شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

به نازک ترین و سبک ترین توری های مفتولی شش ضلعی که در بازار موجود می باشد توری مرغی می گویند . لازم به ذکر است که توری گابیون نیز دارای چشمه هایی شش ضلعی است که ضخامت مفتول آن کوچکتر است. توری مرغی از مفتول گالوانیزه گرم و سرد با ضخامت های متفاوت و سایز چشمه متنوعی ساخته می شود که معروف ترین سایز چشمه مورد استفاده سایز 3/4 است . این مقاله به تعریف، نوع ، مزایا و  کاربرد توری مرغی می پردازد. از نام این محصول چنان بر می آید که جز استفاده برای ساخت قفس حیوانات کاربرد دیگری ندارد اما در ادامه بیشتر کاربردهای توری مرغی توضیح داده می شود. تاریخچه تولید توری مرغی به دهه 80 میلادی بر می گردد . اولین ماشین بافت مفتول در سال 1844 میلادی توسط آهنگری ایتالیایی به نام چالز برنارد با کپی برداری از روی ماشین های بافندگی اختراع شد . اولین موارد استفاده از توری های مرغی که این آهنگر تولید نمود در جنگ جهانی دوم بود که از توری مرغی برای محافظت از رادارها در هنگام انفجار استفاده می کردند.  

دستگاه بافت توری مرغی

کاربرد توری مرغی

توری مرغی کاربرد های بسیاری دارد که شناخته ترین و رایج ترین آن در حصار کشی برای لانه های حیوانات کوچک و نیز مراقبت از گیاهان برای وارد نشدن حیوانات به باغ و باغچه است. توری مرغی بدلیل بافت شبکه ای که دارد از قدرت و دوام زیادی برخوردار است و از طرفی اگر قسمتی از آن دچار خرابی و پارگی شود بر قسمت های دیگر تاثیر گذار نیست و موجب پارگی در دیگر قسمت ها نمی شود و مقاومت و استحکام خود را حفظ می کند. 

اما به غیر موارد اشاره شده، توری مرغی در صنعت ساختمان ساز نیز کاربردهای مفید بسیاری دارد. 

کاربرد توری مرغی در سقف

اولین کاربرد توری مرغی در ساخت سقف می باشد. در سقف های شیروانی و یا سوله ها برای ایجاد عایق های صوتی و حرارتی و برودتی  از پشم شیشه استفاده می کنیم اما برای اتصال و محکم کردن پشم شیشه به سقف باید از وسیله ای استفاده کنیم که هم دوام و مقاومت بالایی داشته باشد و هم به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدن نشود و بهترین گزینه برای اینکار توری مرغی گالوانیزه می باشد که هم مقاوم بوده و دیرتر دچار خوردگی می شود.

کاربرد توری مرغی در گچ کاری و دور ستون ها

استفاده از توری مرغی در هنگام گچ کاری باعث بالا بردن مقاومت گچ شده و از ترک خوردن آن جلوگیری میکند. در ستون ها  ، توری مرغی به عنوان نگهدارنده  و محافظ و مقاوم سازی ستون استفاده میشود.

کاربرد توری مرغی زیرسازی کاشی

استفاده از توری مرغی در آماده کردن زیر سازی برای نصب کاشی باعث یکنواخت شدن و استحکام بیشتر ملات می شود.

کاربرد توری مرغی

انواع توری مرغی

توری مرغی به دو گونه گالوانیزه سرد و گرم تولید می شود و در ایران هر دو نوع موجود می باشد.

توری مرغی گالوانیزه گرم بافت و تولید ایران است و دارای کیفیت ، وزن و استحکام بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد است . توری مرغی گالوانیزه سرد موجود وارداتی کشور چین است و نسبت به نوع ایرانی آن دارای وزن و کیفیتی پایین تر می باشد.

توری گالوانیزه گرم در برابر رطوبت مقاوم تر بوده و مدت زمان بیشتری بدوون خوردگی و زنگ زدگی باقی می ماند.

در آخر ، مهمترین مزیت توری مرغی که در شمال کشور دارای بیشترین استفاده است ، مقاوم بودن آن در مقابل رطوبت و زنگ زدگی و خوردگی می باشد . مواردی مانند سرعت اجرا بالا ، وزن سبک و حمل آسان از دیگر مزایای توری مرغی بشمار می آید. کیفیت بالای آن و استفاده کمتر از کربن باعث دوام و ماندگاری بیشتر آن شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی