شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

واتراستاپ یکی از قطعاتی جانبی است که برای اجرای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از نصب و اجرای واتراستاپ آب بندی درز های اجرا شده در سازه و انبساط سازه های هیدرولیکی و یا سازه هایی است که در معرض آب هستند. در این مقاله روش نصب وتراستاپ حفره دار و تخت توضیح داده می شود . از واتراستاپ در موارد مختلفی استفاده می شود و امروزه کاربرد فراوانی دارد. از جمله کاربرد های این قطعه عبارت است از:

  • آب بندی برای زیر زمین هایی که دارای تراز بالایی از آب های زیر زمینی هستند.
  • آب بندی درز های اجرایی در استخر ها و مخازن آب و فاضلاب.
  • جهت مصارف آب بندی در تونل ها و سد ها.
  • آب بندی درز های اجرایی در سازه های بتنی که به صورت پیش ساخته هستند.
  • برای آب بندی های انبساطی و اجرایی در مخازن های مختلف.
  • آب بندی سازه هایی صنعتی بتنی نظیر کولینگ تاور ها و کلاریفایر ها.
  • آب بندی در بین درز های اجرایی ما بین قطعات فلزی و پلی اتیلن.

روش نصب واتراستاپ تخت و حفره دار

همان طور که پیش از این گفته شد واتراستاپ از قطعات جانبی در سازه های مختلف است  که نقش مهمی نیز داراست. از این رو روش نصب واتراستاپ بسیار مهم است. یکی از نکات مهمی که در نصب واتراستاپ می بایست مورد توجه قرار گیرد این است که این قطعه می بایست دقیقا در محل خود قرار بگیرد. به طور کلی این قطعه شامل دو نوع است که واتراستاپ تخت و حفره دار از انواع واتراستاپ است. برای نصب واتراستاپ حفره دار حتما باید حفره به طور کامل در داخل درز قرار گیرد. در صورتی که حفره به خوبی داخل درز جا نیفتد استفاده از آن کامل بلا استفاده می باشد. همچنین هنگامی که از واتراستاپ های تخت استفاده می کنید باید نهایت دقت را به کار ببرید تا نصف عرض آن در مرحله ی اول بتن ریزی گنجانده شود. چرا که در صورت عدم این اجرای این قسمت آب بندی به خوبی انجام نمی پذیرد.

دومین نکته در نصب صحیح واتراستاپ مهار کردن کامل آن است. این کار موجب می شود تا در هنگام بتن ریزی حرکتی در آن صورت نگیرد.در جهت مهار کردن بال های واتراستاپ می توان از گیره های نگهدارنده ی واتراستاپ که 4 گیره در هر متر است استفاده شود. به هیچ وجه نباید در جهت عبور سیم های نگهدارنده از سوراخ کردن واتراستاپ استفاده گردد.

سومین نکته ویبره کردن بتن استفاده شده در اطراف واتراستاپ است. این کار سبب مدفون شدن واتراستاپ در بتن شده و سبب بهتر شدن نصب در این مرحله می گردد. استفاده از بتنی که دارای دانه های ریزتری باشد بهتر است. زیرا بالچه ها و برجستگی ها زمانی می توانند به طور مناسب عمل نمایند که بتن فاقد هر نوع فضای خالی در اطراف واتراستاپ باشد. استفاده از واتراستاپ تمیز مهم است. در این صورت چسبندگی مطلوب خود را با بتن حفظ خواهد کرد.

روش T یکی از روش هایی است که توسط بسیاری از کارگاه ها در جهت اتصال دو قطعه ی واتراستاپ مورد استفاده قرار می گیرد.  این روش توسط همپوشانی  دو سر  دو قطعه ی واتراستاپ انجام می گیرد که از روش های استاندارد نصب واتر استاپ پیروی نمی کند. دلیل این امر این است که عاج های واتر استاپ مانع از چسبندگی کامل سطوح به یکدیگر می شود و همین موضوع سبب می شود تا آب بندی و کشش آن دچار اشکال شود. از طرفی این روش موجب افزایش ضخامت واتر استاپ و در نتیجه افزایش نیروی محوری در آن خواهد شد.

نصب واتراستاپ

مزایای واتراستاپ چیست ؟

اولین نکته ای که قبل از توضیح مزایای واتراستاپ باید دانست این است که واتراستاپ قطعه ای بسیار ضروری است. در محل ها و مناطقی که در آن ها دو بتن مختلف در کنار یک دیگر قرار دارند امکان نفوذ آب بسیار بالاست. چرا که بیشترین ضعف را دارند. از این رو برای جلوگیری از این روند می بایست در تمامی مفاصل از واتراستاپ استفاده گردد. مزایای استفاده از واتراستاپ غیر از موضوع گفته شده به شرح زیر است:

  • واتراستاپ ها معمولا دارای مقاومت کششی بسیار بالایی هستند.
  • انعطاف پذیری از مزایای دیگر این قطعات است.
  • کارایی برابر با طول عمر بتن.
  • دارای مقاومت بالا در برابر واکنش های قلیایی.
  • آخرین و مهم ترین مزیت آن نحوه ی نصب آسان آن است. اما باید در حین سهولت در نصب آن دقت کافی شود.

ویژگی های یک واتراستاپ استاندارد چیست ؟

  1. اولین ویژگی که شما می توانید تشخیص دهید یک واتراستاپ استاندارد است یا خیر عدم داشتن حباب در آن است.
  2. یک واتراستاپ استاندارد نباید دارای هیچ نوع ترک و یا انقباض باشد.
  3. عدم زیری سطح از دیگر موارد است.
  4. عدم وجود بریدگی در آن .
  5. واتراستاپی که دارای رنگ یکنواخت و ضخامت یک دست و استاندارد باشد مسلما واتراستاپ مرغوبی است.

واتراستاپ پی وی سی

واتراستاپ پی وی سی

واتراستاپ پی وی سی یکی از انواع واتراستاپ هایی است که از جنس پی وی سی هستند. این نوع واتراستاپ ها معمولی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین نوع واتراستاپ ها هستند که در سازه های مختلف بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مواردی که باعث تبدیل واتراستاپ پی وی سی به نوع پرکاربرد آن شد تطبیق پذیری و کارایی بالای آن در بیشتر سازه ها بوده است. از این رو آن را به یک قطعه ی پرکاربرد تبدیل نموده است. از جمله ویژگی های مثبت و بسیار مهم این نوع از واتراستاپ ها می توان به ویژگی خاص فیزیکی آن، الاستیسیته ی ذاتی عالی و همچنین مقاوان بالا در برابر مواد شیمیایی که حامل آن ها آب است اشاره نمود. از این رو موجب می شود که بیشتر مهندسین در موارد مختلف استفاده از این نوع واتر استاپ را ترجیح دهند.

 

معمولا در ساخت تونل ها، فاضلاب ها، مخازن ذخیره ی آب و آبراه ها ، فوندانسیون ها و مهار اولیه و ثانویه از واتر استاپ های پی وی سی استفاده می شود. این دسته از واتراستاپ ها دارای فرم و سایز های مختلف بوده و در بازار عرضه می شوند. که شما می توانید با توجه به نوع مفصل خود نوعی از آن را استفاده نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی