مشکلات فراوان روش قالب، روشی منسوخ شده به شمار می رود. ترک خوردن، مقاومت پایین که ناشی از بتن روان است و سوراخ بودن مشکلاتی هستند که استفاده از بتن بدون اسلامپ به علت وجود قالب را غیر ممکن می سازد.

روش تولید تیرچه کرومیت ( فلزی )

این روش تولید در محل پروژه و به منظور کاهش هزینه ها صورت می گیرد. برای تولید تیرچه کرومیت یا فلزی به دستگاه خم میلگرد زیگزاگ نیاز است. برای انجام عملیات مونتاژ اعضای این تیرچه یک میز تعبیه شده که توسط پروفیل قوطی برای فریم اصلی، یک ناودانی ثابت در جلوی میز که سمت صاف آن به سمت خارج و یک ناودانی متحرک که قسمت صاف آن به سمت داخل باشد. ناودانی متحرک باید توسط 3 پیچ و مهره و یا جک در وسط و طرفین میز قابل، قابلیت حرکت به سمت جلو وعقب را داشته باشد. ورق زیرین به طور عمود مابین دو ناودانی قرارگرفته و ثابت می شود. نبشی فوقانی در بالای صفحه میز به صورتیکه که درون نبشی قابل رویت باشد ، باید قرار بگیرد. پس از آن میاگرد زیگزاگ مابین نبشی و ورق قرار گرفته و با آچار f زیگراگ ها به ورق و نبشی نزدیک و جوش می شوند. طول میز کار تولید تیرچه کرومیت 6 متر بوده و ناودانی ثابت در وسط میز باید خیز منفی به مقدار 150/1 طول میز باشد.

میزان خیز وسط داهانه با رسم ریسمان به دو سر ناودانی ثابت مشخص می شود. سپس مونتاژ روی میز اصلی و عملیات خال جوش و نیز کامل شدن جوش و افزودن ورق های دوسر تیرچه و میلگردهای تقویتی روی میز ساده دیگری انجام می گیرد. لازم بذکر است میلگرد های زیگزاگ باید به طور دقیق در وسط عرض ورق جوش شوند.

تولید تیرچه کرومیت فلزی

ویژگی های مکانیکی مهم در ساخت تیرچه فلزی ( کرومیت )

برای تولید تیرچه های کرومیت باید فولادی که در آن استفاده می شود باید دارای مشخصات ذیل باشد :

  • میلگردهای مورد استفاده در هر دو نوع آجدار و ساده می توانند استفاده شوند که باید از فولاد نرم و یا نیمه سخت باشد. قطعات دیگر، نبشی ها، ناودانی ها و ورق ها باید از نوع فولاد ساختمانی و دارای قابلیت شکل پذیری و جوش پذیری باشند.
  • فولاد قابل استفاده در این قطعه باید براساس استاندارد ملی شماره 1600 باشد.
  • در میلگردهای افت و حرارت ، امکان استفاده از فولاد سخت نیز وجود دارد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد تیرچه های بتنی و کرومیت از نقش بسیار مهمی در ساختمان سازی برخوردار هستند. این تیرچه ها به روش های مختلفی تولید می شوند که این روش ها در مطالب بالا ذکر شد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات مفتولی و فولادی مانند ، میلگرد ساده ، مفتول سیاه ، مفتول مسوار ، مفتول گالوانیزه و ... با ما از طریق شماره 54483_021 در شهر مفتول در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی