شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

میلگرد ها از مهم ترین مصالحی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مانند دیگر محصولات فولادی، میلگردها نیز در شرایط مختلف مانند رطوبت یا وجود اسیدهای مختلف ممکن است دچار خوردگی گردند. برای جلوگیری از خوردگی میلگردها از مقاطعی به نام اسپیسر استفاده می‌کنند. این قطعات یک پوشش یکنواخت را بر روی میلگرد ایجاد کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کنند. همچنین برای ایجاد فاصله در میلگرد از اسپیسر استفاده می‌کنند. در این مقاله به این که اسپیسر چیست و چه مزایایی دارد؟  پرداخته شده است تا شما به آگاهی کاملی از این محصول و مزایای اسپیسر برسید. 

اسپیسر چیست؟

سوالی که شاید برای شما مطرح شود این است که اسپیسر چیست؟ اسپیسر از نظر لغوی به معنای فاصله گذار یا فاصله نگهدار است که در سایزها و ابعاد مختلف و متنوعی تولید می‌شود. از اسپیسر برای ایجاد فاصله بین دو میلگرد با دقت بالا استفاده می‌شود و همچنین به عنوان روکشی مناسب با ضخامت 15 تا 150 میلی متر بر روی میلگردها برای جلوگیری از زنگ زدگی می‌باشد زیرا جهت  تأمین پوشش بتن نمی‌توانیم از  قطعه هایی مانند سنگ یا چوب استفاده کنیم.

اسپیسر بنابر شرایط موجود بصورت اسپیسر پلاستیکی، اسپیسر بتنی، اسپیسر فلزی و اسپیسر چوبی تولید و عرضه می‌شود. اسپیسرهای پلاستیکی از نظر قیمت، وزن، صرفه اقتصادی و شرایط تولید از سایر اسپیسر‌ها دارای اهمیت و استفاده گسترده تری می‌باشد.

اسپیسر قطعه‌ی کوچکی است که در هنگام اجرای فونداسیون و بتن مسلح در میان قالب بتن و میلگرد قرار داده می‌گردد تا بین این دو فاصله لازم به دست آید. خوردگی میلگرد‌ها در اثر تماس با بتن یکی از مسائل عمده در بتن ریزی و اجرای فونداسیون است. راه چاره آن نیز استفاده از اسپیسر‌ها است.

این محصول که در عموم با نام‌های مختلفی مانند: لقمه بتن، کاور بتن، فاصله نگهدار و کاور میلگرد نیز معروف می‌باشد، که از هر سایز و ابعاد آن در موارد ویژه و خاصی استفاده می‌کنند و از ابزارآلات پرکاربرد و مهم در صنایع ساختمانی محسوب میگردد. به عنوان مثال کاربرد‌های فراوانی مانند رعایت پوشش میلگرد‌ها در سازه هایی مثل دال‌ها و دیوار‌ها و... دارد.

فاصله گذار چیست

استفاده از اسپیسر چه مزایایی دارد ؟

به مروز زمان میلگرد‌ها به علت  تماس و مجاورت با مواد شیمیایی و شرایط محیط مانند رطوبت، هوا، موادی مثل سولفات‌ها و غیره خورده می‌شوند و این مسئله اثرات مخرب و زیانباری بر سازه خواهد گذاشت. ولی اگر با استفاده از اسپیسر پوششی بر روی میلگرد ایجاد کنیم از آن در مقابل شرایط آب و هوایی حفاظت خواهیم کرد.

در ساختن بتن مسلح جهت افزایش راندمان کار ،اکثرا  از این قطعه استفاده می‌گردد، این قطعات ابزار‌های خیلی خوبی هستند که اگر استفاده شوند از حرکت شبکه میلگرد در بتن مسلح جلوگیری میکنند یعنی آن را ثابت نگه می‌دارند. قبل از این ، برای اینکه بین میلگرد و سطح بتن فاصله ایجاد نمایند از قطعاتی مانند چوب و سنگ استفاده می‌کردند اما  این قطعات زیاد بادوام نبودند.

از جهتی پوششی که روی میلگرد به وجود می‌آوردند زیاد یکنواخت و یکدست نبودند بنابراین  میلگرد  خورده می‌شد ولی در حال حاضر با وجود اسپیسر‌ها  مشکلاتی از این قبیل حل شده اند. پوششی که بوسیله آن روی میلگرد ایجاد می‌گردد کاملا  یک دست و یکپارچه می‌باشد و از جهتی  بسیار سبک نیز هست و همه این مزایای اسپیسر باعث شده است تا این محصول یک قطعه کاملا کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

با توجه به مطالب گفته شده در این خصوص به طور مختصر می‌توان گفت مزایای اسپیسر به شرح زیر می‌باشد:

  • از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه
  • حمل و نقل کم هزینه و آسان به علت سبکی
  • تسریع درفاصله گذاری برای پوشش میلگرد
  • کاهش هزینه‌های اضافی مثل نیروی انسانی
  • احرای میلگرد گذاری دقیقا طبق فایل محاسباتی
  • ایجاد کاور مناسب و یکنواخت در تمام طول میلگردها

دلیل استفاده از اسپیسر چیست؟

همانطور که کمی قبل تر در خصوص اینکه اسپیسر چیست صحبت کردیم، گفتیم اسپیسر به معنای فاصله نگهدار است و در ساخت یک سازه و عمل پوشش دهی میلگرد‌ها و آرماتور بندی، نکات و استاندارد هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ برای مثال در صورت عدم استفاده از آن دو پدیده رخ خواهد داد پدیده اول: چسبیدن میلگردها و آرماتور به بتن و پدیده دوم: بیرون زدگی میلگردها و آرماتورهاست؛ در صورت وقوع هر کدام از موارد بالا، عواملی مثل رطوبت و هوا به درون سازنده نفوذ می‌کنند و موجب خوردگی میلگرد می‌شود که در این صورت اثرات زیانباری برای سازه در پی خواهد داشت. اما استفاده از آن از این وقایع جلوگیری می‌کند و نه تنها بر کیفیت سازه بلکه در سرعت عمل ساختن سازه هم تأثیرگذار خواهد بود. که این نکته را نیز می توان از مزایای اسپیسر در نظر گرفت. 

دلیل استفاده از اسپیسر

نحوه محاسبه تعداد اسپیسر مورد نیاز

با توجه به این نکته مهندسین با محاسبه مقدار فشار احتمالی وارد شده تعداد لازم اسپیسر‌ها را می‌سنجند.

به عنوان مثال و به طور حدودی، در هر متر مربع کف‌های سنگین یا نیمه سنگین یا فونداسیون‌ها حدود ۴ عدد مورد نیاز است یا در هر متر مربع کف‌های فوق سنگین و متراکم حدود ۶ الی ۱۰ عدد مصرف می‌شود. در تیر‌های بلند و سنگین در هر متر حدود ۳ عدد مصرف می‌شود.

کلام آخر

بسیار از افراد در ایران فکر می‌کنند که اسپیسر هزینه‌ی اضافه برای پروژه محسوب می‌شوند، در صورتی که اصلاً این گونه نیست. نه تنها تهیه این قطعه هزینه‌ی اضافه نیست، بلکه بالاتر بردن دقت و سرعت انجام کار از زمان پروژه کاسته و باعث اقتصادی تر شدن فرآیند ساخت می‌شوند.

پس ما در این مقاله سعی کردیم که مطالبی در خصوص اینکه اسپیسر چیست و آشنایی با مزایا و ویژگی‌های آن بپردازیم تا شما به هنگام خرید اسپیسر بتوانید با آگاهی کامل، انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

ما در شهر مفتول این زمینه را فراهم آورده ایم که قبل از خرید محصول مورد نظر بتوانید با مشاوران ما در خصوص خرید و فروش در ارتباط باشید تا محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب را خریداری نمایید.  

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی