شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

توری گابیون یکی از محصولات شهر مفتول است که در مقالات موجود در سایت در مورد آن مطالبی گفته شد. اکنون جهت تکمیل اطلاعات شما در رابطه با این محصول، در این مقاله سعی شده شما را با مواد تشکیل دهنده‌ی توری گابیون و روش تولید و نصب توری گابیون آشنا کنیم، تا با در اختیار داشتن اطلاعاتی جامع، بتوانید متناسب با نیاز خود این محصول را تهیه کنید. این کار شامل تجهیز، مونتاژ و پر کردن گابیون‌های مش سیم با سنگ است، که ابعاد، خطوط، اندازه‌ها و درجات آن توسط مهندس ساز و کار و در برنامه شروع کار درج شده است.

روش تولید و نصب توری گابیون

گابیون‌ها در فضایی که امکانات تولید موجود است به صورت مکانیکی ساخته می‌شوند. واحد‌های گابیونی در لایه‌های فشرده شده ای با وزن تقریبی 800 کیلو گرم و به اندازه تقریبا 2 متر در 1 متر و نیم متر ارتفاع بسته بندی می‌شوند. عواملی که تعداد واحد‌های هر گابیون را تعیین می‌کند، نوع و اندازه‌ی آن است.

ابعاد و نوع صحیحی از گابیون‌های مورد مصرف باید در محل ساخت گابیون تحویل داده شود. از این رو در انتخاب شدن ابعاد صحیح برای سازه‌های مختلف اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی تولید و نصب توری گابیون شامل مراحل زیر است:

فرآیند تولید توری گابیون

1.  استفاده از سیم حائل و سیم روکش دار و تقویت کننده‌ها جهت عملیات اتصال

سیم روکش دار برای سرهم بندی و اتصال داخلی واحد‌های خالی، همچنین بسته شدن و ایمن سازی واحد‌های پر از سنگ و تقویت کننده‌های داخلی استفاده می‌شود. با انتخاب سیم‌های مناسب مورد نیاز، می‌توانید به هم پیوستن گابیون‌ها را میسر سازید. کلیه سیم‌های روکش داری که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از نوع کلاس A روی ( zinc ) پوشانده شوند. توجه داشته باشید که قبل از شروع کار، از داشتن نوع صحیح سیم مفتول برای استفاده در این ساختار، اطمینان حاصل کنید.

برای کمک به سیم پیچی و نصب سیم‌های حائل درون گابیون، استفاده از انبردست برای ایجاد اتصالات محکم توصیه می‌شود. در انجام این کار توجه داشته باشید که پوشش سیم‌ها دچار آسیب نشود. لازم به ذکر است که در این مرحله از انبردست آرماتوربندی استفاده نشود، زیرا به PVC و پوشش روی سیم آسیب می‌رساند. در هنگام استفاده از اهرم برای بستن درب‌ها توجه کنید که به پوشش آن آسیبی وارد نشود.

2. استفاده از ژئوتکستایل

در این مرحله، ژئوتکستایل جهت جدا سازی و فیلتر کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطلبی که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که نوع صحیح، درجه و مقدار درست ژئوتکستایل را به کار برد. با توجه به نوع کاربری گابیون، ژوتکستایل هایی با درجه‌های مختلف و کاربرد‌های گوناگون عرضه می‌گردد.

3. استفاده از سنگ

در این مرحله باید به مقدار کافی، سنگ، در دسترس و آماده باشد. لازم با ذکر است که این سنگ‌ها باید در کیفیت مناسب و درجه بندی درست استفاده شوند. همچنین سنگ‌های مورد استفاده باید تمیز، با دوام و از یک منبع خرد کننده تجاری یا مهندسی باشند. درجه‌ی این سنگ‌ها باید بین mm100 و mm200 و وزن آن‌ها 2.3 باشد.

4. ساختن قاب گابیون

برای سهولت هم ترازی ساختار و به دست آوردن خطوط و سطوح صحیح، استفاده از یک قاب برای ساخت گابیون توصیه می‌شود.

5.سبز کردن سازه‌های گابیونی

فعالیت سبز کردن سازه را نباید به پس از ساخت و ساز موکول کرد، بلکه کاشت گیاهان مناسب با شرایط آب و هوایی پروژه باید در همان مرحله‌ی ساخت و ساز انجام گیرد.

6. آماده کردن فونداسیون

فونداسیونی که گابیون بر روی آن قرار می‌گیرد باید هموار و صاف و باشد. پایه گابیون باید صاف و عاری از هرگونه بی نظمی سطحی، مواد سست و پوشش گیاهی و مطابق با مشخصات پروژه باشد. برای اینکه بتوان ساخت گابیون را آسان نمود باید سطح پایه آن را حداکثر 6 در نظر گرفت. فونداسیون باید طبق مشخصات مهندسی کوبیده شود تا بارهای نقطه ای در تمام سطوح به حداقل برسد.

7. قرار دادن واحد‌های گابیونی

واحد‌های گابیونی باید از بسته خارج شده و روی سطح سخت و صاف قرار گیرند، گابیون‌ها باید باز شوند، خم شوند و به شکل اصلی خود حالت داده شوند.

نصب توری گابیون

مشخصات فنی توری گابیون

_ نوع مفتول: گالوانیزه گرم

_ چشمه توری: 8*10 ، 6*5 ( مخصوص سنگ‌های ریز )

 _ ارتفاع: 1 تا 4 متر

_ وزن هر رول: از 150 کیلوگرم تا 700 کیلو گرم، ( هر رول به طور نرمال 40 تا 50 متر‌ می‌باشد )

بنابر مطالب گفته در مورد گابیون، این محصول در مقایسه با گزینه‌های دیگر دوستدار محیط زیست و مقرون به صرفه است. در واقع گابیون‌ها در طول دوره‌های بسیار طولانی در شرایط بد محیط زیست مقاومت‌ می‌کنند. همین موارد باعث شده تا استفاده‌ی گسترده ای از آن‌ها به وجود آید.

کلام آخر

آنچه در این مقاله گفته شد، علاوه بر مطالب گذشته که راجب توری گابیون، انواع و کاربرد آن بود، شما را از نحوه‌ی ساخت و نصب آن آگاه ساخت. بنابراین شما می‌توانید با توجه به مطالبی که تاکنون راجع به توری گابیون کسب کرده اید و با توجه به نیاز خود انتخابی درست و مطمئن در این زمینه داشته باشید.

از این رو شهر مفتول در اختیار شماست. تا بتواند این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان شهر مفتول از طریق شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان فروش این سایت نیز بهره‌مند  شوید.

  • ۹۹/۱۰/۲۷
  • شهر مفتول

توری گابیون

نصب توری گابیون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی