شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

شهر مفتول

تولید کننده کننده محصولات مفتولی اعم از فنس ، سیم خاردار و ...

مجموعه شهر مفتول در سال 1370 در بازار آهن مکان واقع در استان تهران تاسیس و گسترش یافت . در ادامه و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده حداکثری مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و با تصمیم مدیران این مجموعه ، وب سایت آن با عنوان www.shahrmaftool.com بنیانگذاری شد . هم اکنون این وب سایت یکی از وب سایت های فعال در زمینه تولید و فروش آنلاین محصولات مفتولی اعم از توری حصاری ، سیم آرماتوربندی ، رابیتس ، توری گابیون و ... می باشد .

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

توری مش از یک شبکه ی فولادی مانند تشکیل می شود که فولاد های افقی و عمودی بر روی هم قرار گرفته و به یکدیگر جوش می خورند. اتصال این مفتول ها از طریق جوش باعث می شود که استحکام آن ها بالا رفته و به عنوان سازه ای محکم در صنعت ساخت و ساز استفاده شود. استحکام بالای توری مش موجب می شود که از آن برای محکم سازی استفاده شده و مزایای استفاده از توری مش افزایش یابد. حال در این مقاله می خواهیم در مورد انواع توری مش و کاربرد آن ها صحبت کنیم.

توری مش و انواع آن

توری مش به طور کلی شامل سه دسته ی پنلی ، آجدار و فولادی است که در حال  حاضر در بازار ساخته و به فروش می رسد. جنس انواع توری مش از آهن یا مفتول سیاه و مفتول گالوانیزه است و شبکه های توری آن به حالت جدولی به یکدیگر جوش می خورند. سیم های مفتولی مورد استفاده در توری های مش دارای ضخامت های گوناگونی هستند که با توجه به کاربرد مصرف در ضخامت های مختلفی ساخته خواهند شد. لازم به ذکر است که ضخامت مفتول توسط مورد دیگر طراحی می شود. چرا که این توری ها در شکل های مختلفی اعم از دیوار باربر و سقف و همچنین پارتیشن ساخته می شوند. از این رو ملاک دیگری برای تعیین ضخامت مفتول به کار رفته در توری مش موارد گفته شده است. به طور کلی انواع مش به شرح زیر است:

  • مفتول آهن
  • مفتول گالوانیزه
  • مفتول اسید شور

انواع توری مش

مزایای استفاده از توری مش به صورت شبکه ای چیست؟

اولین و مهم ترین مزیت توری مش استفاده ی مقرون به صرفه از آن است. هنگامی که شما استفاده از توری مش شبکه مانند را به روش های دیگر در ساخت و ساز ترجیح می دهید در هزینه ی خود صرفه جویی می کنید. چرا که قیمت استفاده از آن ها در مقایسه با سازه های دیگر بسیار کم تر است. البته قیمت کم آن دلیل بر بی کیفیت بودن شبکه ی توری مش نیست. بلکه کیفیت در این سازه ها حرف اول را می زند.

دومین مورد از میان مزایای استفاده از توری مش حمل و نقل آسان آن است. به دنبال سهولت در حمل و نقل هزینه های نصب آن نیز نسبتا مناسب تر می باشد. از طرفی از نظر امنیت تایید شده بوده و طبق مقررات ساختمان سازی ساخته می شوند. از این رو می توانید در هر مکانی آن ها را به راحتی استفاده نمایید. نکته ی دیگر سرعت بالا در انجام عملیات ساختمانی است. بنابراین شما علاوه بر صرفه جویی در هزینه می توانید در وقت خود نیز صرفه جویی نمایید.

کاربرد های شبکه ی مش فولادی چیست؟

شما از این سازه می توانید در مکان های مختلفی استفاده نمایید. از این رو کاربرد مش های فولادی بسیار زیاد بوده و جزو سازه هایی پرکاربرد است. برای دیواره ها و قطعات پیش ساخته، کف های سالن و یا انبار ها، در فرودگاه ها، برای ساخت تونل و مترو و همچنین پل ها و پارکینگ ها می توان از مش فولادی استفاده نمود. یکی دیگر از کاربرد های آن نیز استفاده در کف استخر ها و یا سقف طبقات می باشد. دلیل استفاده ی گسترده از شبکه های مش فولادی مستقیما به استحکام آن باز می گردد. استحکام بالای شبکه های فولادی موجب می شود تا در چنین مکان های مهمی که نیاز به استحکام بالایی دارد بتوان از چنین سازه ای استفاده نمود.

انواع شبکه های مش

شبکه های مش دارای طول های متفاوتی بوده و این اندازه در حدود 1 تا 9 متر می باشد. عرض شبکه های مش معمولا در حدود 100 الی 250 سانتی متر است. لازم به ذکر است که با توجه به کاربردی که دارند. می توان از آن ها در مکان های مختلفی استفاده نمود که باید ابعاد را با توجه به مصرف آن در نظر گرفت. سوراخ های شبکه های مش در حدود 8 الی 40 سانتی متر بوده و به شکل های مربع و یا مستطیل ساخته می شوند.

کاربرد توری مش جوشی

توری مش استیل

یکی دیگر از انواع توری های مش توری مش استیل است. این توری دارای کاربرد های خاص خود بوده و در مواردی نظیر صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع هوا فضا و یا صنعت نفت و گاز و... مورد استفاده قرار می گیرد.

از انواع توری مش استیل می توان به توری مش استیل گرید 304 اشاره نمود. این دسته از توری های مش معمولا پرکاربرد ترین نوع از توری های مش بوده و در بازار نیز موجود است. جنس آن از مفتول استیل بوده و در برابر موارد مختلف از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. به طور مثال در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و یا مواد اسیدی مقاوت داشته و ضد مغناطیس است. ابعاد سوراخ در آن ها  استاندارد بوده و در موارد زیادی از آن ها استفاده می شود.

دومین نوع از توری های مش استیل می توان توری مش استیل گرید 316 را معرفی نمود. قیمت این توری های مش استیل معمولا از نوع قبل بالا تر بوده و مقاومتی بسیار بالا دارند. مولیبدن موجود در ساختار این دسته از توری های مش استیل موجب شده است تا قیمت آن در مقایسه با دسته ی قبل بیشتر باشد. اگرچه این مقدار در حدود 2 درصد است اما بر روی قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

دلیل اصلی این تاثیر گذاری این است که با افزودن مولیبدن در ساختار این مش توری موجب می شود تا مقاومت آن ها در برابر خوردگی افزایش یابد. به طور نمونه در محیط هایی نظیر محیط های مرطوب و اسیدی مانند دریا می توان به راحتی از این دسته از توری ها استفاده نمود. از این رو کاربرد آن ها در محیط هایی با خاصیت اسیدی بالا و دریایی است و در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد گسترده ای دارند.

در آخر باید گفت که ابعاد و هزینه ی تولید توری مش استیل و فولادی به طور مستقیم به کاربرد آن بستگی داشته و باید دانست که برای چه محیطی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. ابعاد و ضخامت آن نیز بر روی قیمت توری تاثیر گذار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی